holvik Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Sitter her og skal reinstallere Vista på en Acer Aspire 5920. Den booter fra DVD-en ,men etter en liten stund blir skjermen svart og installasjonen stopper opp. (har prøvd 2 DVD plater) Disken vises i bios, Vista starter opp hvis jeg velger å starte fra HD. Dette er en Seagate disk. Bruker Ultimate boot cd 4.1 og velger her Seatools for å kjøre en test på disken. Får da opp "no hard drives found" Noen som har en ide om hva som skjer her ? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Skal ikke si sikkert hva som skjer, men har vært ute for at noen av de diagnostic programmene ikke fungerer på SATA. Sjekk om du har mulighet for å velge SATA modus i BIOS. AHCI er en ny modus som er avhengig av nye drivere. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Takk for svar. Fikk testet disken med ett annet prg. på UBCD, ingen feil.Den står nå og blir testet med HD Tune i Windows, skal sjekke i bios om der er noen sata/ahci instillinger etterpå. Kan dette gjøre att jeg får problemer med Vista installasjonen ? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Hårek, der er ingen slike valg i bios. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Har mulighet til å boote fra minnepenn ,er det mulig å installere Vista på denne måten ? Hvis ja, hvordan gjør man dette ? Har lagt en ISO fil av Vista på usb pennen og satt denne som 1st boot device men får "disk error" når PC-en prøver å boote så her må det være ett eller annet jeg ikke har forstått. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Dette er ikke noe jeg kjenner detaljene på, men muligens du finner noe her: http://www.vandomburg.net/installing-windows-xp-from-usb/ Lenke til kommentar
holvik Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Kan den gamle Vista installasjonen som ligger på HD "forstyrre" ny installasjon fra DVD ? Kan det være en løsning å slette alt som ligger på HD med UBCD før DVD installasjonen ? Lenke til kommentar
holvik Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Fikk bootet fra minnepennen ved å følge denne linken, men installasjonen stopper på samme sted. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har sett at XP installasjon kan stoppe hvis MBR ikke er standard, har dog liten tro på at det er problemet hos deg. Men når man ikke aner hva feilen kan være så er det vel greitt å prøve alt. Lenke til kommentar
holvik Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Hadde det vert min maskin hadde jeg slettet alt for lengst. Denne maskinen brukes i skolesamenheng og fungerer , den er bare enormt treg. Litt dumt om jeg sletter alt og så får jeg ikke installert på nytt. Da er maskinen ubrukelig. Får snakke med eieren og høre hva han har å si. Lenke til kommentar
dfendr Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Har sett at XP installasjon kan stoppe hvis MBR ikke er standard. Acer maskiner har faktisk en "custom" mbr som acer selv har lagt inn for å starte d2drecovery funksjonen. Hvis denne blir overskrevet må du reparere den for å kunne bruke d2d. edit: d2d relevant link. http://ezinearticles.com/?How-to-Repair-th...y&id=794500 Endret 15. april 2008 av hello(win) Lenke til kommentar
holvik Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Slettet alt før installasjon, da gikk alt som en drøm. Installerte fra minnepenn. Takk for alle svar ! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå