Gå til innhold

Support av zepto pc, må sende til Danmark?

Anbefalte innlegg

Hei. Reagerer litt på at jeg må sende min zepto 6224 til Danmark for service.

Kjøpte i sommer som var en Zepto 6224w av Netshop. Zepto Norge ble i mellomtiden kjøpt tilbake av Zepto. All service på Zepto sine produkter skal da bli gjort av Zepto Norge. Alt vel så langt. Tok kontakt med ZeptoNorge pga at pcen skrur seg av under idling, skjermen kobler seg av og til ut uten at den kan skrus på igjen. Fikk beskjed av Zepto Norge at de ikke kunne gi noe svar/løsning til problemet, og at jeg må sende maskinen inn slik at de kan få sjekket den. Fikk mail med RMA og adresse, men adressen er til Danmark.

Er det slik at Zepto Norge ikke har kyndige folk i Norge til å få reparert maskiner? Har en kompis som fikk lignende problem med maskinen, det ble fikset av noen i Norge. Synes dette er pussig i og med at de selger denne modellen i "bøtter og spann" pga tilbud som har vært nå.

En av grunnene til at jeg synes det kan være ubehagelig å sende maskinen til Danmark, er for det første prisen på frakten, pluss at hvis de da finner ut at feilen skyldes meg, støv e.l. kommer det en ny frakt pluss regning fra servicen der.

Er det noen som kan komme på en god grunn til at servicen må gå via Danmark?

Mvh

Odovacer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du kjøpte PCen din hos Netshop er de disse som skal ordne service for deg. Det skal ikke være nødvendig for en forbruker å ta kontakt direkte med produsenten. Dersom PCen må sendes til Danmark uansett kan du jo spare tid på å sende den direkte til produsent. Netshop skal da dekke regningen for dette. Får du problemer med dette anbefaler jeg at du tar kontakt med Forbrukerrådet. De vet hvilke rettigheter du har i denne saken.

Lenke til kommentar

Zepto har sannsynligvis all service på maskinene sine i Danmark. Sjekk med Zepto Norge om de ikke kan sende deg noen ferdig betalte pakkelapper for å sende inn maskinen.

Du kan, om du ønsker, stå beinhardt på rettighetene dine, krangle med Netshop i 2 uker før maskinen sendes til dem så de kan sende den videre til Danmark.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...