Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Samtaleemner på date?


Anbefalte innlegg

Hva er gode samtaleemner på date? Nå snakker vi første date og eventuelt om det blir fler:) Kjenner ikke jenta i det hele tatt. Så blir nytt det her. Datene jeg har vært på før har vært med ladies som jeg har kjent ganske godt.

 

Og hva er ikke så helt bra å ta opp? Skjønner at ekser ikke er noe spesielt bra og snakke om.

 

Men hadde vært fint om noen kom opp med noen temaer, emner.

 

Er det så enkelt som f.eks: musikksmak, interesser/hobby, reisemål og alt under reise/ferier, skole og jobb.

 

til opplysning; er 19 år.

 

:)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om hun er mye på Diskusjon.no.

 

Men fra spøk til revolver, snakk først litt om hva dere driver med/ser på daten (noen kelnervitser kanskje?) og se om du klarer å lirke ut noen av hennes interesser på den måten. Ellers kan du jo gå inn på noen av eksemplene du nevnte. Samtalen utvikler seg fort derfra. Du kan vel også prøve på noe helt tilfeldig som om hva henne syns om Elvis.

Lenke til kommentar
Eller politikk og religion.

:!:

 

Ligg unna ovennevnte, så er du ganske trygg. :p Du ønsker å gi henne en god følelse, så snakk om noe som gir gode følelser. Husk: Det viktige er ikke hva, men hvordan. Ettersom det er litt vanskelig å snakke om «hva som helst», så er det alltids noen sikkerstikk for newbies: felles interesser; snakke litt om det du liker å gjøre, håpe på at hun hekter seg på; snakke om opplevelser du har hatt som ga deg gode følelser (men for all del ikke skryt!); snakke om ting som har hendt deg som sier noe positivt om den du er ... Mulighetene er uendelige.

 

Det er faktisk så enkelt som at man kan snakke om hva som helst. Enkelt å lære, vanskelig å mestre – som vanlig. Det er bare å starte et sted. Go go go! ;)

Lenke til kommentar

Hvis du er normal i toppen: Det som føles naturlig for deg å prate om.

Hvis du ikke er så normal i toppen: Det du har skrevet ned på huskelisten før du dro dit. (Alt du vil vite om henne, og alt du kan si som binder deg til tingene hun sier til deg)

Lenke til kommentar

Det er greit å holde seg unna ekser, religion og politikk på første date. Snakk heller om fritids interesser, hva slags musikk h*n liker, reiser, drømmer(ikke familie drømmer, men heller mål hun har)hva h*n jobber med/skole. Pass på at du viser interesse for henne og at du ikke prater for mye om deg selv! Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Prat (ikke diskuter) om noe du ikke har sterke meninger om, hvis du skjønner hva jeg mener.

Ikke prat om religion/etikk og politikk, da dette kan bli sterke meninger mot hverandre, noe som ikke er spesielt heldig på en date. Hvis f.eks den ene parten stemmer høyre, og den andre parten stemmer SV. Da for guds skyld ikke snakk om politikk. Da skjærer ting seg. :p

 

Snakk om skole (hvis du går på det), jobb, utdanning, fremtiden, alkohol (fungerer faktisk), mat, været (Hoho ^^) og alt annet hverdagslig som faller deg inn. :)

 

 

My 2 cents ;)

Lenke til kommentar
Prat (ikke diskuter) om noe du ikke har sterke meninger om, hvis du skjønner hva jeg mener.

Ikke prat om religion/etikk og politikk, da dette kan bli sterke meninger mot hverandre, noe som ikke er spesielt heldig på en date. Hvis f.eks den ene parten stemmer høyre, og den andre parten stemmer SV. Da for guds skyld ikke snakk om politikk. Da skjærer ting seg. :p

 

Snakk om skole (hvis du går på det), jobb, utdanning, fremtiden, alkohol (fungerer faktisk), mat, været (Hoho ^^) og alt annet hverdagslig som faller deg inn. :)

 

 

My 2 cents ;)

Thanks mate :)

Date i morgen, så det ser jeg frem til.

Tenkte på en ting, blir det j**** cheesy med rose(r )? bare ha en liggende på restaurantbordet. tror kanskje det selv, når jeg tenker meg om. tenkte ihvertfall og bestille et bord på en restaurant i morgen, så er det ihvertfall bankers.

Lenke til kommentar
Tenkte på en ting, blir det j**** cheesy med rose(r )? bare ha en liggende på restaurantbordet. tror kanskje det selv, når jeg tenker meg om. tenkte ihvertfall og bestille et bord på en restaurant i morgen, så er det ihvertfall bankers.

Du tror riktig. Ikke overdriv, hold deg på jorda. Så kan du heller tenke over det med roser igjen til 10-årsdagen deres eller noe. Først må hun gjøre seg fortjent til det.

Lenke til kommentar
Tenkte på en ting, blir det j**** cheesy med rose(r )? bare ha en liggende på restaurantbordet. tror kanskje det selv, når jeg tenker meg om. tenkte ihvertfall og bestille et bord på en restaurant i morgen, så er det ihvertfall bankers.

Du tror riktig. Ikke overdriv, hold deg på jorda. Så kan du heller tenke over det med roser igjen til 10-årsdagen deres eller noe. Først må hun gjøre seg fortjent til det.

Hehe, sier noe der. Skulle bare lufte tanken og høre. Var bare en liten tanke, men jeg legger den tilbake også får jeg først bli kjent med jenta her :)

Lenke til kommentar
Tenkte på en ting, blir det j**** cheesy med rose(r )? bare ha en liggende på restaurantbordet. tror kanskje det selv, når jeg tenker meg om. tenkte ihvertfall og bestille et bord på en restaurant i morgen, så er det ihvertfall bankers.

Du tror riktig. Ikke overdriv, hold deg på jorda. Så kan du heller tenke over det med roser igjen til 10-årsdagen deres eller noe. Først må hun gjøre seg fortjent til det.

 

Du har forstått det du :D

 

Ikke gi henne noe uten at hun har fortjent det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...