Programvare Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det har seg slik at µTorrent har bestemt seg for at den ikke vil gi meg hastighet over 100 kbps, det ligger rundt 40 - 100 kbps hele tiden, uansett hvor mange torrents jeg laster ned, båndbredde jeg eller andre på nettverket bruker. Det skjedde bare helt plutselig en dag, med de samme innstillingene som jeg alltid har brukt for å få glimrende hastigheter, opp til 1000 kbps. Jeg har også et problem med at trackerene ofte blir "røde", altså at det blir et rødt icon ved siden av navnet på torrenten jeg laster ned. De fleste av de torrentene jeg prøver å laste ned har hatt meget godt med seeds i forhold til peers, og noen av de har jeg faktisk lastet ned før med utmerket hastighet. Det virker også som om utorrent ikke klarer å koble til seeds på riktig måte, fordi det står slik på seeds 0 (1456) og 1 (2453). Jeg har flugt hauger av guides jeg har brukt før, for å få gode hastigheter, eksperimentert med alle mulige kombinasjoner osv. Jeg har åpen port for programmet og har prøvd reinnstall, med både betaer og gamlere versjoner. Hva i all verden kan gjøre slik at µTorrent vil gi meg hastigheten jeg trenger igjen? All hjelp tas i mot med stor takk! Lenke til kommentar
hlnd Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har du sjekka om problemet vedvarer ved bruk av en annen klient? (Azerus, Opera...) Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Har du sjekka om problemet vedvarer ved bruk av en annen klient? (Azerus, Opera...) Jeg testet med Azerus, det virka akkurat like dårlig. Så prøvde jeg bitolrd og det virka greit de første 3 minuttene med 300 kB/s, men plutselig dalte det rett ned til rundt 20. Det har forresten blitt mye bedre nå, helt plutselig, og trackerproblemet er også borte. Har nå rundt 200-300 kB/s, men før hadde jeg opp til 900, så jeg kan vel ikke si at problemet er helt fikset. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Vel, de tallene du kom med i førstepost er ikke særlig gode. Det er mye mer leechers enn seeders, du får ikke særlig god hastighet på den torrenten.. Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Det er det vel ikke? De som er i parentes er jo de som er i swarm, og jeg får bare kobla til en eller to stykker ofte. Lenke til kommentar
Scotty Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Du sa i posten ovenfor min at du begynte å få raskere hastighet nå, og da har du flere enn 0 seeds koblet til som i førstepost, så hvis du fortsatt holder på med samme torrenten så er det ikke rart at du får over 200-300kbps, pga de dårlige tallene på selve torrenten. Hvis det hadde vært private tracker, så hadde du fått det som linja du har klarer maksimalt. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har du satt porten til µTorrent til portforward i rutern din? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Har du satt porten til µTorrent til portforward i rutern din? Ja, porten er helt riktig forwardet. Før brukte jeg port 45000, men endret til 51456 nå, og fikk hastighetsøkelse på en liten porson kB/s. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Slett alt du har framme i µTorrent. http://www.gamer.no/artikler/nitro_stunt_racing/50468 "Last ned demon fra gamer.no (Bitorrent) Denne skal maxe ut linja og holde seg stabil. Feil sette ned til som på bildet,kansje enda lavere og se om det hjelper. Hjelper ikke sett opp port igjen på ruter. Endret 15. april 2008 av SNIPPSAT Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Jeg fikk 920 kB/s på den demoen i nedhastighet. Det er noe av det høyeste jeg noen gang har fått i downspeed. Det betyr vel at det ikke er noe galt med porten, eller innstillingene mine, men allikevel vil de fleste av torrentene mine som vanligvis er godt seedet, ikke få like god hastighet. Nå ligger jeg på rundt 100 - 200 kB/s. Lenke til kommentar
snippsat Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Da er nok alt iorden. Prøve filer fra flere steder. Bit che er bra. http://itpro.no/fil/1276.html Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Tusen hjertelig takk for det programmet. Skal virkelig anvendes! edit: Jeg får det ikke til å åpne torrents rett i uTorrent, og lagre som... virker heller ikke. Det skjer rett og slett ingenting når jeg trykker på den. Endret 15. april 2008 av Vintermåne Lenke til kommentar
2ore Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Du har vel ikke Linksys WRT54G? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Du har vel ikke Linksys WRT54G? Nei. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 24. april 2008 Del Skrevet 24. april 2008 (endret) har samme prob. her bare at her ligger den på rundt 30-50, med port 51456, der hvor jeg har seeds 16of 53 connected(84in swarm) Peers 8 of 96 connected(38 in swarm) bruker bit che...har en d-link router Endret 24. april 2008 av cHilfiger Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 24. april 2008 Forfatter Del Skrevet 24. april 2008 Har du portforwarda og patcha connections? Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 25. april 2008 Del Skrevet 25. april 2008 Har du portforwarda og patcha connections? you said what? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 25. april 2008 Forfatter Del Skrevet 25. april 2008 Har du portforwarda og patcha connections? you said what? Du må åpne en port for uTorrent. Dette kan du lese mer om og følge en guide på http://www.portforward.com Det finnes en patch for at du skal få connections til å koble til pc-en din, så du kan sende større mengder data inn og ut. Dette kan du finne ved hjelp av google. Husk at du velger riktig operativsystem. Lenke til kommentar
cHilfiger Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 hvorfor finner jeg ikke Utorrent under applications når jeg er i ruteren min? Lenke til kommentar
Programvare Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 21. mai 2008 hvorfor finner jeg ikke Utorrent under applications når jeg er i ruteren min? Hvorfor skal du finne det? Du finner jo ikke det i ruteren din. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå