kevinedomm Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 ... Er det så sinnsykt vanskelig? Holder på med kjøringen nå, men har hørt utallige ganger at kjørelæreren begynner med dette: "Dere unge elever, vet dere hva dere begir dere ut på? Vet dere hva det vil si å kjøre moped? 75% STRYKER på mopedprøven den dag i dag". Jeg begynner å lure litt, er det nok å få alt rett på prove.no for å bestå? Virker som om det er vås noe av det læreren sier, men uansett, han tar den samme setningen om og om igjen.. Får det til å virke som om det er piloter vi skal bli... Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) ... Er det så sinnsykt vanskelig? Holder på med kjøringen nå, men har hørt utallige ganger at kjørelæreren begynner med dette: "Dere unge elever, vet dere hva dere begir dere ut på? Vet dere hva det vil si å kjøre moped? 75% STRYKER på mopedprøven den dag i dag". Jeg begynner å lure litt, er det nok å få alt rett på prove.no for å bestå? Virker som om det er vås noe av det læreren sier, men uansett, han tar den samme setningen om og om igjen.. Får det til å virke som om det er piloter vi skal bli... Fasiten rundt dette med å stryke, er vel regelsett det med at folk kommer opp i situasjoner de ikke tidligere har vært oppi(/uventede situasjoner). Men, det at ca 75% stryker, er vel i grunn sant, med tanke på at folk(blant unge spesielt), tar det så enkelt, med både lesing og det tekniske. Helt til oppkjøring dagen kommer. Da hagler det på med uventede situasjoner. Endret 14. april 2008 av nidaroo Lenke til kommentar
Anterialis Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Ta tester på internett etter at du har lest teori (kjøp teoribok for mc), (øve)kjør mye, gjerne i bil for å få trafikkforståelsen (om du er 16). Da går det nok fint =) Men husk å ta det seriøst, mopedister har den ulempen av at dere ikke trenger å kunne så mye, det kan skape farlige situasjoner i fremtiden. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 ... Er det så sinnsykt vanskelig? Holder på med kjøringen nå, men har hørt utallige ganger at kjørelæreren begynner med dette: "Dere unge elever, vet dere hva dere begir dere ut på? Vet dere hva det vil si å kjøre moped? 75% STRYKER på mopedprøven den dag i dag". Jeg begynner å lure litt, er det nok å få alt rett på prove.no for å bestå? Virker som om det er vås noe av det læreren sier, men uansett, han tar den samme setningen om og om igjen.. Får det til å virke som om det er piloter vi skal bli... Fasiten rundt dette med å stryke, er vel regelsett det med at folk kommer opp i situasjoner de ikke tidligere har vært oppi(/uventede situasjoner). Men, det at ca 75% stryker, er vel i grunn sant, med tanke på at folk(blant unge spesielt), tar det så enkelt, med både lesing og det tekniske. Helt til oppkjøring dagen kommer. Da hagler det på med uventede situasjoner. Er ikke noen oppkjøring her, en gruppe kjører bak kjørelæreren. Lenke til kommentar
bruker365 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Synes mopedlappen var enkel jeg. Har kjørt en del før opplæringen da, hjelper litt det:) Prøven var ikke så vanskelig. Leste gjennom boka mi 2 ganger. Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 er egentlig ikke nok å ha alt rett på prove.no jeg gjorde den feilen Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Så hva slags spørsmål er det som kommer som en bombe da? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 kommer ikke akkurat som en bombe, men de vrir på spørsmålene og svarene sånn at det blir liksom 2 som nesten er helt like men bare til å øve så greier du det, greide det på 2 forsøk med 1 feil Lenke til kommentar
daniarmani Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Noen som har mista lappen pga manglende mørkekjøring? Mørkekjøring på tirsdag i Akershus rett utenfor oslo, trenger flere til mørekjøring så det ikke blir så sinnsykt dyrt.. skulle koste 5500 for meg alene, men med fler kan man dele kostnadene, men blir fortsatt dyrere enn å ta det til høsten. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Mister man lappen, eller får man bare ikke kjøre FØR man har mørkekjøring? Kan man kjøre selv om det er lyst på dagen da eller? Hvor mange timer er det snakk om? Lenke til kommentar
Svampebob Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 vis du ikke har mørkekjøringen og den tiden du har fått er gått ut så er førerkorte ugyldig, hva som skjer vis du blir stoppet med ugyldig førerkort vet jeg ikke hva som skjer, men du har hvertfall ikke lov til å kjøre Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 Sinnsykt lett, har vanskelig for å tro at 75% stryker. Jeg leste 2 timer kvelden før og besto med 3 feil Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 21. april 2008 Forfatter Del Skrevet 21. april 2008 Ja, syns det virker litt utrolig selv.. Menmen, jeg skal fanken ikke stryke, men virker som om det er lettere å bruke noen timer med å ta prøven på teoritentamen.no flere ganger, slik at jeg kan svarene utenatt der, det burde vel holde Lenke til kommentar
Henrikfj- Skrevet 22. april 2008 Del Skrevet 22. april 2008 Jeg har lappen på lett sykkel, jeg brukte teoritentamen selv, på min siste test før jeg tok teoriprøven fikk jeg 49% riktig på internett, men jeg stod på teorien. Jeg kan heller ikke tro at å ta moped lappen er så vanskelig, du skal tross alt bare kjøre i en klynge med masse andre folk. Man får også en viss tid til å ta mørkekjøringen etter at man har tatt lappen, jeg tok den et halvt år etterpå. Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Holder det med alt rett på prove.no og et par feil på ATL sin teoritentamen.no ? Lenke til kommentar
WD40 Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Holder det med alt rett på prove.no og et par feil på ATL sin teoritentamen.no ? Hvordan skal vi kunne garantere det? Vil si du ligger godt an Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Får håpe det, gir blaffen, tar den i morgen og ser åssen det går... Lenke til kommentar
CFM Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) Tenk logisk og først og fremst sikkerhet så går det bra Endret 24. april 2008 av gilera Lenke til kommentar
kevinedomm Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Et raskt spm: Hva er minimal mønsterdybde på et mopeddekk? Er det 1 mm? eller 3? Lenke til kommentar
X-ander Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 Et raskt spm: Hva er minimal mønsterdybde på et mopeddekk? Er det 1 mm? eller 3? Det skall være minimum 1 mm mønsterdybde på dekk Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå