Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W380i

Anbefalte innlegg

Jeg synes helt ærlig lydkvaliteten på en rekke av de siste walkman mobilene var vært under pari, litke lyden på w800i\w810i bedre enn på mange av de nye walkmanene, kunstig bass bl.a.
Hadde W800i før jeg kjøpte W890i. Det var visse aspekter ved lyden jeg likte bedre på W800i. Følte at lyden var litt klarere. Dessverre var min mobil belemret med mye bakgrunnsus og knepping/spraking ved låtskifte. W890i har ikke dette problemet, men lyden er langt unna hva man bør forvente av en Walkman-mobil til over 3000 kr. Hvorfor kan ikke mobildivisjonen samarbeide med mp3-avdelingen til Sony? Mp3-spillerene til Sony er jo kjent for god lydkvalitet.

Merknad: Har ikke testet lyden på W380i, men det ville være naturlig (pga. lavere pris) at den er noe dårligere enn W890is.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
poe: kan du vise til hvor du finner disse test resultatene dine? Har sett en (1) test hvor de mener denne telefonen har god lyd. telen.no er derimot enig med Amobil og sier "Lydkvaliteten i musikkspilleren er dårligere enn selv i en vanlig telefon, noe som er ekstra pinlig for det som skal være en musikkmobil. Bassen er for svak og grøtete og diskanten alt for skarp."

Se, en lenke til test av telefonen

Her er tester for både denne modellen og masser av andre. I søkefeltet øverst taster du inn merke og modell, så har du tilgang til testene

http://alatest.no/mobiltelefoner/c-8/

Lenke til kommentar

Joda det kommer opp 7 tester på denne.

1 norsk med God Lyd.

1 svensk, der du må betale for å lese testen... :roll:

1 engelsk , fant dessverre ikkje noe om lyd der..bortsett frå at du kan bruke MegaBass, og track id då.

1 amerikansk, for W380A, mulig dette er samme som W380I men aligavel, nada om lyden. Men Track id og MegaBass er godt nevnt.

Min Tysk er dessverre av eine eis/eine Bier...og Fransk.. vel, klarer nok å utaler amore uten å radbrekke helt..

Endret av Akvarius
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk SE W380i Champagne Black idag.. Og ift den forrige mobilen min, K750i, klarer ikke jeg å høre noe forskjell på lyden. Er helt grei. Ellers er det en helt grei telefon, fin oppgradering for min del i alle fall ^^

Den sorte er i tillegg sort istedet for sølv inni, så ser ikke like billig ut når du åpner den :p

Lenke til kommentar
Hvordan er den en oppgradering fra K750i?

Det meste er jo bedre med K750i, tilogmed designet.

Eneste jeg kan egentlig tenke meg faktisk er bedre med K750i, må være kameraet kanskje.

Designet er smak og behag, den sorte w380i ser imo mye bedre ut, ikke bare som enda en av såpemobilene til ericsson :< I tillegg har w380i flere alarmer, bedre farger i skjermen (igjen, imo), bedre musikkspiller, bedre spill (viktig ;p), er en smule mindre, og siden den er ny og ikke 2 år gammel, er den ikke slitt, med bulker og manglende skrift o.l. :p

Husker ikke helt hva mer jeg har lagt merke til, har ikke brukt den evig mye enda, da abo'et ikke blir flytta før neste uke :\

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Har kikket litt rundt og finner ikke svaret noe sted så jeg spør her.

Hvordan testes lyden i mobilene?

Om man skal få noe ut av testene bør de testes likt. Altså mot/med det samme utstyret som f.eks. ett stereoanlegg.

Lenke til kommentar
Har kikket litt rundt og finner ikke svaret noe sted så jeg spør her.

Hvordan testes lyden i mobilene?

Om man skal få noe ut av testene bør de testes likt. Altså mot/med det samme utstyret som f.eks. ett stereoanlegg.

Her på amobil synser de frem et resultat. Altså helt verdiløst og veldig personavhengig. Og skulle vedkommende som synser foretrekke Nokia, noe jeg mistenker brorparten i amobil gjør, så blir jo resultatet deretter...

Lenke til kommentar

Nå er det jo generelt samsung som stikker av med seieren når det gjelder lydkvalitet her på amobil da, verken nokia eller SE pleier å gjøre det ;)

De tester den ganske enkelt ved å høre på den og derav blir testingen subjektiv som det meste av annen testing. Jeg kunne tenkt at de f.eks brukte rightmark audioanalyzer slik mobile-review gjør, da forsvinner ihvertfall mye av rommet for synsing, selv om denne testen ikke tar hensyn til kvalitet på headsett, dårlig ledning etc.

Lenke til kommentar

Der vel noe av problemet. Om man ikke har noe som er nogenlunde nøytralt å forholde seg til så blir testene verdiløse når det kommer til lyd. Synes det er litt rart at en musikk spiller får trekk for å ikke ha det beste kameraet. Vil jeg ha kamera tlf. så hadde jeg vel kjøpt det.

Lenke til kommentar
Kjære mann, utvid din horisont og les flere nettsteder som driver med testing av mobiltelefoner.

Dersom du utvider horisonten din, og titter litt utenfor norges grenser, kommer du muligens innom et av verdens største nettsteder som har følgende å si:

You'll need to get yourself some sound-isolating earphones to get the most from your listening experience. We weren't ever blown away by the W380i's music performance, though -- audio quality is average at best, and the bundled earphones are rubbish. There's no good reason for this phone to be considered a decent replacement for a dedicated MP3 player unless the convenience of carrying a single device outweighs your desire for great sound quality.

Listen over negative ting:

We don't like:

Average sound quality; proprietary headphone socket; limit music format support; camera isn't amazing; maximum audio volume is quite low

Konklusjon:

What we think: Not an amazing music device but a very pleasant little handset

http://reviews.cnet.co.uk/mobiles/0,39030107,49296684,00.htm

Men Cnet er vel håpløst useriøse de også. :roll:

Lenke til kommentar
Men Cnet er vel håpløst useriøse de også. :roll:

Tja, de er vel ikke de som går for å sitte med fasiten innen mobiltester. Men de er da langt mer nyanserte enn amobil, når det kommer til testing av mobiltelefoner. Les f.eks hva de skriver om 5300 xpress, som amobil klarte å gi anbefaltstempel :no:

Dessuten siterer du testen slik fanden leser bibelen.

CNET.co.uk judgement:

A very pleasant phone to use and certainly a decent budget-end handset.

Endret av poe
Lenke til kommentar
Dessuten siterer du testen slik fanden leser bibelen.

CNET.co.uk judgement:

A very pleasant phone to use and certainly a decent budget-end handset.

Eh, det sitatet har jo absolutt ikke noe med lyd å gjøre, så hvorfor skulle jeg sitere det? Det var jo lyden du var så opphengt i.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Nå har amobil forstått at SE lager gode mobiltelefoner, så nå må de dikte opp feil og mangler for at de ikke skal utkonkurrere Nokia helt...

Fra en annen test av denne telefonen "Sum

Alt i alt er dette en lett liten musikkmobil med god batterikapasitet. Lyden er god"

Fra amobils egen lille verden: "Dårlig lyd Lydkvaliteten i musikkspilleren er dårligere enn selv i en vanlig telefon"

Takker for alle tilbakemeldinger.

Vi skal ikke uttale oss om hva andre nettsteder mener om en telefon. Men selv jeg, som ikke er noen særlig til lydkjenner, merker stor forskjell mellom W380i og andre mp3-spillere og mp3-telefoner. Samsung J400 som jeg testet nettopp har langt bedre lyd enn nettopp W380i, og selv om vi ikke går såpass i dybden at vi vitenskapelig måler forskjeller mellom telefonene, kan hele redaksjonen stille seg bak den vurderingen som er gitt.

Om noen mener det er å dikte opp en feil så får det være deres påstand. Vi er ihvertfall helt konsekvente når det gjelder dedikerte musikktelefoner som W380i. Er lydkvaliteten dårligere enn den standarden vi forventer av en slik telefon så får den telefonen passet påskrevet uavhengig av hvem som har laget telefonen. :)

Feilen du dikter opp er dårlig lyd. Telefonen har ikke dårligere lyd enn gjennomsnittsmusikkmobilen. Den har muligens noe lavere volum, men det er ikke det samme som dårligere. Kanskje dere skulle la være å skrive om ting dere tydeligvis ikke har peiling på?

Jeg syns du sier ifra på en helt feil måte her poe............

Om folkene i amobil syns at lyden kunne vært bedre i forhold til de andre mp3-mobilene, så er deres "mening". Og ikke et eventyr! der det faktisk blir diktet opp ting i.

Jeg syns at dem skal få lov til å få fortsette med å skrive meningene sine og ta med ting dem oppdager underveis om produktene de tester. Og selv om de syns noe helt annet om det jeg oppfatter når jeg bruker w380i(som lyden som det er prat om her) så er det ikke så farlig.. Så lenge det ikke er et veldig stort avvik ifra hva dem sier. Dette er bare en bagatell sak.... Jeg ble possitivt overrasket da jeg prøvde lyden, hadde faktisk forventet laver lyd på mobilen. Siden jeg hadde lest testen før jeg kjøpte den :)

og å si at folk skal la være å skrive om ting de ikke har peiling på er "litt" rett men i en slik sak som dette er det feil.. For dette er hva forfatteren mente og tenkte om mobilen og ikke en vaktmester som står keeper under VM i fotball

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...