Gå til innhold

Skal til USA til sommar, kva flyselska anbefalast?

Anbefalte innlegg

Eg og noke kompiser plannlegge ein tur til USA til sommaren. Skal reise den 25. juli og skal være der til 7. august (2 veke) skal resie til Minneapolis og møte noken der. Skal reise i frå gardemoen vi blir 7 stk.

Det er eg lure på er om noken har noke tips til eit bra flyselskap (billig og helst ikkje so veldig med mellom landing).

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

KLM har bedre underholdning ombord enn Continental. Så når prisen er den samme ville jeg nok valgt KLM, da de også har bedre rykte på seg når det gjelder håndtering av bagasje. (De rotet bort kofferten til min bror da han fløy til Florida i februar.)

Lenke til kommentar

jeg har flydd to ganger med continental, og er fornøyd med de. de var billigst når jeg søkte, og flyr jo direkte Oslo-Newark (jeg tror de er de eneste som gjør det? mulig det har kommet noen fler, det er ett år siden sist og da var det i alle fall det). samtidig har jeg en kompis som har reise flere ganger med icelandair til minneapolis via island, han var også fornøyd. med begge er det uansett bare ett stopp.

det eneste tipset jeg har er om dere kan være litt fleksibel på dagene.. flypriser kan variere med flere tusen kroner fra dag til dag, så prøv å flytte reisen en dag eller to frem/tilbake i begge ender om dere har mulighet til det, kanskje dukker det opp en bra pris. sjekk travelstart.no, der har det en fleksikalender som skjekker alle priser på dagen før og etter de datoene du har slått inn. så kan du heller søke det billigeste alternativet hos supersaver og bestille derfra (ikke noe stygt om å bestille fra travelstart, men den ene gangen jeg prøvde å bestille derfra så fikk jeg bare opp en blank side etter at jeg la inn kortopplysninger, så jeg har holdt meg til supersaver).

EDIT: om det koster omtrent det samme å reise via island som via newark, ville jeg valgt island. newark er beryktet for sine forsinkelser (opp mot 20% av alle flyavganger), så jeg ville kanskje betalt en hundrings eller to for å slippe det. sørg i alle fall for at dere flyr med continental fra newark-minneapolis også, slik at dere bare trenger å forholdere dere til ett selskap om det skulle skje noe.

Endret av kafelia
Lenke til kommentar

Takk for alle gode tips, helde på og sjekka litt og med Continentai Airlines kosta det 7471,- og er 1 stop i New York før du kjemmer til Minneapolis, og med IcelandAir kosta det 10201,-. Med KLM kosta det 7279 og Lufthansa 14012,-

Skal samlast gjengen i kveld og diskutere det meir ser at det er ein del pris forskjell dei forskjellige dagene så kan no spare på det og.

Men då blir det enten IcelandAir, Continentai Airlines eller KLM

Takk alle innlegg :new_woot:

Endret av Neddo
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

slenger meg på her!

Skal også til USA i sommer var planen, men dog til Orlando. Ca 28.jun til 10-12.jul +/- 1-3 dager er ok muligens.

Har sett på KLM, SAS, Icelandair, AA og BA og Continental (de ser ut til å være billigst ,nede i 5200,- per pers, resten er ca fra 7000+). skal reise 4stk.

Lenke til kommentar

Brukte selv KLM fra Sandefjord -> amsterdam -> San Fransico og var både rimelig å bra.

Eneste ulempen var at på turen til USA var det en sinnsykt bråkete 747-400 maskin som ble brukt og var veldig glad for at jeg hadde øretelefoner av typen "stapp inn i øret" med meg.

Viste filmer på "storskjerm", mye mat og godt med plass for beina.

Så annbefaler deg at du tar med "stapp inn i øret" plugger til iPod eller lignende samt en slik 2 jack til jack plugg overgang, så slipper du å bruke de dårlige øretelefonene du får låne for lyden på filmen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...