AsconaB Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Savner litt mere zoom. Med kameraet fulgte et Nikon 18-70mm, altså ikke standard kit objektivet. Har sett på dette Nikon 55-200mm og dette Nikon 70-300mm. Hva vil være mest fordelaktig å kjøpe ? Tenker kanskje det 70-300 siden det begynner der det jeg har nå slutter. Er det dumt ? Det andre ser jeg har stabilisator og silent wave og er kanskje et bedre objektiv ? Det på 300 krever kanskje at jeg må bruke stativet på max zoom ? Trenger også noe å ha utsyret i og lurer på "Nikon Crumpler Bag The That" er det plass til kamera med påmontert objektiv, sb-400 og et ekstra objektiv ? Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hva vil være mest fordelaktig å kjøpe ? Tenker kanskje det 70-300 siden det begynner der det jeg har nå slutter. Er det dumt ? Det andre ser jeg har stabilisator og silent wave og er kanskje et bedre objektiv ? Det på 300 krever kanskje at jeg må bruke stativet på max zoom ?Begge to er AF-S-objektiver (hvis ikke hadde du ikke fått autofokus på D40x) og har bildestabilisering. Begge to er bra objektiver. 70-300 er vel muligens noe mer robust. Hvilken som har best optisk ytelse vet jeg egentlig ikke, men du blir nok fornøyd uansett. Det viktigste er vel om du er villig til å spytte ut de ekstra kronene for den ekstra brennvidden. 55-200 er jo også lettere og mer kompakt. Selv ville jeg nok gått for 70-300 rett og slett for å få mer brennvidde å gå på. Lenke til kommentar
JohnMerrick Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Begge objektivene du linker er som Sutekh nevner AF-S og har VR. 70-300 har bedre byggekvalitet, raskere autofokus og er bedre optisk i området 70-200 enn hva 55-200 er. Når du kommer over 200mm er objektivet mye softere enn i området under 200mm 70-300 er altså bedre på de fleste områder, men koster til gjengjeld en god del mer. 55-200 VR er forøvrig veldig mye objetiv for pengene, og er i tillegg et lite og lett objektiv som du kanskje ville tatt med deg i situasjoner der du ville latt 70-300 ligge hjemme. Lenke til kommentar
AsconaB Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Begge har VR ja, men det er fint. Tror jeg går for 70-300 da. Er foresten fotovideo plassen å kjøpe på ? Der jeg kjøpte kamera kitet... Ser jeg glemte å linke til Nikon Crumpler Bag "The That" Takk for hjelpen så langt. Endret 14. april 2008 av AsconaB Lenke til kommentar
Sutekh Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 I følge prisguiden er fotovideo den dyreste plassen å kjøpe det. Hvis du skal handle fra nett hadde jeg heller kjøpt fra MPX. Lenke til kommentar
arela Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Pass på at du får VR objektivet, da det finnes ett eller to billigere modeller av Nikon sin 70-300mm uten VR. Lenke til kommentar
Det Skumle Fjellet Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 "The That" passer såvidt til mitt D80 med 70-300 VR påmontert, og en 18-70 i tillegg (og garantert også en SB-400 på andre sidenm, men min SB-600 går ikke nedi da). MEN det er såvidt! Det passer kun hvis 70-300 sitter på kameraet, og da får du bare akkurat presset igjen vesken (det objektivet er ganske langt) og du får en bul på undersiden, slik at det ikke frister å sette vesken fra deg. 70-300 er egentlig for stor til den kameravesken. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå