kjetilfc Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg har tenkt til å kjøpe meg en ny cpu-vifte, pga. at den jeg har nå bråker veldig mye . Kriteriene som den må oppfylle er : 1. Den må ikke bråke 2. Den må kunne kjøle min 1,2ghz Athlon 3. Den må være kraftig nok til å kjøle kraftigere prosessorer fra AMD ( xp 2800++) Takk for alle svar Lenke til kommentar
spøkelse Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Sitat Takk for alle svar Værsågod Lenke til kommentar
hn66 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Det aller billigste alternativet er å bruke en Zalman Fanmate eller lignende for å regulere spenningen til viften du allerede har. Å sette ned spenningen et par-tre volt senker støyen betraktelig. En Duron 1.2GHz tåler det nok. En slik koster 30-40 kr... (e.g. http://www.microplex.no/rubweb/rd.php?rd=F...NMATE1&toc=5880 ) Du burde måle hva slagt temp. CPUen ligger på nå, idle og ev. etter 30 min spilling/høy load. Lenke til kommentar
mhsalangli Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 silent twin er stille og jeg tror den klarer xp2800 jeg har xp 2200, funker fint det hos meg er det psu`en som bråker (3 vifter i den) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 4. mars 2003 Del Skrevet 4. mars 2003 Sitat silent twin er stille og jeg tror den klarer xp2800 jeg har xp 2200, funker fint det hos meg er det psu`en som bråker (3 vifter i den) ST på ¨XP2800? Nei, den vil gi fra seg sykt varme og det kan gå ut over stabiliteten på systemet. Så vidt så jeg husker så er Silent Twin beregnet på max XP2200+ Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå