Gå til innhold

Eventuelle tips til IKT-fagprøve

Joachimv

Anbefalte innlegg

Det er tre stk. DC7800p SFF. Hadde tenkt å bruke en uSFF, men den nekta å starte (!). Tror jeg brukte feil power. Orket ikke feilsøke, og bytta bare. Den ene DC7800p-en ble riktignok brukt som server. Laptopen er en 6910p, ja. Den gir et bra førsteinntrykk, men blir mer og mer craptop. :/

Vet at Marita har prøve denne uka. Var noe styr om hvem av oss som skulle få denne uka. Jeg ble lovt først, men Marita fikk den likevel. Det ordna seg heldigvis, for jeg tar ferie på mandag, etter muntlig fremføring!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan melde at TARD har fått 'bestått meget godt' så da er det håp for deg også OML ;)

uSFF-en av 7800 bruker et heftigere power enn feks 6910p ja. uSFF-en og feks dockingstasjonene til HP bruker samme power.

edtit:

btw, skal sta å muligens selge Aerox-en i dag! En polakk(sjokk!) som ringte meg onsdags morgen 0815 (ja, jeg har ferie!) og spurte om jeg snakka engelsk å om Aerox-en fremdeles var til salgs. Skal treffe han på Furneset i dag 1830 :)

Scootern i god stand, kun LITT frieksos..:)

Endret av viiite
Lenke til kommentar

Har Aeroxen fordi jeg ikke har fått fingern ut av rompa å solgt den :p kom akkurat hjem fra Furneset. Grei fyr osv. Han hadde to andre han skulle se på så han skulle ringe meg på søndag/mandag.

Bor uti Angvika, men bodde på hotell nå i Molde ^^

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har selv fagprøve om et par dager. Ser det er flere her som har vanlig fagprøve, da er dere vel i en privat bedrift?

Jeg jobber på en videregående skole og skal ha alternativ fagprøve.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Såvidt jeg har hørt, er det kun de i det offentlige som har den alternative fagprøven. Men er nok ikke alle.

Lenke til kommentar

Aldrig hørt om noe alternativ fagprøve..

Har 'hørt' prøvene både til OML, Marita som er nevnt samt de to av tre jeg kjenner på VGS'ene i Molde.. Ganske så prikk like spør du meg. Har også lest en del prøver og besvarelser som er gitt i Møre og Romsdal..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6
Aldrig hørt om noe alternativ fagprøve..

Det er noe som begynte i 2006 som jeg og flere andre skal ha hvertfall.

Du skriver noen større oppgaver gjennom læreperioden din (ble 7 stk. for meg, 100+ sider), de settes sammen til en perm som sendes inn til sensoren en uke før fagprøve. På dagen dagen du skal ha fagprøven skal du presentere oppgavene dine på 3 timer.

edit = Sør-Trøndelag

Endret av Slettet-p4PIYwb6
Lenke til kommentar

Skal snart ha fagprøven selv. Jobber på en offentlig skole og jeg aldri hørt om alternativ fagprøve heller.

Sitter å øver litt nå. Rekner med det blir en liten innholdsrik prøve, som man kan gjøre mye utav.

*Helsikken Policy* :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Skjønner ikke helt hva man skal 'øve på' eller 'lese på'.. Eneste som kan være en fordel er å lese eventuelle oppgaver og besvarelser. Det gjorde vertfall jeg.

Man kan jo øve på ting og tang man ikke gjør til dagen. Ting man er mer usikker på. Gå igjenom retningslinjer, andre prøver. Etc.

Har fått retningslinjer fra fagprøve nemnda nå, og der var det noe nytt for meg og. I tillegg til den vanlige delen; planleggingsdel, gjennomføringsdel, dokumentasjonsdel. Så kommer det en mondul til med; gjennomføringsdel, og en egenvurderingsdel som skal skje på den 5'te og siste dagen. Der jeg vil få arbeidsoppgaver som jeg skal gå igjenom med nemnda, og til slutt evaluere meg selv.

Dette var noe helt nytt for meg. Har andre og hatt det slik?

Lenke til kommentar

Hadde slik jeg også. Gjennomførte kurs i grunnleggende bruk av Lotus Notes for prøvenemda under evalueringsdagen. :) Det er det som kalles gjennomføringsdel. Evalueringsdelen er skriftlig, og skal skrives på siste dagen, og legges ved den totale dokumentasjonen.

Edit: Jeg besto forresten, med "Bestått meget". :)

Endret av OML
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...