Gå til innhold

Headset til musikk rundt 1000 kroner


Mixy

Anbefalte innlegg

Hei

 

Har et budsjett på rundt 1000 som jeg nå skal bruke på et nytt headset. Lurte derfor på om det var noen som kunne hjelpe meg med dette valget. Har sett litt på AKG K 271 studio, men de havner litt i overkant rent prismessig.

 

Bare et lite bi-spørsmål også er om det ville ha vært "nødvendig" å gå for et nytt lydkort for å utnytte et headset i denne prisklassen. Tenker da eventuelt på dette lydkortet. Skal brukes på bærbar PC, og MP3 spiller (Sony 618, husker ikke bokstavbetegnelsene dems).

 

Lydkortet som allerede er i PCn.. "Realtek ALC268 lydkort med 2 kanals HD Audio støtte"

 

Takker for alle tips :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå har jeg ikke hørt AKG sine hodetelefoner utenom et par AKG K518 DJ i ett par minutt og var ikke direkte imponert av dem, men har lest mye bra om K271 og du blir sikkert veldig fornøyd med de. Det eneste negative jeg kan kome på er at de kan klemme ganske hardt rundt ørene, men det kan lett fikses.

 

Når det kommer til lydkortet bør du kjøpe hodetelefonene i første omgang å teste om du er fornøyd med lyden direkte fra lydkortet (de aller fleste vil være det) og om du da ikke er det så bør du ungå og kjøpe ett nytt lydkort da de to største problemene med innebygde lydkort er bakgrunnstøy og at forsterkeren på kortet er for svak. Noe jeg ikke tror Creative kortet vil være noe bedre på. Du bør heller gå for en hodetelefon-forsterker med en USB-DAC da vil du få ett rent signal og få mye mer ut av hodetelefonene.

 

Her finner du en billig amp\DAC so har fått mye god omtale: www.headphonia.com

 

Til slutt vil jeg anbefaler deg å ta en tur inn om head-fi.org og søke litt der. Du vil garantert finne detaljerte svar på det du måtte lure på der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...