cd-rom Skrevet 2. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Sitter å titter i mars utgaven av Dell Direct magasinet, og prøver å bestemme meg for hvilken laptop jeg skal bestille... Maskinen skal i hovedsak erstatte den stasjonære jeg har nå, hvilket vil si at den skal brukes til blant annet tekstbehandling, surfing, spilling (BF1942, UT2003 o.a.), DVD-avspilling m.m. Valget står egentlig mellom Inspirion 8200 og Latitude C840, og jeg vil gjerne ha noen synspunkter på hvilken av disse to som vil egne seg best til dette. Lurer på om det vil lønne seg å gå for Latitude, tatt i betraktning at den koster 16 490 +mva i forhold til 11 290 +mva på Inspirion? Vil jo gjerne ha maskin som ikke blir totalt utradert de første månedene, men samtidig bruke pengene "fornuftig".. :-? Alle svar mottas med takk! Lenke til kommentar
YokiShoki Skrevet 2. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg ville gått for Inspiron 8200, som gir deg mye mer for pengene. Lenke til kommentar
MaxCPU Skrevet 2. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Hmm.. Gikk inn på Dell nå for å se litt, og legger plutselig merke til at prisene har falt ganske mye? Eller tar jeg feil...? I så fall noen grunn til dette? Mener iallefall at dette har en indirekte sammenheng med temaet.. Lenke til kommentar
ekren Skrevet 2. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Hvorfor i all verden vurderer du kun Dell?? Latitude 840 er vel stort sett den samme maskinen som Inspiron, men med sjeldnere utskifting av standardkomponenter, og er derfor mer rettet mot bedriftsmarkedet. Latitude har vel også 3 års garanti som standard, mot inspirons 1 år. Så for en privatperson er nok Inspiron (med utvidet garanti ..) det fornuftige valget.. Da får du også nyest mulig teknologi til best pris. Men: Hvorfor Dell?? Inspiron 8200 er STOR, og veldig PLASTIKK.. Finnes da andre maskiner også som gjør jobben på en meget god måte.. Hvis du ikke plages av slike ting er den nok et prismessig godt valg.. Lenke til kommentar
cd-rom Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Ser egentli ikke kun på Dell, men hadde seg sånn at den brosjyra kom dumpende ned i posten her.. Er selvsagt også åpen for forslag til andre maskiner med tilsvarende spesifikasjoner.. Når det gjelder størrelsen (og vekt) på Inspirion, så betyr ikke den all verden, ettersom maskinen kun skal fraktes mellom hybel og skole.. Har forresten hørt både negativt og positivt om plastikken til dell.. Lurer derfor på hvor solid en dell er i forhold til andre laptop'er? Tåler den en liten smell, eller er det totalt over og ut hvis den får seg en smell? Lenke til kommentar
ekren Skrevet 2. mars 2003 Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Tja.. Plastikken holder nok helt fint - er nok mer en slags "billigfølelse" jeg personlig får når jeg bruker Inspiron 8200, og får inntrykk av at folk opplever relativt mye feil med disse. Jeg bruker selv kun bærbar pc - da gjerne mellom leilighet og universitet ( samt andre steder jeg har bruk for pc ), og må innrømme at jeg aldri vil ha noe annet enn bærbar noen gang.. Jeg har en Compaq EVO 800C, som forsåvidt stiller i samme klasse som 8200, men er samtidig betydelig slankere, og har et mye bedre design etter min mening. For meg er det også snakk om en desktop erstatter som jeg bruker til alt fra programmering, dvd-avspilling, tekstbehandling, mail, spill, osv osv osv.. Og jeg må innrømme at jeg først tenkte at ting som design og vekt ikke var så viktig, men innser i etterkant at det faktisk betyr ganske mye likevel.. Så det som for meg er avgjørende her er egentlig å vite hvor mye du har tenkt å bruke på maskin, og hvilke krav som er viktigere enn andre.. Lenke til kommentar
cd-rom Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Rapporter Del Skrevet 2. mars 2003 Har vel tenkt å bruke rundt 15 000 - 20 000 på maskina.. Viktig at maskina har god ytelse i nyere spill (Radeon 7500, Geforce 4 MX Go 64MB eller tilsvarende), og at den her en rask harddisk (ikke 4200rpm).. Ellers hadde jeg tenkt meg 2 ghz eller kjappere cpu, og 256 mb ram.. ram kan jo ofte kjøpes langt billigere senere... Maskina bør også ha gode muligheter for tilkobling til andre enheter (LAN, modem, isdn, bluetooth, usb, firewire m.m.) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå