Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Muntlig presentasjon i norsk

Gjest medlem-140898

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-140898

Hei!

Jeg skal ha en muntlig presentasjon i norsk. Temaet er barne- og undomslitteratur. Vi skal velge en av forfatterne som er nevnt i boka vår(står VELDIG lite om d). Og jeg må legge vekt på forfatterskapet. Altså at jeg ikke skal ramse opp livet til den forfattern jeg skal skrive om, hvor mange barn og hvem han gifte seg med eller noe sånnt, kanskje litt, men ikke m. Jeg skal snakke om bøkene til den personen. Det er derfor det står at jeg skal legge vekt på forfatterskapet. Presentasjonen skal vare i 3-5 min.

Forfattere:

-Thorbjørn Egner

-Alf Prøysen

- Anne-cath- vestly

- Astrid Lindgren

- Torill Thorstad Hauger

- Rune Belsvik

- Arne Berggren

- Ingvar Ambjørnsen

- Elin Brodin

Det er vel en av disse forfatterne jeg skal snakke om.

Problemet er at jeg vet ikke hvem jeg skal skrive om+ at det står veldig lite i boka.

Spørsmålet er at jeg må legge hovedvekt på forfatterskapet til en av forfattern jeg skal velge.

Så jeg håper at dere kan hjelpe meg. :)

Så jeg får en veldig bra start

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, kanskje fortelle litt om hvordan forfatterens liv har påvirket bøkene han/hun har skrevet?

Hvilke virkemidler som brukes. Sammenlikne et par bøker for å se om det er likheter/forskjeller i måten bøkene er skrevet, blant annet i karakterene og miljøet. Hvorfor forfatteren skriver som han/hun gjør etc.

Bare noe jeg kom på i farten, lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-140898
Tja, kanskje fortelle litt om hvordan forfatterens liv har påvirket bøkene han/hun har skrevet?

Hvilke virkemidler som brukes. Sammenlikne et par bøker for å se om det er likheter/forskjeller i måten bøkene er skrevet, blant annet i karakterene og miljøet. Hvorfor forfatteren skriver som han/hun gjør etc.

Bare noe jeg kom på i farten, lykke til :)

mhm. Men jeg har ennå ikke valgt h forfatter jeg skal snakke om. Og jeg må söm sagt skrive om forfatternes liv, hvordan har d påvirket bøkene osv. Så jeg håper at noe kan gi meg forslag og gi meg nyttige sider. Finner nesten ingenting.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...