IcedInsanity Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hoho. Skal skifte servoljen nå,siden eg frykter dette ikke har blitt gjort på leeenge,men ser så mange ulike som sier forskjellig hva eg skal bruke,så er det noen som ar 100% peiling som kan si eksat hva eg skal bruke,vil ikke fylle feil. Bilen er en Golf 2 1,8 GL 1990 Mod Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 VW biler produsert etter 1989 skal ha VAG sin grønne "G 002 000" hydraulikkolje. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 VAG grønn spesiell servo olje... Er ikke intervaller på skift av servo olje. Jeg har aldri sett noe forbedring av noe slag etter og ha bytta olje så jeg mener det er totalt unødvendig! Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Okay..men rattet striter litt imot,og når eg står stille og snur rattet så rykker det i rattet samtidig som det skviker og piper fælt...er det servopumpa da? Lenke til kommentar
eab Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er sannsynligvis for lite olje eller for slakk reim til servopumpa. Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Slakk er det ikke,det har eg sjekket,og nivået på olja er greit,men derfor skal eg skifte olja og se,så har eg vertfall eliminert den muligheten Lenke til kommentar
Rebel-Rider Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 VAG grønn spesiell servo olje... Er ikke intervaller på skift av servo olje. Jeg har aldri sett noe forbedring av noe slag etter og ha bytta olje så jeg mener det er totalt unødvendig! Akkurat det har jeg hørt før. Hvorfor tror alle at servoolje varer evig? den gjør ikke det, den forrige bilen jeg hadde var gått 240.000km på samme servooljen da jeg kjøpte den, servoen hvinte noe forferdelig og rattet kunne plutselig bli blytungt imot midt i en sving, hørte med en bilmekaniker og fikk høre akkurat det samme "bytte servoolje? skal aldri byttes den! er sikker pumpa som er gåen.." syntes det ulogisk at servooljen skulle vare evig så bestemte meg for å kjøpe ei 5l kanne med ATF olje og flushe systemet, du skulle sett det som kom i spilloljedunken. Servoolja var kullsvart og fæl, flusha til det kom ut ren olje og plugga alt tilbake igjen, ingen hvining og servoen var som ny. Du kan jo lese i tråden under... er ikka bare jeg som har funnet ut dette. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ight=servo+olje Og dette med VAG sin hydraulikkolje, du har ikke vært innom vw/audi forumet og kikket? er mange historier om folk som har fyllt ATF olje på servoen og fått lekasje på systemet. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Du kan jo prøve og bytte olja, men jeg har ikke noe tro på det. Er noen tråder her inne om bytting av servo olje eller snakk om det, men jeg aner ikke hva resultatet har blitt for de som har gjort det.. Hvis du orker så ta av servoreima og kjenn litt på hjulet. Sjekk slakk i alle retninger og om den er lett og snurre rundt uten noen form for lyder. Pumpene på disse pleier og bli litt skada etter at folk slår på umbrakopipa hvis de skal av med reimhjulet. Det tåler ikke innmaten i pumpa.. Eller ikke uvanlig at dem bare ryker... Lenke til kommentar
IcedInsanity Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) VAG grønn spesiell servo olje... Er ikke intervaller på skift av servo olje. Jeg har aldri sett noe forbedring av noe slag etter og ha bytta olje så jeg mener det er totalt unødvendig! Akkurat det har jeg hørt før. Hvorfor tror alle at servoolje varer evig? den gjør ikke det, den forrige bilen jeg hadde var gått 240.000km på samme servooljen da jeg kjøpte den, servoen hvinte noe forferdelig og rattet kunne plutselig bli blytungt imot midt i en sving, hørte med en bilmekaniker og fikk høre akkurat det samme "bytte servoolje? skal aldri byttes den! er sikker pumpa som er gåen.." syntes det ulogisk at servooljen skulle vare evig så bestemte meg for å kjøpe ei 5l kanne med ATF olje og flushe systemet, du skulle sett det som kom i spilloljedunken. Servoolja var kullsvart og fæl, flusha til det kom ut ren olje og plugga alt tilbake igjen, ingen hvining og servoen var som ny. Du kan jo lese i tråden under... er ikka bare jeg som har funnet ut dette. http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php...ight=servo+olje Og dette med VAG sin hydraulikkolje, du har ikke vært innom vw/audi forumet og kikket? er mange historier om folk som har fyllt ATF olje på servoen og fått lekasje på systemet. Er AKURATT det der som skjer...helt jøvlig..er nærvøs før hver sving nesten,kan eg få tak i den VAG oljen på nettet? Endret 15. april 2008 av Diesel_ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå