Gå til innhold

Visakort mulig missbrukt

Anbefalte innlegg

Vet ikke helt om det er riktig forum, men jeg prøver.

Etter at jeg handlet på en nettbutikk her for litt siden, fikk jeg beskjed fra banken om at visakortet var sperret. Det var registrert at kortet var brukt nærmest samtidig i USA og Norge, og ble dermed sperret.

Det vil si at noen har prøvd å bruke kortet i USA.

Ingen uttak er registrerte enda, men det kan enda komme. Det jeg lurer på er: Dersom jeg nå har tapt en betydelig sum penger, er det kun jeg som står ansvarlig for pengetapet og kan noe gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 4 år senere...

På tross av relativt heftig trådnecro.. så :

Iht kortavtalen du signerert ved kontoåpning e.l skal kortet ikke overdras, og du skal ha oversikt over ditt forbruk da trekk kan gjøres opptil 6mnd etter at kjøpet er gjort.

Sånn ellers så vil overtrekk i online terminal ikke være mulig, i offline terminal vil du kunne oppleve at det er mulig å overtrekke siden selve belastningen skjer senere (dette er noe man merker med feks taxi uten online terminal, ved bruk i parkeringsautomater, kjøp ombord på fly spesielt type utenlandske som fortsatt tar et godt gammeldags avtrykk, kjøp i nettbutikker som bruker fysisk terminal, dvs kun innhenter kortinfo men ikke har automatisk belastning etc)

Sånn bortsett fra det, har jeg ikke noe stort ønske om å bidra til misbruk av visa, så du kan jo prøve å finne det ut selv ? :)

PS: Det påløper overtrekksrenter på 20-30%, og ved gjentatt eller større uoppgjorte overtrekk, sendes dette til inkasso og kort/konto sperres.

• Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei folkens!

Jeg lurte på, har visa noen overtrekksgrense? det vil si, hvor mye mer kan jeg bruke, etter at kortet er tomt? Please svar fort....

Ikke at jeg har svar på spørsmålet ditt (se heller nls's svar over), men tror du kunne opprettet en tråd med god samvittighet. :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...