Gå til innhold

The Shawshank Redemption

EvenEleven

Anbefalte innlegg

Hei jeg har akkurat sett The Shawshank Redemption og synes det var en helt fantastisk film.

Det er så bra skuespill og story at jeg fikk frysninger flere ganger.

Den og Pursuit of happiness er vel de beste filmene jeg har sett.

Er det noen andre filmer som kan gi meg denne følelsen? disse 2 filmene har gjort slik at jeg ble glad i film igjen. vil ikke la dette dø ut :D

Even :love:

Skrivefeil kan skje, bare flame meg så retter jeg de opp.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei jeg har akkurat sett The Shawshank Redemption og synes det var en helt fantastisk film.

Det er så bra skuespill og story at jeg fikk frysninger flere ganger.

Den og Pursuit of happiness er vel de beste filmene jeg har sett.

Er det noen andre filmer som kan gi meg denne følelsen? disse 2 filmene har gjort slik at jeg ble glad i film igjen. vil ikke la dette dø ut :D

Even :love:

Skrivefeil kan skje, bare flame meg så retter jeg de opp.

The Green Mile er nok en vinner hos deg.

Lenke til kommentar
Remember The Titans og Cinderella Man.

Sånn bare for å understreke en gang til.

Om Morgan Freemans behagelige fortellerstemme falt i smak i Shawshank, kan også The Million Dollar Baby anbefales. Han innehar en lignende rolle her.

Ellers må jeg si meg enig med trådstarter. Shawshank er den eneste filmen jeg noen gang har gitt 10/10 (eller 6/6 om du vil) og den står meget høyt i kurs hos meg.

Lenke til kommentar

Jeg synte Shawshank Redemption er oppskrytt. Det er en grei feel-good film som underholder, men jeg syntes den er så utrolig oppskrytt. Ja, den er velstruktrert og skuespillet er meget bra, men klisjéene og en uengasjerende historie preger filmen litt vel mye.

Tenk deg Shawshank Redemption uten Tim Robbins og Morgan Freeman. For en drittfilm det hadde vært.

Lenke til kommentar
Jeg synte Shawshank Redemption er oppskrytt. Det er en grei feel-good film som underholder, men jeg syntes den er så utrolig oppskrytt. Ja, den er velstruktrert og skuespillet er meget bra, men klisjéene og en uengasjerende historie preger filmen litt vel mye.

Tenk deg Shawshank Redemption uten Tim Robbins og Morgan Freeman. For en drittfilm det hadde vært.

Det er nå mer enn Robbins og Freeman som bidrar til å gjøre filmen ytterst serverdig. Thomas Newmans brilliante musikk, James Whitmore som Brooks Hatlen, Darabonts stramme og velfungerende regi, osv. Filmen er laget i god, gammeldags Hollywood-ånd og det resulterer også i klisjeer, men jeg synes Darabont balanserer det hele godt uten å tippe over. Ikke uten grunn at denne filmen har truffet så mange mennesker.
Lenke til kommentar
Shawshank er for all del en god film, men må si meg enig i at den er oppskrytt siden mange regner den for å være den beste filmen noensinne laget, noe jeg må si meg veldig uenig i.

Som nevnt her så er filmer som Green Mile mye bedre :)

God film, men på ingen måte den beste filmen noensinne. Det som først og fremst bergtok meg var musikken til Newman og hvordan den gav stemning til flere nøkkelscener i filmen, bl.a. Brooks' møte med storsamfunnet og Reds reise. Liker også «The Green Mile», men føler at den er noe langdryg til tider.
Lenke til kommentar

Både The Green Mile og Shawshank Redemption er etter min mening fantastisk gode filmer, som spiller godt på det emosjonelle og lykkes, imho. Ville aldri sagt "verdens beste" om de to filmene jeg heller. The Green Mile synes jeg var bedre, fordi den ikke hadde happy end.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...