Gå til innhold

Hva er forskjellen på batterigrep bg-e2 og bg-e2n?

Anbefalte innlegg

Bg-e2n er jo nyere og sannsynligvis enda litt bedre tilpasset Canon 40d fysisk sett. Men er det forskjeller i funksjoner? eventuelt hvilke forskjeller? Gjerne info m fysisk forskjell også, om noen har det. Jeg lurer, fordi prisforskjellen er enorm på Ebay. Bg-e2 koster ca.60 dollar og bg-e2n koster ca 150 dollar. altså over dobbelt så mye..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det dere skriver her stemmer, er det ingen vits å kjøpe bg-e2n med den store prisforskjellen. Kameraet i seg selv er jo ikke ekstremt værtettet akkurat, så det hjelper lite med en ekstra tetting på grepet. Takk for informasjonen - ser ut til at dere har spart meg for mye penger.

Forresten, hva med de ulike etterligningene? Noen som vet om de har like god passform og er like bra ellers? Tenker kvalitet og funksjonalitet..

Lenke til kommentar
Hvis det dere skriver her stemmer, er det ingen vits å kjøpe bg-e2n med den store prisforskjellen. Kameraet i seg selv er jo ikke ekstremt værtettet akkurat, så det hjelper lite med en ekstra tetting på grepet. Takk for informasjonen - ser ut til at dere har spart meg for mye penger.

Forresten, hva med de ulike etterligningene? Noen som vet om de har like god passform og er like bra ellers? Tenker kvalitet og funksjonalitet..

Noen av etterligningene har ikke bruksfunksjonene i greppet.eller så er de like fysisk.

Lenke til kommentar
Var innom JP for et par dager siden. Det kan se ut som om BG-E2 er på vei ut da de ikke hadde den på lager. Ikke at det var noe poeng å ta den inn - den koster det samme som BG-E2N

Tom

Da er det vel bare å si løp og kjøp på Ebay før de går tom med restlagre da, for der koster de altså ca 60 dollar mens N versjonen koster hele 150 dollar. Og ja, det er originalversjon. Kopiene er enda en del billigere.

Lenke til kommentar
Var innom JP for et par dager siden. Det kan se ut som om BG-E2 er på vei ut da de ikke hadde den på lager. Ikke at det var noe poeng å ta den inn - den koster det samme som BG-E2N

Tom

Da er det vel bare å si løp og kjøp på Ebay før de går tom med restlagre da, for der koster de altså ca 60 dollar mens N versjonen koster hele 150 dollar. Og ja, det er originalversjon. Kopiene er enda en del billigere.

Godt råd for de som liker å handle utaskjæs.

Jeg innrømmer gjerne at jeg kjøper heller utstyret her hjemme enn å jage etter tilbud over dammen eller på ebay.

Dels fordi jeg vil holde liv i den lokale butikken med kunskap, dels fordi jeg synes det er mindre pes å handle her i Norge.

Tom

Lenke til kommentar

Enig med deg i det Tomsi42, jeg er også opptatt av at fotobutikkene overlever. Har selv handlet nesten alt jeg har i fotobutikker her hjemme. Som 3 speilreflekshus, diverse objektiver, 2 blitzer og kabler, par (altfor billige) stativer, 2 fotosekker, snutebag, fj.ktrl etc.. Det eneste jeg har kjøpt utenlands er de 2 objektivene jeg nevnte i den andre tråden, det ble rett og slett for store forskjeller i pris. Og det samme gjelder jo det gamle batterigrepet bg-e2, blir fristende. Når det gjelder bg-e2n, så er diffen såpass liten at det ikke er noen vits. Skal ha meg en 30mm sigma mot sommeren, og den blir garantert handlet i butikk her hjemme, samt et bedre stativ..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...