dimiles Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har noen spørsmål ang. ny RAM kjøp. Jeg vil kjøpe enten 512 eller 256 mb ddr-dimm ram til av merket TwinMos. Jeg har fra før TwinMos PC2100 256 ddr Cl2.5 og lurer på om det blir no effekt på om jeg kjøper mer enn 2100? Hva er Winbound? og hva er bra med det? Hvordan vet jeg at hovedkortet mitt støtter PCXXXX? Jeg har et Soltek 75FRV tror jeg. Går det fint med 768 mb ram der? På forhånd takk. Jens Lenke til kommentar
Amnio Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Med mindre du skal klokke rammen enten ved raskere innstillinger eller ved hastighet, så vil du nok klare deg bra med en brikke med tilnærma identiske specs som den du har (PC2100). Winbound er chiptypen på rambrikken, det gir hovedsaklig utslag i hvor langt du kan klokke rammen din. Kjøper du bedre minne vil hastigheten gå ned til det tregeste i systemet, altså vil den dårligste brikken angi hastigheten til de bedre. Har ikke sjekket på hovedkortprodusentens hjemmesider, men jeg kan nesten garantere at det vil støtte 768MB ram. Edit: Med den brikken du allerede har kan du ganske sikkert sette Cas Latency (CL) til 2, ytelsen på din PC2100 brikke vil da bli tilnærma lik PC2700 CL 2,5. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå