qurten Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Har ett merkelig tilfelle på PC`n min. Windows Internett Explorer virker ikke, får ikke opp en eneste side. Oppdatering av virusprogram og MSN virker. Når jeg tester internett-linjen får jeg beskjed om att alt er iorden. Jeg har prøvd alle triks, men dengang ei. Når jeg installerer Win XP på nytt, så fungere alt OK. Så går det en måned eller uker, så låser det seg igjen. Slitsomt å installere Xp på nytt hver gang. Er det noen som har ett lurt triks her? Det finnes sikkert noen som har vært bort i samme problem vil jeg tro. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Som regel skyldes slike problemer en brannmur. Er det akkurat likens om du deaktiverer brannmuren? Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Hei! Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Lenke til kommentar
qurten Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Som regel skyldes slike problemer en brannmur. Er det akkurat likens om du deaktiverer brannmuren? Ja da, har deaktivert Windows Firewall. Hvis det ikke ligger noe lurt i virusprogrammet da. Bruker PC-cillin Lenke til kommentar
qurten Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Hei!Last ned HijackThis legg i egen mappe på skrivebordet. Start programmet og velg "Trykk scan og save log" . Loggfilen kopierer du og limer inn i posten din. Helst med skjult tekst [1skjul] logg her [1/skjul] fjern 1 for skjult tekst. Her er loggfilen. Jeg skjønte ikke det med skjult tekst. Loggfilen sa meg ingenting. Ser det står proxy enkelte steder, PC-en min går ikke via noen proxy server. Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2 Scan saved at 17:50:29, on 15.04.2008 Platform: Windows XP SP2 (WinNT 5.01.2600) MSIE: Internet Explorer v6.00 SP2 (6.00.2900.2180) Boot mode: Normal Running processes: C:\WINDOWS\System32\smss.exe C:\WINDOWS\system32\winlogon.exe C:\WINDOWS\system32\services.exe C:\WINDOWS\system32\lsass.exe C:\WINDOWS\system32\svchost.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\WINDOWS\system32\spoolsv.exe C:\Program Files\Citrix\ICA Client\ssonsvr.exe C:\WINDOWS\Explorer.EXE C:\Program Files\ahead\InCD\InCD.exe C:\WINDOWS\system32\Linksts.exe C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe C:\Program Files\Trend Micro\Internet Security 2006\pccguide.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 900 series\Bin\hpobrt07.exe C:\PROGRA~1\HEWLET~1\HPSHAR~1\hpgs2wnf.exe C:\PROGRA~1\HEWLET~1\AiO\Shared\Bin\hpoevm07.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOSTS07.exe C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\Shared\bin\hpOFXM07.exe C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\VS7DEBUG\MDM.EXE C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe C:\WINDOWS\System32\svchost.exe C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\TmPfw.exe C:\Program Files\Internet Explorer\iexplore.exe C:\WINDOWS\system32\devldr32.exe C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WLLoginProxy.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\WINDOWS\system32\wuauclt.exe C:\Program Files\Windows Live\Messenger\usnsvc.exe C:\Program Files\Trend Micro\HijackThis\HijackThis.exe C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe R1 - HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Internet Settings,ProxyOverride = 127.0.0.1 O2 - BHO: HelperObject Class - {00C6482D-C502-44C8-8409-FCE54AD9C208} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItBHO.dll O2 - BHO: AcroIEHlprObj Class - {06849E9F-C8D7-4D59-B87D-784B7D6BE0B3} - C:\Program Files\Adobe\Acrobat 5.0\Reader\ActiveX\AcroIEHelper.ocx O2 - BHO: (no name) - {7E853D72-626A-48EC-A868-BA8D5E23E045} - (no file) O2 - BHO: Windows Live Sign-in Helper - {9030D464-4C02-4ABF-8ECC-5164760863C6} - C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\Windows Live\WindowsLiveLogin.dll O3 - Toolbar: SnagIt - {8FF5E183-ABDE-46EB-B09E-D2AAB95CABE3} - C:\Program Files\TechSmith\SnagIt 7\SnagItIEAddin.dll O4 - HKLM\..\Run: [NvCplDaemon] RUNDLL32.EXE NvQTwk,NvCplDaemon initialize O4 - HKLM\..\Run: [nwiz] nwiz.exe /install O4 - HKLM\..\Run: [NeroCheck] C:\WINDOWS\system32\NeroCheck.exe O4 - HKLM\..\Run: [inCD] C:\Program Files\ahead\InCD\InCD.exe O4 - HKLM\..\Run: [iSDN Monitor] Linksts.exe W 1024 O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files\QuickTime\qttask.exe" -atboottime O4 - HKLM\..\Run: [pccguide.exe] "C:\Program Files\Trend Micro\Internet Security 2006\pccguide.exe" O4 - HKLM\..\Run: [share-to-Web Namespace Daemon] C:\Program Files\Hewlett-Packard\HP Share-to-Web\hpgs2wnd.exe O4 - HKCU\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\ctfmon.exe O4 - HKCU\..\Run: [MsnMsgr] "C:\Program Files\Windows Live\Messenger\MsnMsgr.Exe" /background O4 - HKUS\S-1-5-18\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'SYSTEM') O4 - HKUS\.DEFAULT\..\Run: [ctfmon.exe] C:\WINDOWS\system32\CTFMON.EXE (User 'Default user') O4 - Startup: OpenOffice.org 2.0.lnk = C:\Program Files\OpenOffice.org 2.0\program\quickstart.exe O4 - Global Startup: HPAiODevice(hp psc 900 series) - 1.lnk = C:\Program Files\Hewlett-Packard\AiO\hp psc 900 series\Bin\hpobrt07.exe O8 - Extra context menu item: E&xport to Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~1\MICROS~2\Office10\EXCEL.EXE/3000 O9 - Extra button: Research - {92780B25-18CC-41C8-B9BE-3C9C571A8263} - C:\PROGRA~1\MICROS~2\OFFICE11\REFIEBAR.DLL O9 - Extra button: (no name) - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: @xpsp3res.dll,-20001 - {e2e2dd38-d088-4134-82b7-f2ba38496583} - C:\WINDOWS\Network Diagnostic\xpnetdiag.exe O9 - Extra button: Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O9 - Extra 'Tools' menuitem: Windows Messenger - {FB5F1910-F110-11d2-BB9E-00C04F795683} - C:\Program Files\Messenger\msmsgs.exe O16 - DPF: {DE625294-70E6-45ED-B895-CFFA13AEB044} - http://axis7ec61e.axiscam.net/activex/AMC.cab O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab O23 - Service: NVIDIA Driver Helper Service (NVSvc) - NVIDIA Corporation - C:\WINDOWS\System32\nvsvc32.exe O23 - Service: Trend Micro Central Control Component (PcCtlCom) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\PcCtlCom.exe O23 - Service: Trend Micro Real-time Service (Tmntsrv) - Trend Micro Incorporated. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\Tmntsrv.exe O23 - Service: Trend Micro Personal Firewall (TmPfw) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\TmPfw.exe O23 - Service: Trend Micro Proxy Service (tmproxy) - Trend Micro Inc. - C:\PROGRA~1\TRENDM~1\INTERN~1\tmproxy.exe Lenke til kommentar
qurten Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Kommer fremdeles ikke inn på internett fra PC-en. Sukk Lenke til kommentar
Tallyho Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Det eneste jeg fant i HJT loggen din var denne Adwaren som du sikkert har fått fra et gratis spill eller lignende: O16 - DPF: {DF780F87-FF2B-4DF8-92D0-73DB16A1543A} (PopCapLoader Object) - http://www.popcap.com/games/popcaploader_v6.cab Start HijackThis på ny og huk av den linja, så fikser den problemet! Ellers så kan det være 1000 grunner til at IExplorer ikke fungerer. Dette er jo en gyllen mulighet for deg å prøve ut en raskere og sikrere web-leser: Firefox! Seriøst, test firefox: www.mozilla.org Hvis du ikke klarer å laste det ned med maskinen din så må du bruke en annen maskin og overføre installeringsfilen med en usb minnepinne eller brenne den på ei plate(evt. få en snill venn til å laste den ned og sende den til deg over msn ) Lenke til kommentar
norbat Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Se om Trend sin brannmur har blokkert for iexplorer.exe. Lenke til kommentar
qurten Skrevet 18. april 2008 Forfatter Del Skrevet 18. april 2008 Nå virker Internett igjen. Jeg endret " Switch Personal Firewall Profil" på Trend fra "direct connection" til "home network", og da kom internett tilbake med det samme. Jeg skjønner ikke hvorfor, har en annen PC oppkoplet på samme måte og den er satt til "direct connection" . Har fjernet Adware'n og innstallert Firefox. Men det var når jeg endret settingen på Trend att alt virket perfekt igjen. Jeg er i alle fall fornøyd siden alt virker fint nå, selv om jeg ikke skjønner hvorfor. Takke for hjelpen Lenke til kommentar
norbat Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 At den andre PC-en med profilen satt til 'Direct connection' kommer seg på nett, skyldes mest sannsynlig at man har konfigurert den til å tillate iexplorer. Slike profiler er 'forhåndsinnstilte' med ulike 'sikkerhetsniva, men de er konfigurerbare slik at man har mulighet til å tilpasse ut fra sitt behov. Lenke til kommentar
Griffin Skrevet 21. april 2008 Del Skrevet 21. april 2008 En kompis sliter med akkurat det samme på Vista. Nå begrenser min erfaring med Vista seg til at jeg gikk forbi en maskin med Vista en gang, så jeg famler litt i blinde da hans beskrivelser ikke ligner særlig på XP. Hjelper ikke at jeg sitter i Stavanger og han i Trondheim heller... Han får kontakt gjennom MSN, men ikke noe IE eller iTunes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå