Holmez Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Hei, noen som vet om en plass jeg kan kjøpe noe slikt som dette? http://us.st11.yimg.com/us.st.yimg.com/I/w...es_1993_1109020 siden dette er på sender ikke uttenfor usa.... Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 fant vist her:) http://www.aquapac.net/ukstore/erol.html noen som har erfaring med det? Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er ikke et undervannshus, men en vanntett pose. Til bilder på stranda er det muligens OK evt til litt snorkling. Til dykking må du ha et hus, som f.eks. dette. Både dette, andre hus og vanntette poser kan du jo ta en tlf/mail til Marin Foto og høre hva de har. De har uansett det du trenger. Spørs helt hva du skal bruke det til? Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Det er ikke et undervannshus, men en vanntett pose. Til bilder på stranda er det muligens OK evt til litt snorkling. Til dykking må du ha et hus, som f.eks. dette. Både dette, andre hus og vanntette poser kan du jo ta en tlf/mail til Marin Foto og høre hva de har. De har uansett det du trenger. Spørs helt hva du skal bruke det til? takk for svar. har ikke tenkt å bruke det så veldig mye, men skal til hawaii i sommer. Skal blandt annet på haisafari (sitte i stålbur i havoverflaten). så det hadde vært kjekt å brukt skikkelig kamera, ikke bare engangsudnervannskamera. så en slik pose hadde vært perfekt igrunn Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Det er ikke et undervannshus, men en vanntett pose. Til bilder på stranda er det muligens OK evt til litt snorkling. Til dykking må du ha et hus, som f.eks. dette. Både dette, andre hus og vanntette poser kan du jo ta en tlf/mail til Marin Foto og høre hva de har. De har uansett det du trenger. Spørs helt hva du skal bruke det til? takk for svar. har ikke tenkt å bruke det så veldig mye, men skal til hawaii i sommer. Skal blandt annet på haisafari (sitte i stålbur i havoverflaten). så det hadde vært kjekt å brukt skikkelig kamera, ikke bare engangsudnervannskamera. så en slik pose hadde vært perfekt igrunn I bur som holder seg inntil 1-2 meter på steder med god sikt vil en pose helt klart være bra. Dersom den store hvite tar en liten tur bortom må du huske på å puste. Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Du er heldig om ser hvithai på Hawaii! Den er uhyre sjelden der Når det er sagt hadde IKKE jeg jeg putta min d80 i en plastpose om jeg skulle uti vannet selv på "bare" to meters dyp. Endret 16. april 2008 av oivind_dahle Lenke til kommentar
dhjerp Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Du er heldig om ser hvithai på Hawaii!Den er uhyre sjelden der Phø, er det ikke den store hvite eller tiger'n der er det ikke noe vits i et bur. En pose fra f.eks. ewa-marine går helt greit ned til et par meter så lenge det er tropiske/sub-tropiske farvann. Lenger ned eller i nordiske farvann må han uansett ha med blits. Haier er generelt ikke så farlige som mange tror, men noen forholdsregler er greit å ta. Har jobbet noen år med dykking på et sted hvor vi kunne se hai på nesten hvert dykk om vinteren, selvom de fleste var små (rundt 2 m). Var så snille at de kunne klappes. Har fortsatt noen tenner jeg samlet fra Makohaien som en gang skal bli et par smykker, og både Hammerhaien og Whitetip har jeg truffet, alle regnet som såkalte farlige. Værste kombinasjonen er vel en surfer og Hvithaien. Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 16. april 2008 Forfatter Del Skrevet 16. april 2008 Noen som har erfaring med å bruke slike poser? Lenke til kommentar
erlingba Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 (endret) Noen som har erfaring med å bruke slike poser? Jeg har prøvd en billig pose fra Hama til et kompaktkamera uten særlig hell. Siden posen ikke hadde noen spesiell beskyttelse rundt objektivet fikk kameraet problemer med å fokusere når det ble trykk på fronten. Så posen fungerte greit i regnvær og i vannkanten, men ikke under vann. En annen ting er at den forholdsvis tykke plasten gjør det vrient å komme til knapper, spesielt om man kommer dypere enn 1 meter. Da kan den finne på å trykke på knappene av seg selv. Olympus har noen enkle små kameraer som tåler ned mot 3 meter i alle fall, bildekvaliteten skal være brukbar og ikke tar de mye plass heller. Endret 17. april 2008 av erlingba Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Når man bruker poser så må man ha stor nok pose med nok luft i til at det ikke blir trykk mot kameraet. Skal man dypt så må man ha mer luft i posen. Det er langt fra noen optimal løsning. Lenke til kommentar
Beej80 Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Uhm ? Hva mente du med det Kristallo ? Trykket på kameraet vil bli lik trykket av vannet som virker på posen. Størrelsen på posen vil ikke ha noen effekt her. Om det er et volum på 1L eller 10L vil alikevel trykket i posen være tilsvarende trykket utenfor posen. Eneste er at med en større pose så kan man gå dypere før posen kommer i berøring med kameraet... Evt kan man fylle mer luft i posen etterhvert som man kommer dypere for å prøve å holde volumet på posen konstant... Bare husk å slipp ut luft i samme tempo når man stiger igjen. Mvh, Beej80 Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Vi snakker ikke om lyfttrykk, men trykket mot kameraet som kan ødelegge objektivet og trykke inn knapper. Det unngår man hvis man bruker så stor pose med så mye luft at posen ikke klemmer direkte mot kameraet. Man kan ikke holde størrelsen konstant, så man må fylle i en mengde luft som passer med dybden man skal bruke kameraet på. Derfor kaller jeg det en langt fra optmal løsning. Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 men til mitt bruk så vil det vell ikke ha noe å si? skal tross alt bare 0-1 meter under vann. So dere også ser å er det laget til hardplastforan der linsa skal være... så da blir det klart bilde. Lenke til kommentar
Kristallo Skrevet 17. april 2008 Del Skrevet 17. april 2008 Jeg vil tro at det går bra til enkel bruk så lenge man leser bruksanvisningen nøye. Vil være kjedelig å få kameraet fullt av vann. Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Jeg vil tro at det går bra til enkel bruk så lenge man leser bruksanvisningen nøye. Vil være kjedelig å få kameraet fullt av vann. Det er 3 års garanti på at posen er tett også, selv om dette ikke hjelpe meg med vist kameraet blir ødelagt. Det følger også med noen små terninger som skal absorbere det av eventuell fukt som trenger seg inn i posen. Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 15. mai 2008 Del Skrevet 15. mai 2008 Heisann, har du kjøpt og prøvd dette? Vurderer DicaPac 300 / Ewa-Marine D-MM som passer mitt HP R707 kamera. Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 19. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 19. mai 2008 Heisann, har du kjøpt og prøvd dette? Vurderer DicaPac 300 / Ewa-Marine D-MM som passer mitt HP R707 kamera. har bestilt, men har ikke fått i posten enda.... Lenke til kommentar
Akvarius Skrevet 21. mai 2008 Del Skrevet 21. mai 2008 Nettopp bestilt Aquapac 420. Satser på greie bilder i klart vann. Ev så får eg bytte ut mitt Hp med eit Canon og kjøpe skikkelig hus. Lenke til kommentar
Holmez Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Del Skrevet 23. mai 2008 skal prøve å komme med tilbakemeldinger når jeg får pakken senere idag men er vell ikke så veldig klar sjø her i norge skal legge ut bilde etter jeg kommer fra hawaii i slutten av juni Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå