dahwan Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Vi har ei nettlinje på 300kb/s (tror jeg) Når noen laster ned stuff med Utorrent, med en nedlastningshastighet på UNDER 100kb/s, så tar likevell Utorrent opp HELE linja. Dette er vi ganske sikker på, siden spill som Diablo 2 og Age Of Mythology lagger som ett mareritt dyppet i sirup når vi spiller online. Og dette er selv om en av oss bare laster ned ei 1GIG fil i 10kb/s. Det som hadde vært hendig da er om vi kunne la Utorrent BARE bruke kansje 10% av linja, slik at vi andre kan spille spill flytende over internett! Kan dette la seg gjøre? PS: Vi har prøvd å begrense hvor fort Utorrent kan laste ned i programmet, men det hjalp ikke. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Problemet er ikke hvor fort man laster ned, men hvor fort man laster opp. Så fort man nærmer seg 80-90% av opplastingskapasiteten så stuper nedlastingshastigheten/båndbredden og svartiden (pingen) skyter til værs. Har dere f.eks 300 kbit/s opplastingshastighet vil jeg anbefale ikke noe mer enn 30 kbyte/s opplasting. Merk forskjellen på kbit og kbyte da en bit er 8 byte: 1000 kbit/s / 8 = 125 kbyte/s Deretter kan man trekke fra f.eks 20% for å ikke strupe linja og ta høyde for pakketap og forsinkelser i nettverket: (125 / 100) * 20 = ~21 kbyte/s 125 - 21 = 104 kbytes/s. Endret 14. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Så... Åssen begrenser jeg Utorrent til en viss prosentdel av bånnbredden? o_O Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Å angi i prosent er ikke mulig i µTorrent etter mitt bekjentskap. Men begresning på opplastingshastigheten sette i kbytes/s i Options. Her er det bare å prøve seg litt fram om du ikke gidder å regne. Du kan begynne på f.eks 10 kbytes/s og øke gradvis. Når linja begynner å bli treg senker du litt igjen. Rundt 50% burde ikke gi noe problemer mens man spiller. Endret 14. april 2008 av Skagen Lenke til kommentar
dahwan Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Hvorfor må jeg ha på opplastning i det hele tatt? Lenke til kommentar
Bozzeye Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Du må ikke det, tror jeg. Men jeg er ikke sikker. Hvis jeg har en nedlasting som har en fart på ~200-300 kB/s, setter jeg opp opplastingshastigheten, for da pleier det å gå raskere, alt fra litt raskere til mye raskere. For en stund siden var det en torrent som gikk fra ~200 kB/s til ~700 kB/s da jeg satte opp opplastingshastigheten. Lenke til kommentar
WarpX Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har opplevd at det går suppe bare med 10k/s ut. Det har noe med antall forbindelser inn (det kommer jo en drøss for hver torrent) og kvaliteten på routern antar jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå