Lamborgini Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Fikk nylig en feilmelding da jeg startet maskinen min: "Boot failure. Please insert system disk and press enter" eller noe lignende. Denne meldingen kom opp hver gang jeg prøvde å slå på PC-en (restartet den flere ganger). Prøvde å sette inn Vista CD-en (har premium 32-bit), da kom ikke feilmeldingen, den kom omtrent til det området hvor man kan velge brukere, bare at det var bare bakgrunnen som var der. PC-en hang noe veldig, og jeg måtte slå av maskinen. Prøvde igjen senere, på kvelden, og da fungerte alt. Har sjekket C: disken i cmd (cmd->chkdsk C:), fant ingen feil. Lurer veldig på hva dette kunne komme av. Endret 15. april 2008 av Lamborgini Lenke til kommentar
Dunno1987 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Bare for å spontant hive noe ut i lufta... I kommando linje saken, skriv: Fixboot eller fixmbr Se om det fikser det. Første jeg tenkte når jeg så problemet. Lenke til kommentar
Lamborgini Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Det går ikke, "Fixboot/fixmbr gjenkjennes ikke som en intern eller ekstern kommando, kjørbart program eller satvis fil". Jeg får jo startet PC-en fint nå, så kan ikke si noe raskt om problemet fortsatt vedvarer hvis jeg prøver ulike, mulige løsninger. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det at du får en melding om diskfeil som går over kan tyde på en harddisk som er iferd med å fuske. Vær litt obs på dette. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg fikk den feilmeldingen og for litt siden, bare dobbelt skjekket at alt stod ordentlig i og da funket den^^ Lenke til kommentar
Lamborgini Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 hmmm...men det som var, var jo at jeg ikke gjorde noe som helst, bare venta flere timer, for så å prøve igjen. Og da funket den. Tviler sterkt på at en kabel som var litt løs klarte å feste seg selv på egenhånd... Mens jeg allerede er i gang, hvis jeg prøver å se film (på et hvilket som helst nettsted, youtube, yahoo osv.) i fullskjerm, kommer dette bildet opp på skjermen. Lyden fungerer, det er bare å trykke på esc, så går den tilbake til liten skjerm igjen, ingenting henger eller noe, jeg får bare ikke bilde. Hva kan dette komme av? Alle kabler sitter godt i, har sjekket flere ganger. Har også prøvd med lavere oppløsning, samme resultat. Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Tenkte mere på at dette kan skyldes at harddisken kan ha begynt å fuske mekanisk sett. Dette skjedde med min harddisk og den ble bare værre og værre. Så vær obs på dette. Lenke til kommentar
Lamborgini Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Nå kom meldingen igjen. Slo av og på PSU, og da var det borte. Aner ikke hva det kan komme av Endret 15. april 2008 av Lamborgini Lenke til kommentar
Lamborgini Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Fant det ut, måtte sette harddisken som first device priority i BIOS Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå