MrLuni Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hvor mye kaffi skal til pr dag før det har negativ virkning på kroppen? Da tenker jeg ikke på gule tenner.. *kaffi elsker* Lenke til kommentar
Douglas Quaid Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det er jo ikkje berre tennene kaffi er skadeleg for. Koffein er ikkje bra for kroppen. Lenke til kommentar
Timeo Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det skal være sundt med noen kopper om dagen, men hvis du trykker i deg tjue ekspresso på rad f.eks. så kan det jo hende at hjertet bare stopper. Lenke til kommentar
Carl Sagan Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Kaffe "tørrer" ut kroppen. En kopp til dagen er godt for magen. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Kaffe inneholder mye antioksidanter, og på på den måten "sunt". Men det samme gjør rødvin. Det blir litt på samme måten. Måtehold er bra, overforbruk er ikke bra. Effekter av kaffe kan være magesår, hjertebank, migrene, osv... Lenke til kommentar
Allt í lagi Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nå, kan ikke anbefale å drikke kaffe akkurat. Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Nå, kan ikke anbefale å drikke kaffe akkurat. Hvorfor ikke? Som jeg skrev inneholder det veldig mye antioksidanter som er sunt for kroppen, men alt med måte. Et par kopper om dagen er sunt. Lenke til kommentar
MrLuni Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 jojo alt med måte, men HVOR mange kopper kaffi bli for mye over lengden er vell det jeg lurer mest på. 5-10-15-20? Lenke til kommentar
Manfred Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg tror det er vanskelig å gi et nøyaktig tall. Det er forskjell på folk hva de tåler, det er forskjellig syrenivå i forskjellig kaffe, mer og mindre antioksydanter o.l. Jeg drikker mye kaffe på jobben selv. Kombinert med stress er det ikke nødvendigvis veldig bra. Men jeg vil tro 4-5 kopper om dagen ikke vil være et problem, men det kommer igjen an på om du er utsatt for å få magesår o.l. eller ikke, og også syrligheten på kaffen du drikker. Lenke til kommentar
Kakofoni Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Kaffe øker serotonin-nivået i hjernen, noe som gjør deg gladere, og alle vet at det er sunt å være glad! =D /Solstråle. Lenke til kommentar
ShaNickolas Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Drikker 1 kanne dagen ( 0,8 - 0.9 L ) Føler med engang noe av morgenkosen blir borte uten kaffe Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå