Gå til innhold

MSI GeForce 9800 GTX 512 MB

Anbefalte innlegg

Hei! :)

Jeg skal ha nytt skjermkort etter at mitt XFX GeForce 7900GTX 512MB GDDR3 er defekt.

Jeg har sett meg ut MSI GeForce 9800 GTX 512 MB, men lurer på dette er et godt valg for min pc og om det i det hele tatt vil fungere ordentlig på den?

Mine specs:

Processor

Model : AMD Athlon 64 X2 Dual Core Processor 4400+

Speed : 2.21GHz

Type : Dual-Core

System

Mainboard : ASUSTeK Computer INC. A8N-SLI Premium

Multi-Processor (MP) Support : No

Multi-Processor Advanced PIC (APIC) : Yes

System BIOS : Phoenix Technologies, LTD ASUS A8N-SLI Premium ACPI BIOS Revision 1009

Total Memory : 2GB DDR

Chipset

Model : AMD Athlon 64 / Opteron HyperTransport Technology Configuration

Front Side Bus Speed : 2x 1.00GHz (2.01GHz)

Total Memory : 2GB DDR

Memory Bus Speed : 2x 201MHz (402MHz)

Video System

Adapter : NVIDIA GeForce 7900 GTX (512MB DDR, PCIe 1.00 x16, PS 3.0, VS 3.0)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg tror det er bedre for deg å kjøpe 8800GT 512MB, dette passer bedre med resten av pcen, så CPU blir ikke så veldig stor flaskehals.

Dette koster også nesten halvparten av 9800GTX, og er nesten like bra.

maskinen til trådstarter er sååpass utdatert at jeg ville også vurdert 8800gt..

evnt en 8800gts 512, om han skal oppgradere snart.

gts 512 kan clockes forbi 9800gtx, selv med org kjøler, om han har bra kabinett :-)

Lenke til kommentar
Jeg tror det er bedre for deg å kjøpe 8800GT 512MB, dette passer bedre med resten av pcen, så CPU blir ikke så veldig stor flaskehals.

gts 512 kan clockes forbi 9800gtx, selv med org kjøler, om han har bra kabinett :-)

Ikke noe vits å kjøpe GTS512 når det er så lite prisforskjell på 9800GTX og GTS512. Hvis trådstarter snart skal oppgradere resten av pcen så ville jeg gått for 9800GTX ellers så er 8800GT mer aktuelt.

Lenke til kommentar

Takker for alle svar! :) Ja, jeg har tenkt å oppgradere pcen om ikke så altfor lenge. Men jeg lurer på om GeForce 9800 vil gjøre mer ondt enn godt for pcn slik den er nå? Og hvilke andre komponenter burde jeg tenke på får å likestille CPU med dette kortet?

Lenke til kommentar
Takker for alle svar! :) Ja, jeg har tenkt å oppgradere pcen om ikke så altfor lenge. Men jeg lurer på om GeForce 9800 vil gjøre mer ondt enn godt for pcn slik den er nå? Og hvilke andre komponenter burde jeg tenke på får å likestille CPU med dette kortet?

Hvilket psu har du, jeg ville satset på minimum 500watt psu.

Lenke til kommentar

det er vel forsåvidt ikke et veldig bra argument... om du da overklokker gtx'en så drar jo den ifra gts'en igjen ;)

men til trådstarters system så ville jeg ha kjøpte det billigste og "beste" til den prisen, altså et 8800GT...

Lenke til kommentar

det er vel forsåvidt ikke et veldig bra argument... om du da overklokker gtx'en så drar jo den ifra gts'en igjen ;)

men til trådstarters system så ville jeg ha kjøpte det billigste og "beste" til den prisen, altså et 8800GT...

nja, det er så lite ytelsesdifferanse vs. 500kr i prisdifferanse.

Lenke til kommentar

Hvilket psu har du, jeg ville satset på minimum 500watt psu.

Jeg sjekket nå, min psu er på 500W! Nå har jeg kommet over en anmeldelse av 9600 GT 512MB På den er PSU anbefalt fra 400W og oppover. Tror jeg kommer til å velge dette litt billigere alternativet til jeg får spart opp penger til ny PC. :)

Endret av picturesque
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...