EvenEleven Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hei jeg har akkurat sett The Shawshank Redemption og synes det var en helt fantastisk film. Det er så bra skuespill og story at jeg fikk frysninger flere ganger. Den og Pursuit of happiness er vel de beste filmene jeg har sett. Er det noen andre filmer som kan gi meg denne følelsen? disse 2 filmene har gjort slik at jeg ble glad i film igjen. vil ikke la dette dø ut Even Skrivefeil kan skje, bare flame meg så retter jeg de opp. Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Dersom du skal kjøpe en skikkelig feelgood film vil jeg annbefale Door to Door. Den har en del paralleller til Pursuit of Happiness også, med tanke på at filmen handler om en selger. Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hei jeg har akkurat sett The Shawshank Redemption og synes det var en helt fantastisk film. Det er så bra skuespill og story at jeg fikk frysninger flere ganger. Den og Pursuit of happiness er vel de beste filmene jeg har sett. Er det noen andre filmer som kan gi meg denne følelsen? disse 2 filmene har gjort slik at jeg ble glad i film igjen. vil ikke la dette dø ut Even Skrivefeil kan skje, bare flame meg så retter jeg de opp. The Green Mile er nok en vinner hos deg. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Remember The Titans og Cinderella Man. Lenke til kommentar
Speik Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Den fabelaktige Amelie fra Montmartre og American History X ville nok passe deg bra. Endret 15. april 2008 av Speik Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Jeg har sett American History X og syntes den var top:) Sett remember the Titans, synes den var helt grei men ikke fantastisk. Green mile har jeg sett halveis men burde sjekke den ut bedre. Door too Door filmen, gode skuespillere? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Høres ut som du ikke har sett Cinderella Man da hvertfall, sjekk den ut, Crowe leverer en oskarverdig opptreden, imho. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Remember The Titans og Cinderella Man. Sånn bare for å understreke en gang til. Om Morgan Freemans behagelige fortellerstemme falt i smak i Shawshank, kan også The Million Dollar Baby anbefales. Han innehar en lignende rolle her. Ellers må jeg si meg enig med trådstarter. Shawshank er den eneste filmen jeg noen gang har gitt 10/10 (eller 6/6 om du vil) og den står meget høyt i kurs hos meg. Lenke til kommentar
EvenEleven Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Morgen Freeman er ekstremt dyktig. Noen andre filmen med han som kan andbefales? utenom Million Dollar Baby? Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Min fav. film med Freeman etter Shawshank Redemption er Se7en. Lenke til kommentar
husgutt Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 En høyst uvanlig mann eller The worlds fastest indian med Anthony Hopkins er sinnsykt bra!! Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg synte Shawshank Redemption er oppskrytt. Det er en grei feel-good film som underholder, men jeg syntes den er så utrolig oppskrytt. Ja, den er velstruktrert og skuespillet er meget bra, men klisjéene og en uengasjerende historie preger filmen litt vel mye. Tenk deg Shawshank Redemption uten Tim Robbins og Morgan Freeman. For en drittfilm det hadde vært. Lenke til kommentar
vikingkylling Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Både Shawshank Redemption og The Green Mile foregår hovedsaklig i fengsel og er basert på Stephen King. Lenke til kommentar
iqlizer Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Into The Wild, utrolig bra film. Jeg satt igjen med en fin følelse Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg synte Shawshank Redemption er oppskrytt. Det er en grei feel-good film som underholder, men jeg syntes den er så utrolig oppskrytt. Ja, den er velstruktrert og skuespillet er meget bra, men klisjéene og en uengasjerende historie preger filmen litt vel mye. Tenk deg Shawshank Redemption uten Tim Robbins og Morgan Freeman. For en drittfilm det hadde vært. Det er nå mer enn Robbins og Freeman som bidrar til å gjøre filmen ytterst serverdig. Thomas Newmans brilliante musikk, James Whitmore som Brooks Hatlen, Darabonts stramme og velfungerende regi, osv. Filmen er laget i god, gammeldags Hollywood-ånd og det resulterer også i klisjeer, men jeg synes Darabont balanserer det hele godt uten å tippe over. Ikke uten grunn at denne filmen har truffet så mange mennesker. Lenke til kommentar
Badering Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Jeg syntes soundtracket var veldig anonymt, jeg Det er den ultimate (nyere) Hollywood-filmen i hvert fall. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 The Green Mile er mye mye bedre enn Shawshank Lenke til kommentar
Pivotal Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Shawshank er for all del en god film, men må si meg enig i at den er oppskrytt siden mange regner den for å være den beste filmen noensinne laget, noe jeg må si meg veldig uenig i. Som nevnt her så er filmer som Green Mile mye bedre Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Shawshank er for all del en god film, men må si meg enig i at den er oppskrytt siden mange regner den for å være den beste filmen noensinne laget, noe jeg må si meg veldig uenig i. Som nevnt her så er filmer som Green Mile mye bedre God film, men på ingen måte den beste filmen noensinne. Det som først og fremst bergtok meg var musikken til Newman og hvordan den gav stemning til flere nøkkelscener i filmen, bl.a. Brooks' møte med storsamfunnet og Reds reise. Liker også «The Green Mile», men føler at den er noe langdryg til tider. Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Både The Green Mile og Shawshank Redemption er etter min mening fantastisk gode filmer, som spiller godt på det emosjonelle og lykkes, imho. Ville aldri sagt "verdens beste" om de to filmene jeg heller. The Green Mile synes jeg var bedre, fordi den ikke hadde happy end. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå