dagfinnli Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hei Jeg lager et nettsted hvor jeg har Mysql database Jeg har en tabell med info om produkter Jeg vil ha ut et søk via en "dropdown" Har prøvd en hel haug med select from "" where $ post men trenger egentlig bare den riktige måten å bruke post i søke delen av fila (Jeg bruker Php_self) og jeg skal som du skjønner søke i et spessiellt ID. Siden skal da vise resultatet . Jeg trodde dette var en ganske alminelig ting a bruke databaser til men finner ikke noe som hjelper !! Med forhånd takk ! Lenke til kommentar
Ekko Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Om jeg skjønner deg rett (jeg skjøner ikke alt du forklarer) så vil du søke i en mysql-database og lurer på hvordan søkestrengen skal se ut. Typisk vil den se slik ut: SELECT * FROM mintabell WHERE id=$variabel; det høres ut som du vil da skrive SELECT * FROM mintabell WHERE id=$post; dette forutsetter at tabellen i databasen din heter "mintabell" og at kolonnen du søker på heter "id". Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 SELECT foo FROM bar WHERE id LIKE "%{$post}%"; Noe slikt kanskje? Lenke til kommentar
Wackamole Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 MYSQL: ProductDB -table --products productID productname productdescr productactive productmanuf 1 HP Pavillion Lorem ips... 1 HP 2 ... ... ... ... SQL: $sql = mysql_query("SELECT * FROM products WHERE productmanuf = $dropdown") Resten finner du selv ut av Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå