kevinedomm Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Takker Regner med at det blir et sånt spm. Men satser på at det går bra Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 1 feil for mye, gitt... Brukte 13 min, feilene var som følger: Ansvar og plikter: 0 Kjøretøy og bruken av det: 1 Menneske og informasjonshenting: 0 Vei og trafikkregulering: 3 Adferd og å bli forstått: 1 Adferd og samhandling og avvikling: 0 Adferd risiko: 1 Adferd miljø: 0 Adferd trafikkuhell: 0 Det var 30 spm, og man kunne ha 5 feil. Kunne alt på teoritentamen.no og prove.no utenatt, men må si at nivået på denne prøven var LANGT over noen av de to teorisidene. Trodde man var trygg hvis man fikk alt rett på de to, men der tok jeg skammelig feil.. Uansett, jeg fikk 45 min til disposisjon, og brukte 13 min, dette gikk lit vel for fort tenker jeg, var vel alt for selvsikker, men flere av spørsmålene var forbannet dårlig formulerte og vanskelige å forstå. Men er det mulig å gjøre et nytt forsøk mens man er der, siden man bare brukte en brøkdel av tiden man får på seg? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 nei du må vente 2 uker nå og jeg sa jo tidligere at det egentlig ikke holdt å kunne alt på de prøvene Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Var vel pirkefeil jeg bommet på.. Menmen, var so også et sånt spm: "Hvilken påstand om kjedet er riktig"? Alternativer: 1. Kjedet skal være så stramt som mulig 2. Hvis kjedet ryker, så vil bakhjulet låses. 3. Kjedet må ikke smøres med olje! Så jeg svarte nr. 1, og fikk feil på den? Kjedet skal vel være noe stramt, men ikke så stramt at drevene går i stykker vel? Men bakhjulet låses vel ikke om kjedet ryker, eller? Uansett, får ta den om 2 uker igjen da, og da skal jeg fanken meg stå Lenke til kommentar
CFM Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 1: Feil. Det skal være litt slark i det. Ellers vil det ryke fortere. 2: Det kan skje at bakhjulet låses hvis kjedet setter seg fast. 3: Kommer an på. Det skal ikke smøres med olje i den forstand - motorolje osv. Men med kjedeolje.. Kan være feil, kan være riktig. Er enig i at det spm. var nesten umulig. Men sånn er det. De lager spørsmålene for at du skal stryke og komme tilbake senere med mer penger Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 (endret) Tar det ikke så tungt uansett. Skal jeg noensteder kjører jeg uansett, har lagt bak meg 250 mil allerede, blitt stoppet 1 gang og sluppet unna så.. Men hadde vært kjekt å bestå da. Var vel flere lurespørsmål enn det, men husker ikke i farten Men uansett, er vel alternativ nr. 2 dem er ute etter da? Var en til faktisk, om man kommer til en rundkjøring, og skal rett frem, skal man holde seg til høyre linje, midt i mellom, eller til venstre (innerste) linje? Har ikke rundkjøring her på bondelandet, så aner ikke jeg.. bommet vel på den og svarte den ytterste linjen (den til høyre) Endret 25. april 2008 av Daniel_91 Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 1: Feil. Det skal være litt slark i det. Ellers vil det ryke fortere.2: Det kan skje at bakhjulet låses hvis kjedet setter seg fast. 3: Kommer an på. Det skal ikke smøres med olje i den forstand - motorolje osv. Men med kjedeolje.. Kan være feil, kan være riktig. Er enig i at det spm. var nesten umulig. Men sånn er det. De lager spørsmålene for at du skal stryke og komme tilbake senere med mer penger Hva ville du svart? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er vel fett man skal bruke på kjedet? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 På teoritentamen.no fikk man riktig hvis man svarte "kjedeolje" Er ikke det sånt som man har på motorsager da? Lenke til kommentar
Tommy T Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 i rundkjøringen skal du holde deg innerst til venstre Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 i rundkjøringen skal du holde deg innerst til venstre Hvis man skal rett frem? Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Les gjennom boka kvelden før. Det holder i massevis. Leste boka én gang jeg, sto med 1 feil Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Har lest igjennom den 2 ganger, har den 2006 versjonen, men så at noen andre hadde den nye utgaven, omtrent dobbel så tjukk bok.. Var det 45 spm. eller 30 du hadde? Lenke til kommentar
Skyline1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Jeg tok lappen for 1 1/2 år siden, og da var det 30 spørsmål. Maksimalt 5 feil. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Samme som nå da. Satser på at jeg ikke stryker nå... raste vel kanskje litt vel for fort gjennom prøven, 13 min. Lenke til kommentar
pizzafordi Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 RUNDKJØRING- Hvis det ikke er mer enn et felt, dvs malte spor i asfalten selv om 2 biler kan passere så skal 2 hjuling holde seg i midten av feltet for å markere seg retning, samt se til venstre og høyre og tilse og motstå at noen biler prøver å kjøre forbi. Dette er også det mest logiske og tryggeste en kan gjøre. Men hvis det er 2 felt så skal en i utgangspunktet holde høyre fil men inn mot venstre skillelinje, mopedister må alldri invitere forbikjøringer fra venstreside i rundkjøringer. Forbikjøringer skal kun skje fra venstre derfor er det viktig for sikkerheten å holde midten, ser mange som holder klint inntil høyre uansett rundkjøring så kommer det et vei vræl. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 kommer ikke akkurat som en bombe, men de vrir på spørsmålene og svarene sånn at det blir liksom 2 som nesten er helt like men bare til å øve så greier du det, greide det på 2 forsøk med 1 feil Hvordan var det å ta den andre gangen? Er det nye spørsmål, eller bare forskjellig rekkefølge? Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 3. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2008 Mer fornuftig formulerte da?/lettere? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 3. mai 2008 Del Skrevet 3. mai 2008 tja... ville nå si at de er noenlunde de samme, men jeg synes personlig det var lettere, men kan være fordi jeg leste så mye da tror jeg leste boken 5-6 ganger for å være sikker så leste jeg også et sammendrag av lett og bil boken på mopedportalen.com Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå