Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Det å ta mopedlappen...

Anbefalte innlegg

... Er det så sinnsykt vanskelig?

Holder på med kjøringen nå, men har hørt utallige ganger at kjørelæreren begynner med dette:

"Dere unge elever, vet dere hva dere begir dere ut på? Vet dere hva det vil si å kjøre moped? 75% STRYKER på mopedprøven den dag i dag".

Jeg begynner å lure litt, er det nok å få alt rett på prove.no for å bestå? Virker som om det er vås noe av det læreren sier, men uansett, han tar den samme setningen om og om igjen.. Får det til å virke som om det er piloter vi skal bli...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Holder på med kjøringen nå, men har hørt utallige ganger at kjørelæreren begynner med dette:

"Dere unge elever, vet dere hva dere begir dere ut på? Vet dere hva det vil si å kjøre moped? 75% STRYKER på mopedprøven den dag i dag".

Jeg begynner å lure litt, er det nok å få alt rett på prove.no for å bestå? Virker som om det er vås noe av det læreren sier, men uansett, han tar den samme setningen om og om igjen.. Får det til å virke som om det er piloter vi skal bli...

Fasiten rundt dette med å stryke, er vel regelsett det med at folk kommer opp i situasjoner de ikke tidligere har vært oppi(/uventede situasjoner).

Men, det at ca 75% stryker, er vel i grunn sant, med tanke på at folk(blant unge spesielt), tar det så enkelt, med både lesing og det tekniske.

Helt til oppkjøring dagen kommer. Da hagler det på med uventede situasjoner.

Endret av nidaroo
Lenke til kommentar

Ta tester på internett etter at du har lest teori (kjøp teoribok for mc), (øve)kjør mye, gjerne i bil for å få trafikkforståelsen (om du er 16). Da går det nok fint =) Men husk å ta det seriøst, mopedister har den ulempen av at dere ikke trenger å kunne så mye, det kan skape farlige situasjoner i fremtiden.

Lenke til kommentar

Fasiten rundt dette med å stryke, er vel regelsett det med at folk kommer opp i situasjoner de ikke tidligere har vært oppi(/uventede situasjoner).

Men, det at ca 75% stryker, er vel i grunn sant, med tanke på at folk(blant unge spesielt), tar det så enkelt, med både lesing og det tekniske.

Helt til oppkjøring dagen kommer. Da hagler det på med uventede situasjoner.

Er ikke noen oppkjøring her, en gruppe kjører bak kjørelæreren.

Lenke til kommentar

Noen som har mista lappen pga manglende mørkekjøring? Mørkekjøring på tirsdag i Akershus rett utenfor oslo, trenger flere til mørekjøring så det ikke blir så sinnsykt dyrt.. skulle koste 5500 for meg alene, men med fler kan man dele kostnadene, men blir fortsatt dyrere enn å ta det til høsten.

Lenke til kommentar

Jeg har lappen på lett sykkel, jeg brukte teoritentamen selv, på min siste test før jeg tok teoriprøven fikk jeg 49% riktig på internett, men jeg stod på teorien.

Jeg kan heller ikke tro at å ta moped lappen er så vanskelig, du skal tross alt bare kjøre i en klynge med masse andre folk.

Man får også en viss tid til å ta mørkekjøringen etter at man har tatt lappen, jeg tok den et halvt år etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...