fredah Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hei. Jeg er ganske ny med php, men jeg har laget en noen web sider, men jeg syns jeg får klumpete og inviklede koder. Jeg trenger hjelp til hvordan jeg skal tenke når jeg skal sette sammen en side, hvordan jeg skal legge opp layouten, og hvordan jeg burde lagre dataen, burde jeg putte mest mulig inn i mysql'n eller burde jeg ha det i egene filer, evt. filer pr. funksjon osv.. Om du skjønner Om noen har noen gode råd til hvordan jeg burde lage en side, setter jeg veldig pris på dette. Siden skal inneholde: - Login - Mulighet til å legge inn nyheter - laste opp filer - Mulighet til å fikse på menyne selv, (rekkefølge hva som skal stå øverst osv.) - Mulihet til og endre "sidene" innholdet på de forskjellige kategoriene. Lenke til kommentar
serrghi Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 jeg liker og ha ivertfall header.php (topp delen av siden, samt diverse login funskjoner), index.php (selvforklarende) footer.php (bunnen, samt counters) Legg inn menyene dine i mysql, prøv og få mest mulig inn i basen ettersom etter konfugureringen vil da bli mye enklere for din egen del, samt du vil ha muligheten til og endre menyen fra admin sidene. Jeg liker og å ha alle funskjonene i en egen function.php. Anbefaler deg igrunn bare og prøve og se hva du selv liker. Utformingen av basen er det som er mest jobb, anbefaler deg og skissere alt ned på et ark på hvordan du tror ting vil fungere, og lage deg en plan på hva du skal ha i basen. Men er en stund siden jeg har jobbet med dette nå, er sikkert andre her som kan gi deg et mer utfyllendes svar. Lykke til ivertfall! Lenke til kommentar
Dryper Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) jeg liker og ha ivertfall header.php (topp delen av siden, samt diverse login funskjoner), index.php (selvforklarende) footer.php (bunnen, samt counters) Legg inn menyene dine i mysql, prøv og få mest mulig inn i basen ettersom etter konfugureringen vil da bli mye enklere for din egen del, samt du vil ha muligheten til og endre menyen fra admin sidene. Jeg liker og å ha alle funskjonene i en egen function.php. Anbefaler deg igrunn bare og prøve og se hva du selv liker. Utformingen av basen er det som er mest jobb, anbefaler deg og skissere alt ned på et ark på hvordan du tror ting vil fungere, og lage deg en plan på hva du skal ha i basen. Men er en stund siden jeg har jobbet med dette nå, er sikkert andre her som kan gi deg et mer utfyllendes svar. Lykke til ivertfall! Når du skal lage dben så trenger du ikke å bruke penn å papir :=) du kan også bruker DBDesigner4 http://www.fabforce.net/dbdesigner4/downloads.php dette gjør jobben også EDIT: og du trenger ikke å være redd for å gå tom for blekk Endret 15. april 2008 av Dryper Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå