oollee Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Heei^^ Går i 10'ende, og har søkt elektro... Vil utdanne meg til en jobb, så jeg kan begynne i nordsjøen og jobbe.. sånn 2 uker jobb, 2 uker hjemme.. noen som vet hva slags utdanning man trenger da? Lenke til kommentar
Mollenpriz Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei! Elektro har mange veier man kan gå. Jeg vil anbefale deg å se HER Hvis du trenger en beskrivelse på noen forskjellige yrker og hvordan man kommer dertil kan du også stikke innom Jobbfeber.no. Lykke til! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Grunnkurs elektro, VK1 elektro og lærlingplass. Det er forresten 2 veker ute og 4 heime som er normalt, enkelte har og 2-3. Lenke til kommentar
oollee Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Hei!Elektro har mange veier man kan gå. Jeg vil anbefale deg å se HER Hvis du trenger en beskrivelse på noen forskjellige yrker og hvordan man kommer dertil kan du også stikke innom Jobbfeber.no. Lykke til! Tusen takk for svar sto mye nyttig på: Jobbfeber.no. Grunnkurs elektro, VK1 elektro og lærlingplass. Det er forresten 2 veker ute og 4 heime som er normalt, enkelte har og 2-3. okei EDIT: skriveleif Endret 15. april 2008 av oollee Lenke til kommentar
DiDaDi Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Gå gk elektro, vk1 elektro og gå ut i lære. Eller gå gk elektro, vk1 og vk2 automasjon og så gå ut i lære. Får du gode karakterer er det lett å få lærlingeplass hos en av de større operatørene. Får du lærlingeplass i StatoilHydro f.eks vil du få en fantastisk læretid og tjene masse penger(i forhold til andre lærlinger). Lenke til kommentar
Rescue me Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg starter også på elektro til neste år, ønsker da veldig mye å få ha lærlingtida i nordsjøen pga lønn og mye fri, men også fordi jeg senere i livet ønsker å jobbe som ingeniør på platform. Hva må man gå etter første året? Hvor gode karakterer tror du man trenger? Jeg er ganske god på skolen og regner med et snitt på i hvert fall 4. Lenke til kommentar
DiDaDi Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det varierer sikkert fra år til år... Jeg fikk jobb i Statoil med 4,5 i snitt (mener jeg å huske). Må nok skuffe deg angående ingeniør jobb i nordsjøen. Det er ikke mange av de, spesielt innenfor elektro. Ingeniørene sitter stort sett på land og har noen turer ut når det er behov for de. Under større ombygginger er det ofte ingeniører så går på fast rotasjon ute. Trenden er og at mer og mer blir gjort fra land. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Eg ville ikkje følt meg for sikkert med eit snitt under 5, av dei som kom til intervju når eg vart lærling hadde alle over 5 i snitt. Riktig det DiDaDi skriv angåande ingeniør offshore. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå