Gå til innhold

Ny PC til Age of Conan, ca 9-10k

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg vet lite om kravene til AoC, men hvis du vil spare et par kroner kan du droppe armlenken. Bare ta på metallet i kabinettet en gang iblant når du bygger PC-en.

Og du burde bytte DVD-spilleren med en med SATA. Egentlig bare for slippe de brede kjipe kablene ;)Utvalg her

Ellers ville jeg sagt at resten er ok, bortsett fra at "alle" kjøper Antec Nine Hundred. Men hvis du liker det, kjør på :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg vet lite om kravene til AoC, men hvis du vil spare et par kroner kan du droppe armlenken. Bare ta på metallet i kabinettet en gang iblant når du bygger PC-en.

Og du burde bytte DVD-spilleren med en med SATA. Egentlig bare for slippe de brede kjipe kablene ;)Utvalg her

Ellers ville jeg sagt at resten er ok, bortsett fra at "alle" kjøper Antec Nine Hundred. Men hvis du liker det, kjør på :thumbup:

Ok, takker!

Skulle helst sett at det var litt bedre enn "ok" men :p

Noen bedre forslag til oppsett rundt 10k? Skal bestilles fra Netshop :)

Og armlenken MÅ jeg ha! Ellers bare glemmer jeg meg, og det har jeg ikke råd til.. Hehe..

Lenke til kommentar

Haha.. Ok, kanskje jeg dropper den da :) Hehe.. Bare litt nervøs skjønner dere, siden dette blir den første PC-en jeg bygger. Ellers har jeg bare sett brodern gjøre det for meg. Så skal utvilsomt bli veldig spennende!

Skal ikke overklokke nei!Har ikke peiling på det : )

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

ville nok ikkje ha valgt den rammen du har, ville lagt på litt ekstra og godt for denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97587 betre ytelse og betre til å overklokke (sjølv om det ikkjer er aktuelt for deg).

viss du skal spela bør du nok heller gå for e8400 :love: som prosessor sidan du ikkje skal overklokka. Er så få program/spel som utnyttar 4 kjerner godt nok til at det er verdt å gå for ein 4 kjernersprosessor. .

I tillegg som tidlegare nemnd er armband total waste of money.

I tillegg kjøper du ein ein s-ata brennar for å unngå rotet med idekabel.

har ikkje høyrd alt for mange gode erfaringar om den zalman kjølaren, både thermalright og nochhuta er betre alternativ. Her må andre gjerne kome med innspel sidan eg ikkje har altfor mykje peiling på kjøling. Har tidlegare hatt ein zalman vifte, men den var eg ikkje nemneverdig nøgd med :thumbdown:

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar
ville nok ikkje ha valgt den rammen du har, ville lagt på litt ekstra og godt for denne: http://www.netshop.no/aspx/produkt/prdinfo...aspx?plid=97587 betre ytelse og betre til å overklokke (sjølv om det ikkjer er aktuelt for deg).

viss du skal spela bør du nok heller gå for e8400 :love: som prosessor sidan du ikkje skal overklokka. Er så få program/spel som utnyttar 4 kjerner godt nok til at det er verdt å gå for ein 4 kjernersprosessor. .

I tillegg som tidlegare nemnd er armband total waste of money.

I tillegg kjøper du ein ein s-ata brennar for å unngå rotet med idekabel.

har ikkje høyrd alt for mange gode erfaringar om den zalman kjølaren, både thermalright og nochhuta er betre alternativ. Her må andre gjerne kome med innspel sidan eg ikkje har altfor mykje peiling på kjøling. Har tidlegare hatt ein zalman vifte, men den var eg ikkje nemneverdig nøgd med :thumbdown:

Ok, hjertelig takk for innspill : ) Brenneren er allerede skiftet til SATA i handlevogna mi. Problemet med E8400 er at den er robbet fra alt som heter nettbutikker (unntatt amentio, men vil ha alt fra samme butikk grunnet fraktkostnader).

Angående kjøleren er jeg usikker. Trodde den var grei jeg, hehe :)

Btw, hvordan er hovedkortet til en som ikke skal overklokke?

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

står at e8400 er bekreftet inn den 16.04 på netshop, noko som ikkje er lenge til. Viss dette stemmer bør du gå for den. Kna kanskje hjelpe med ein e-post til netshop.

Anngåande kjølaren er det berre det eg har høyrd, håpar andre med personlege erfaringar har meir å seie om den saken. Har lest litt på forumet og der står det at den zalman kjølaren er sterkt overvurdert.

Lenke til kommentar

du trenger absolutt ikkje noko anna enn stock kjølar når du ikkje skal overklokka. Eg trudde du ville ha kjølar for du ville ha ein litt rolegare pc, stock kjølarar bråkar litt meir enn kjølarar du kjøpe "laust".

Det er iallfall noko alvorleg galt med stock kjølaren til e8400 viss den ikkje klarar det. Kunne nok nærma deg 3,8-4,1 Ghz før du burde vurdere å bytta kjølar

Lenke til kommentar

Aha... Skjønner..Da dropper jeg CPU- kjøler..

Men en ting til, Vista OEM, hvordan er det egentlig? Ser på det som en rimelig mulighet til å få 64bits OS med støtte for 4gb RAM.

Hva er begrensningene med OEM- pakka? Litt usikker på det der..

Lenke til kommentar
Som jeg leste på hardware.no en gang: Sålenge du ikke moonwalker med ullsokker på et teppe med ditt nye grafikkort i hånden går det fint :)

Jaja, PC-en er bra den.

Skal du overklokke?

Vanneskli å ikke moonwalke når du har et par Ullsokk'er på deg da ;)

Lenke til kommentar
Som jeg leste på hardware.no en gang: Sålenge du ikke moonwalker med ullsokker på et teppe med ditt nye grafikkort i hånden går det fint :)

Jaja, PC-en er bra den.

Skal du overklokke?

Det er ikke det som er poenget med sitatet ;)

Greia er at det skal mye til for at komponenter blir ødelagt av elektrostatisk ladning, i praksis.

Lenke til kommentar

Jaja, PC-en er bra den.

Skal du overklokke?

Det er ikke det som er poenget med sitatet ;)

Greia er at det skal mye til for at komponenter blir ødelagt av elektrostatisk ladning, i praksis.

Skjønte det da;) tenkte mer på nicket. Er litt sjølvdigger ;)

Lenke til kommentar
Aha... Skjønner..Da dropper jeg CPU- kjøler..

Men en ting til, Vista OEM, hvordan er det egentlig? Ser på det som en rimelig mulighet til å få 64bits OS med støtte for 4gb RAM.

Hva er begrensningene med OEM- pakka? Litt usikker på det der..

forskjellen på oem og retail er at oem er knytt til maskinvare og kan slutte å virke viss ein skiftar for mykje hardware. Hovudforskjellen er at retail kan du ha på fyrst ein pc for så å installere den på ein annan (kjem ikkje på noko anna i farten).

edit: oem lisensar er knytt til hovudkortet, nytt hovudkort = kjøp my lisens

For dei aller fleste er det bortkasta pengar å gå for retail. Har sjølv nyleg gått frå 32 bits vista til 64 bits og det er mykje meir stabilt. I tillegg har eg personleg ingen problem med programvare og liknande.

Endret av tosha0007
Lenke til kommentar

Har gjort litt endringer i oppsettet nå :)

ASUS P5K3 Deluxe, P35, Socket-775

Intel Core 2 Duo E8400 3.0GHz

Club3D Geforce 8800GTX 768MB PCIe

Antec Nine Hundred Ultimate Gamer Case

MIST, 600W, avtagbare kabler

Mushkin DDR2 4096MB enhanced Memory

EM2-6400 2x2048MB 800MHz.

Samsung 500 GB 7200RPM S-ATA2 16MB

Microsoft Windows Vista Home Premium OEM

Norsk versjon 64-bit DVD-versjon

Samsung DVD brenner

Svart, SATA, bulk SH-S203D/BEBE

Er den klar for bestilling nå? Og er 600W tilstrekkelig for å dra dette systemet?

PS! Sliter veldig med å finne et hovedkort. Usikker på det jeg har valgt. Skal ikke overklokke..

Endret av braxboy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...