Nidaroo Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hei! Har en gammel 80 talls mazda 626, som relativt går dårlig. Ønsker å få gjort noe med denne bilen, sånn at den blir litt mer "fra sparken". Noen generelle, gode råd for dette? Ikke ønskelig å bruke tusenvis av kroner på den bilen. ^^ Kanskje jeg er på villspor, i og med at det å få mer futt ut av bilen, gratis er vanskelig. Lenke til kommentar
Waco Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Turbo og intercooler! Blir selvfølgelig dyrt men effektøkning er dyrt! Lenke til kommentar
stich_it Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 gjør bilen lettere. det er det billigste rådet jeg kan gi. Lenke til kommentar
dsgf Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Du har valget mellom å bruke tusenvis av kroner, beholde bilen som den er, eller ta ut baksetet, reservehjulet og jekken. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Du har valget mellom å bruke tusenvis av kroner, beholde bilen som den er, eller ta ut baksetet, reservehjulet og jekken. Hehe, ja det står mellom to vrange valg her. (; Lenke til kommentar
illest Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 gjør bilen lettere. det er det billigste rådet jeg kan gi. Det billigste OG beste. Lenke til kommentar
Fisk1 Skrevet 27. april 2008 Del Skrevet 27. april 2008 Er ikke lett å trimme en original bil med sugemotor. Antar du har rundt 2 liters motorvolum, åpent luftfilter á la KN eller Green + 2,5" eksosanlegg burde gi deg full utnyttelse av det motoren har å by på. Ellers er det lite man kan gjøre, vekt er jo en faktor som teller mye. Mindre vekt, mer fres! Lenke til kommentar
Lefse Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 Du burde sjekke innstillinga på tenninga. Er godt mulig at det er stifter til tenninga, siden det er en litt gammel bil. Hvis stiftene er slitt og tenninga ikke er helt riktig stilt så mister du en del motorkraft. Husker pappa gjorde dette med Hiacen vi hadde før, han justerte tenninga og bytta stifter, og det hjalp betydelig. Dette er ikke en 5-minutters-jobb akkurat, men kan hjelpe på motoren og koster ikke en formue. Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 skal du trimme kan du rekne ca 1000kr pr hk.... Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 skal du trimme kan du rekne ca 1000kr pr hk.... Dette gjelder vel litt mer seriøs trimming, treng ikke å betale 10.000.- for et eksosanlegg Lenke til kommentar
satanjapan Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 (endret) Du må gjerne vise til noen dyno resultater av en bil uten turbo som får 10hk av bare eksos anlegg. Da det ikke er mange vanlige motorer som får det og i hvertfall ikke en gammal NA motor fra 80 tallet. 2-3hk er vanlig, og det stemmer da bra med at det koster ca 2-4k. Kan fort også få mindre hk enn det man hadde av feil type eksosanlegg. ca 1000kr pr hest stemmer alltid veldig bra=) Endret 28. april 2008 av Dennis87 Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 28. april 2008 Del Skrevet 28. april 2008 ja et eksosanlegg som øker fra 100hk til 110hk vil jeg ha!!! Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 Vel du vil vel ikke finne et eksosanlegg som gir 10hk ekstra, men vist du tenker på at d gamle anlegget kan være ganske tett så vil du få merkbar effekt økning om du bytter. Det funket iallfall for meg Lenke til kommentar
MaSo Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 it's all in your head Litt rart det der du sier, ikke at jeg har hatt mulighet til å teste bilen på en dynobenk, men når flere folk har prøvd bilen før og etter eksosbytte og alle påstå at de merker bedre drag etter byttet, spesiellt i motbakker Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 it's all in your head Litt rart det der du sier, ikke at jeg har hatt mulighet til å teste bilen på en dynobenk, men når flere folk har prøvd bilen før og etter eksosbytte og alle påstå at de merker bedre drag etter byttet, spesiellt i motbakker da har det vert noe galt med det gamle eksosanlegget ditt. på en vanlig bil (75-150hk) merker du større forskjell på tom tank kontra full enn med effektanlegg effektanlegg kommer til sin rett på en trimma bil som har mer avgass å bli kvitt. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 30. april 2008 Forfatter Del Skrevet 30. april 2008 Takker for svar folkens! Men bilen går ikke lenger. Clutchen er ødelagt. Og det koster vel mangen tusen i å få en brukbar clutch igjen. :| Lenke til kommentar
Hullsag Skrevet 30. april 2008 Del Skrevet 30. april 2008 har en 626 motor stående. 2.0 12v. visst du trenger deler. gratis ved henting:) står tørrt lagret på pall innendørs. Lenke til kommentar
Nidaroo Skrevet 1. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 1. mai 2008 har en 626 motor stående. 2.0 12v. visst du trenger deler. gratis ved henting:) står tørrt lagret på pall innendørs. Spørs helt hvor du bor det da. Uaktuelt å dra land og strand, for å få den gamle kjerra på bena igjen. (: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå