Gå til innhold

Feil på kamera eller minnekort?

Anbefalte innlegg

Etter å ha vært ute på fotosafari i dag, oppdaget jeg at nesten halvparten av bildene jeg tok ble ødelagt.

Kjøpte en Canon 30D på Japanphoto under supersalget, og har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt. (Før i dag...)

post-31120-1208211295_thumb.jpg

Har aldri sett noe lignende før, og undres derfor på om det er kamera eller minnekortet.. Noen som har vært borti dette før som kan hjelpe meg?

(Vet ikke om posten er feilpostet, men tok en sjans..)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Etter å ha vært ute på fotosafari i dag, oppdaget jeg at nesten halvparten av bildene jeg tok ble ødelagt.

Kjøpte en Canon 30D på Japanphoto under supersalget, og har ikke hatt noen problemer med det i det hele tatt. (Før i dag...)

post-31120-1208211295_thumb.jpg

Har aldri sett noe lignende før, og undres derfor på om det er kamera eller minnekortet.. Noen som har vært borti dette før som kan hjelpe meg?

(Vet ikke om posten er feilpostet, men tok en sjans..)

Har du husket å ta av lokket ;-)

Bere kødder...

Jeg ville begynt med å sjekke EXIF'en på de ødelagte bildene. Ser ut som en totalt feileksponering. Sannsynligvis en eller annen innstilling som er helt på trynet. På Olympus ville det typisk være at memory av exposure lock var slått på.

Dersom tider/blender skulle tilsi fornuftige bilder har du muligens noe hardwarefeil.

M.v.h.

Goffen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...