Djengo^^ Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hei. Vurderer å søke på jobb som anleggsmaskinfører om 2 uker, da jeg får førerkort for slike maskiner. Noen her som jobber/jobbet som anleggsmaskinfører og kan si meg ca. hvordan lønn jeg kan forvente? Jeg får bestått gravemaskin og dumperbevis, men får nok opplæring på andre maskiner hvis det trengs. Han som leder kurset skryter av at det er så gode tider for oss ang. lønn og arbeidsmuligheter, men tar jo det med en klype salt. Han er gravemaskinfanatiker. mvh Djengo Lenke til kommentar
agvg Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Har du noen erfaring i faget da? Eventuelt på andre område i Anleggsfaget? Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Er det kun snakk om maskinførerbevis eller skal du ta fagbrev? Har du ikke fagbrev er nok ikke lønnen så alt for høy. Ville uansett ikke satset på kommunen. Har selv maskinførerbevis, men jobber som anlggsgartner i et anleggsgarnterfrima...og får derfor lønn deretter. Ryktene sier at en maskinfører får fra ca 170 - et sted over 200 kr i timen...om en har fagbrev. Lenke til kommentar
Djengo^^ Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) hvorfor ikke kommunen? er sikkert greit å jobbe der. og kan jeg regne med en ca 170kr timen med førerbeviset? rundt det liksom. da er det flatt jern i såfall, funker for meg det. av erfaring så kan jeg vedlikeholde og reparere til en viss grad, hehe. vet ikke om det var slik erfaring du var ute etter, agvg. edit: de nevnte heller ikke noe om fagbrev, bare at du skulle ha bevis. stiller selvfølgelig sterkere med fagbrev da. men jeg må ha en jobb! Endret 14. april 2008 av Djengo^^ Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Mente 170 kr om du har fagbrev, kun med beviset aner jeg ikke, men det er nok en del lavere. Grunnen til at jeg ikke ville valgt kommunen er at de gjerne har lavere lønn, og at de er på vei mot privatisering. (kommer sikkert litt an på hvilken kommune det er snakk om da, men min erfaring er hvertall slik) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå