Gå til innhold

Er E8200 noe å satse på siden E8400 er umulig å få tak i?

hans A

Anbefalte innlegg

Ser enkelte har Intel Core 2 Duo E8200 på lager.

Og E8400 ser ikke ut til å komme til Norge med det første.

De har drevet å endret lagerstatusdagen i ganske lang tid nå.

Er det så stor forskjell på E8200 og E8400 at det er verdt å

vente?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får E8400 uten kjøling til 1550 hos Amentio Lenke. Et greit alternativ om du uansett her tenkt å benytte en annen kjøler.

Billigste E8200 som er på lager koster 1250 hos Netshop. Altså 300 kr + evt kjøler i forskjell. Om du ikke er personen som absolutt skal klokke langt og godt kunne tenkt deg å benytte orginalkjøleren så mener jeg E8200 er veien å gå. Forskjellen er 8 og 9 i multiplier hhv E8200 og E8400

Lenke til kommentar
Ser enkelte har Intel Core 2 Duo E8200 på lager.

Og E8400 ser ikke ut til å komme til Norge med det første.

De har drevet å endret lagerstatusdagen i ganske lang tid nå.

Er det så stor forskjell på E8200 og E8400 at det er verdt å

vente?

Tviler sterkt på at du må vente veldig lenge. Jeg kommer til å bestille en boxed om ca 3 uker, og da er jeg ganske sikker på at de vil være på lager.

Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn til at du må ha Asus?

Har god erfaring med ASUS.

Det har jeg også, så lenge du holder deg til highend kortene deres, så fort du skal ha ett litt rimeligere kort (som f.eks P5K standardutgave), så er ikke Asus samme kvalitet lenger - både Gigabyte og Abit har mye bedre kort i den prisklassen.

Et godt eksenpel er at P5K kun har 3 fase strømstyringssytem (vrm), men f.eks Gigabyte P35-DS3 som er i samme prisklasse har 6 fase...

Endret av PerUlv2
Lenke til kommentar
Noen spesiell grunn til at du må ha Asus?

Har god erfaring med ASUS.

Det har jeg også, så lenge du holder deg til highend kortene deres, så fort du skal ha ett litt rimeligere kort (som f.eks P5K standardutgave), så er ikke Asus samme kvalitet lenger - både Gigabyte og Abit har mye bedre kort i den prisklassen.

Et godt eksenpel er at P5K kun har 3 fase strømstyringssytem (vrm), men f.eks Gigabyte P35-DS3 som er i samme prisklasse har 6 fase...

Noen gode forslag til hovedkort som netshop.no har?

Kan dette Gigabyte GA-P35-DS3L DDR2 775 være noe å satse på?

Endret av hans A
Lenke til kommentar

jeg har gigabyte p35-ds3r, det er et supert kort. billig, lite, har aukkurat de tilkoblingene jeg trenger, stabilt - og ikke minst klokkevennlig.

det er så fint å overklokke det kortet. bare å gå inn i bios og øke FSB fra 333 til 400, og vips så var prosessor overklokket med over 500mhz. Og det uten å øke temp i det hele tatt. elsker prosessorene til intel for tiden.

Lenke til kommentar

Skal ikke klokke??? hva er det for en holdning?

det er jo halve morroa med å skaffe nye komponenter. gleden av å se hvor mye mer man kan få for pengene. Ikke er det vanskelig heller med dagens hovedkort. spenninger styres automatisk og alt.

det er bare å øke fsb (og senke ram-hastigheten i noen tilfeller) og se om temp økte noe særlig.

tar ca 5min å gjøre, inkludert sjekk av temp.

ingenting går istykker (hvis man er moderat ihvertfall) og PC-en blir endel bedre som regel.

bare prøv, du blir overrasket over hvor enkelt det er.

gå inn i BIOS, trykk CTRL+F1, advanced options (eller no sånt), finn FSB og øk den fra 333 til 400mhz, senk ram-hastighet fra 5:6 til 1:1, trykk Save and Close, og du er ferdig.

PC går nå på 3,6ghz istedet for 3ghz, og temp økte mest sannsynlig ingenting =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...