nahojp Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har gått en stund med planer om å kjøpe et hjemmekinosystem i det siste. Jeg har myst litt her og der og surfet litt på nett og vurdert bl.a Denon avr-1508 og avr-1708 til henholdsvis 3 og 4 tusen, men aldri kommet så langt at jeg har tatt noen skikkelig butikkrunde og lyttet. Skjønt, når jeg summerer opp prisene ender jeg opp med mer penger enn jeg egentlig synes det er fornuftig å bruke . Samtidig er jeg litt skeptisk til om de relativt billige modellene til Hifi-klubben er mer nedstrippet på kvalitet enn på pris, og om billig-kjedene kanskje er et bedre sted å gå hvis det først skal være billig. Jeg må innrømme at jeg har vært fristet til å finne en tusen-kroners-pakke på Elkjøp i stedet... Det er ræl, men det er i hvert fall billig ræl, og siden jeg vet det er ræl blir jeg i hvert fall ikke lurt. Så kommer Hifi-klubben med salg, og dytter ut Denon AVR-2308 til "bare" 5 tusen. Det er på den ene siden enda mer penger enn jeg allerede synes er i meste laget, og på den andre siden rasende billig ut fra spec-en. Denne har blant annet muligheter for fler-sone lyd slik at jeg kan koble opp de gamle høytalerne på kjøkkenet, noe jeg egentlig hadde slått fra meg å ha råd til. En kompliserende faktor er at jeg ikke har bestemt meg for høyttalere heller. Jeg har vurdert Dali Elegance, mest fordi de er små og ikke dominerer stuen. Men igjen har jeg ikke fått lett så mye utenom websidene til hifiklubben. Jeg har også lyst på "mer" i front (og evnt mindre bak) enn det oppsettet gir. Er AVR-2308 alt i alt et godt kjøp? Den blir ikke pushet på salg kort tid etter lansering fordi den var en flopp? Gjør jeg noe dumt om jeg impuls-kjøper forsterker på salg uten å samkjøre med høyttalervalg? Lenke til kommentar
Mr_Valentine Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 hmmmm, jeg har testa storebroren til den faktisk, det sto mellom den og en yamaha (etter å ha hørt på 100 000 forsterkere) det er en helt genial forsterker, lyd og funksjonsmessig. hvis den (i forhold til proposjonene) presterer like bra som storebror hadde jeg faktisk tatt den, er ganske snill mot lommeboka i forhold til mange konkurenter også. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå