Politiet Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hei Jeg har en del filer i formatet raw-NEF,utfordringen er å få konvertert mange filer fra raw - jpg i en operasjon,mulig ? Hvis ja,hvordan ?? Bruker CS3 og har tilgang til Lightrom. mvh Ola Lenke til kommentar
SirAmp Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 i photoshop File - scripts - Image processor så er det bare å velge mappen Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det SirAmp skildrer er den enklaste måten. Du kan ogso gjere det i Camera RAW (RAW-konverteraren til PS): I PS vel File --> Open og merk alle filene du vil opne. Dei vert opna i ACR, og vist i ei liste på venstre sida. Merk alle ved å klikke Select All øvst til venstre, og lagre ved å klikke Save nede til venstre. Då vert alle dei opne bileta lagra. I Lightroom er det berre å merke dei bileta du vil ha, og velge File --> Export. Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 i photoshopFile - scripts - Image processor så er det bare å velge mappen Tror ikke jeg har den der i Photoshop 7.0 jeg. Men har Digital Photo Professional...den gjør vel samme nytten? RandiA Lenke til kommentar
Torbjørn T. Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Nei, Image Processor var ny i CS2 (versjon 9 av PS). Om DPP har batchprosessering av råfiler gjer den same nytten ja. Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Om DPP har batchprosessering av råfiler gjer den same nytten ja. Det har den; men fungerer dessverre bare med RAW filene til Canon. Tom Lenke til kommentar
RandiA Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det har den; men fungerer dessverre bare med RAW filene til Canon.Tom :!: Holder for meg det... RandiA Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå