Gå til innhold

Test: Sony Ericsson W380i

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Endelig en stilren Walkman-telefon som ikke koster skjorten.

Les mer

Nå har amobil forstått at SE lager gode mobiltelefoner, så nå må de dikte opp feil og mangler for at de ikke skal utkonkurrere Nokia helt...

Fra en annen test av denne telefonen "Sum

Alt i alt er dette en lett liten musikkmobil med god batterikapasitet. Lyden er god"

Fra amobils egen lille verden: "Dårlig lyd Lydkvaliteten i musikkspilleren er dårligere enn selv i en vanlig telefon"

Dette har nå beveget seg over fra å være morsomt til å bli direkte flaut. Flaut for et nettsted som prøver å fremstå som seriøst, for med slike idiotiske utsagn, så blir troverdigheten nærmest helt eliminert. Men ettersom storparten av norske mobilbrukere er uenige med amobil, vitner vel det om at det er veldig, veldig få som tar dette oppkoket seriøst. God bedring!

Lenke til kommentar

Har ikke testet denne telefonen selv, men har erfaring med dårlig lyd i Sony Ericsson's W serie telefoner.

Hvor vidt det gjelder denne telefonen eller ikke kan jeg ikke uttale meg om.

Men jeg ble utrolig overrasket da jeg så telefonen i videoen...den ser jo så utrolig tykk ut på bilder, men i videoen så den mye tynnere ut.

Men uansett, denne telefonen appelerer ikke til meg. Jeg synes designet ser ganske så barnslig ut (mulig det er SE's baktanke da denne er så "billig"). Men er morsomt å se at Sony Ericsson tør å gå bort fra de tradisjonelle designene sine vi har sett så mange ganger før, det var på tide.

Lenke til kommentar
Endelig en stilren Walkman-telefon som ikke koster skjorten.

Les mer

Nå har amobil forstått at SE lager gode mobiltelefoner, så nå må de dikte opp feil og mangler for at de ikke skal utkonkurrere Nokia helt...

Alt i alt er dette en lett liten musikkmobil med god batterikapasitet. Lyden er god"

Fra amobils egen lille verden: "Dårlig lyd Lydkvaliteten i musikkspilleren er dårligere enn selv i en vanlig telefon"

Dette har nå beveget seg over fra å være morsomt til å bli direkte flaut. Flaut for et nettsted som prøver å fremstå som seriøst, for med slike idiotiske utsagn, så blir troverdigheten nærmest helt eliminert. Men ettersom storparten av norske mobilbrukere er uenige med amobil, vitner vel det om at det er veldig, veldig få som tar dette oppkoket seriøst. God bedring!

Jaha.. Kjekt at du linker eller oppgir kilde. Hvor er dette tatt fra? Ari Behn's mobilblogg?

Lenke til kommentar
Jaha.. Kjekt at du linker eller oppgir kilde. Hvor er dette tatt fra? Ari Behn's mobilblogg?

Kjære mann, utvid din horisont og les flere nettsteder som driver med testing av mobiltelefoner. Ari Behn driver da vel ikke med testing av mobiler, ikke det at jeg tror han hadde klart det noe dårligere enn amobil. Faktisk hadde han sikkert klart det bedre ;)

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger.

Vi skal ikke uttale oss om hva andre nettsteder mener om en telefon. Men selv jeg, som ikke er noen særlig til lydkjenner, merker stor forskjell mellom W380i og andre mp3-spillere og mp3-telefoner. Samsung J400 som jeg testet nettopp har langt bedre lyd enn nettopp W380i, og selv om vi ikke går såpass i dybden at vi vitenskapelig måler forskjeller mellom telefonene, kan hele redaksjonen stille seg bak den vurderingen som er gitt.

Om noen mener det er å dikte opp en feil så får det være deres påstand. Vi er ihvertfall helt konsekvente når det gjelder dedikerte musikktelefoner som W380i. Er lydkvaliteten dårligere enn den standarden vi forventer av en slik telefon så får den telefonen passet påskrevet uavhengig av hvem som har laget telefonen. :)

Lenke til kommentar

Takker for alle tilbakemeldinger.

Vi skal ikke uttale oss om hva andre nettsteder mener om en telefon. Men selv jeg, som ikke er noen særlig til lydkjenner, merker stor forskjell mellom W380i og andre mp3-spillere og mp3-telefoner. Samsung J400 som jeg testet nettopp har langt bedre lyd enn nettopp W380i, og selv om vi ikke går såpass i dybden at vi vitenskapelig måler forskjeller mellom telefonene, kan hele redaksjonen stille seg bak den vurderingen som er gitt.

Om noen mener det er å dikte opp en feil så får det være deres påstand. Vi er ihvertfall helt konsekvente når det gjelder dedikerte musikktelefoner som W380i. Er lydkvaliteten dårligere enn den standarden vi forventer av en slik telefon så får den telefonen passet påskrevet uavhengig av hvem som har laget telefonen. :)

Feilen du dikter opp er dårlig lyd. Telefonen har ikke dårligere lyd enn gjennomsnittsmusikkmobilen. Den har muligens noe lavere volum, men det er ikke det samme som dårligere. Kanskje dere skulle la være å skrive om ting dere tydeligvis ikke har peiling på?

Lenke til kommentar

Er vel ingenting mer å diskutere.

Enkelt(e) bruker(e) mener telefonen har god lyd, Amobil synes ikke den lever opp til forventningene om lyd.

Agree to disagree.

Kjøperne av denne telefonen er uansett neppe veeeldig kresne når det kommer til lydkvalitet uansett.

Lenke til kommentar
Telefonen skal ikke høres ut som en vanlig gjennomsnittsmobil om den markedsføres som et walkman telefon, samtidig er det flere her som også har bemerket dårlig lydkvalitet. Så har du vanskeligheter med å få inn argumenter Poe?

Det er jo tydelig at jeg ikke er den eneste som finner utspillene fra amobil høyst merksnodige. Telefonen har lavere effekt ut på headsettet, men den spiller ikke dårligere lyd. Hvis man skulle sammenligne lyden med en annen mp3 spiller måtte man først justert uteffekten til nøyaktig det samme på begge enhetene. Så måtte man spille nøyaktig samme kilde. Deretter så måtte man utføre en blindtest, der lytterne ikke visste hvilke spiller de hørte på. Hvis da et klart flertall peker ut den ene spilleren som dårligere, da er den muligens det. Men slik amobil tester, så er det simpelthenn umulig å høre forskjell på lydkvalitet. Man kan imidlertid høre forskjell på volum.

Lenke til kommentar
Telefonen skal ikke høres ut som en vanlig gjennomsnittsmobil om den markedsføres som et walkman telefon, samtidig er det flere her som også har bemerket dårlig lydkvalitet. Så har du vanskeligheter med å få inn argumenter Poe?

Det er jo tydelig at jeg ikke er den eneste som finner utspillene fra amobil høyst merksnodige. Telefonen har lavere effekt ut på headsettet, men den spiller ikke dårligere lyd. Hvis man skulle sammenligne lyden med en annen mp3 spiller måtte man først justert uteffekten til nøyaktig det samme på begge enhetene. Så måtte man spille nøyaktig samme kilde. Deretter så måtte man utføre en blindtest, der lytterne ikke visste hvilke spiller de hørte på. Hvis da et klart flertall peker ut den ene spilleren som dårligere, da er den muligens det. Men slik amobil tester, så er det simpelthenn umulig å høre forskjell på lydkvalitet. Man kan imidlertid høre forskjell på volum.

Husk at lydkvalitet er veldig subjektivt, det en mener er bra kan en annen mene er dårlig. Jeg personlig har heller ikke latt meg imponere av samsungs lydkvalitet slik tester her gjør. Liker du lyden så fint for deg, men om testeren ikke liekr lyden sammen med flere i amobils redaksjon så må da de også få lov til å mene det? Eller er ikke det lov? Blir nesten som at du sier fargen turkis er fin, mens jeg ikke liker den, noe du mener jeg ikke har belegg for å si. Sålenge man ikke bruker benchmarks for lydkvalitet slik M-R gjør på enkelte tester så er og blir lydopplevelsen subjektiv, noen liker den, andre liker den ikke, er det så vanskelig å forstå? Eks på testen av w380i skriver M-R: "The music quality (by the way it can handle wireless headphones too) is quite average, plus its volume level has obviously been lifted up, as compared to other models in this line-up." Og de roser relativt mange SE-mobiler opp i skyene så du kan ikke akkurat kalle dem anti-SE ;)

Lenke til kommentar

Andre tester jeg har lest beretter om at lyden i mp3-spilleren er god. Telefonen får jevnt over god omtale, når man tar prisen og målgruppen i betraktning.

Kameraet er overraskende godt, selv om det bare er på 1,3 MP. Har selv en W580i, som heller ikke er noen kameramobil. Her har man, som på W380i, lagt vekt på andre ting enn kameraet, og likevel tar W580i meget greie bilder. Fotolys og autofokus er helt fraværende, men kameraet er meget lyssterkt, og tar bilder rimelig kjapt. Blant annet blir også bilder av motiv i bevegelse ganske bra. Jeg er mye mer fornøyd med dette kameraet enn på flere andre og dyrere kameramobiler jeg har hatt.

Kameraet på W380i skal vel også være ganske lyssterkt, men hvor kjapt det er, og hvordan det takler motiv i bevegelse, vet jeg ikke. Noen som har peiling?

Noe annet jeg lurer på, er om bildene får stigende filnavn, som kan nullstilles i kameraoppsettet (som på SE-telefoner flest).

Videre: Kan man legge dato på bildene?

Kan man zoome bilder i billedfremvisning (i filbehandleren)?

Er det kommet firmwareoppdateringer til den? På den annen side spørs det om det er nødvendig å oppgradere hvis telefonen fungerer greit. Men leste at menynene var litt trege, og kanskje en eventuell oppgradering vil forbedre dette.

Noen hevder at telefonen passer for jenter. Den lilla, med rosa sideknapper og walkmanlogo passer nok best til jenter, men den grå utgaven passer bra til begge kjønn.

Lurer litt på W380 selv, men stiller visse krav til kameraet, siden jeg tar en del bilder. Dersom kameraet er noe à la W580i, er det godt nok for meg!

Endret av CellularDude
Lenke til kommentar

poe: kan du vise til hvor du finner disse test resultatene dine? Har sett en (1) test hvor de mener denne telefonen har god lyd. telen.no er derimot enig med Amobil og sier "Lydkvaliteten i musikkspilleren er dårligere enn selv i en vanlig telefon, noe som er ekstra pinlig for det som skal være en musikkmobil. Bassen er for svak og grøtete og diskanten alt for skarp."

Se, en lenke til test av telefonen

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...