Gå til innhold

Stillegående 8800 gt-kort? (LØST)

Avon657

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter et bra og stille 8800 gt kort. Har lest litt om Gainward sine. Noen erfaringer? Skal spille endel men vil ha et kort som holder litt kjeft når jeg driver med kontor-ting og opptak.

Vet at det finnes en uten vifte, men det tror jeg blir for varmt.

Endret av Kjøttmunn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hva mener du med at vifteløse versjonen av 8800gt blir for varm? Tror du at det er et "vanlig" 8800gt som de har fjernet vifta på, og bare begynt å selge den?

Jeg tenker at du kan kjøpe hvilket som helst, og sette ned vifta når det er nødvendig, også sette den på auto igjen når det er nødvendig, men tror ikke gpu vifta (bråker når du spiller, men ikke når du har "kontor greier") vil bråke så mye som cpu vifta.

Endret av xninja92
Lenke til kommentar
hva mener du med at vifteløse versjonen av 8800gt blir for varm? Tror du at det er et "vanlig" 8800gt som de har fjernet vifta på, og bare begynt å selge den?

Jeg tenker at du kan kjøpe hvilket som helst, og sette ned vifta når det er nødvendig, også sette den på auto igjen når det er nødvendig, men tror ikke gpu vifta (bråker når du spiller, men ikke når du har "kontor greier") vil bråke så mye som cpu vifta.

Hei, easy man. Jeg ser bare etter et kort med en bedre vifteløsning enn andre kort. Thats it.

Og nei jeg tror ikke at de bare har tatt av vifta. Jeg er bare ute etter noen anbefalinger og ikke noen som steiler og får høyt blodtrykk av spørsmålet.

Endret av Kjøttmunn
Lenke til kommentar

Okk, Takker, skal lese mere. Men kort så så jeg en 120mm vifte. Det kan passe mitt behov. :thumbup:

Ja, det du kan gjøre, sant.. er at du kan kjøre med feks 80mm, 92/90mm eller 120mm vifter på den gt-3 kjøleren.

Jeg personlig, har bestillt en sånn her:

http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.9994

Tanken min da, er at jeg skal suge kald luft fra utsiden av kabinettet.

I bunnen av kabinettet mitt, har jeg nemmelig netting med runde hull..

Det ville seff gått dårlig med SLI feks... :p Men jeg tenker å clocke som fan da ;)

I dag har jeg kjøleren, men den ducten der, samt viftene, etc. må jeg nok vente litt på.

Tror dog. jeg kan kjøre uten kjøler på skjermkortet mitt, frem til jeg får det..

Men det er bare pga jeg har så syk luftflow i kabinettet mitt.

Rett under skjermkort, er det feks 2 x 80mm vifter (papst) som blåser inn kaldt luft.

Så har jeg 3 x 120mm i framkant, 1 x 120mm som eksos, samt psu har 140mm som eksos og en 80mm i topp som eksos. CPU har 2 x 120mm (push/pull), som har eksosside mot PSU.

Planen min er seff direkte kjøling av gpu, via duct og 1 eller 2 80mm vifter (silent sådan, 100% rpm at all times).

ps. jeg har 8800gts g92, men det er jo samme gpu da ;) men jeg får nok clocket lengre enn deg.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...