Gå til innhold

Kjøpe kamera i USA

Anbefalte innlegg

Venner av meg reiser straks til New York, og de skal kjøpe med en Nikon D300 til meg.

Bortsett fra at laderen ikke passer i Europa, er det noe spesielt jeg bør tenke på?

Har dere kanskje tips til butikker som er bra å handle i?

Ser prisen ligger på ca $1800, og med dagens dollarkurs bør vel det bli et billig kamera?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er som oftest bare støpslet som ikke passer, ladere er beregnet på bruk over hele verden. Det eneste du trenger å gjøre er å skifte kabelen fra strømnettet til laderen, som jeg tror er løs. D300 er nok et pop kamera blant reisefotografer og journalister, og det har Nikon garantert tenkt på.

Lenke til kommentar
Venner av meg reiser straks til New York, og de skal kjøpe med en Nikon D300 til meg.

Bortsett fra at laderen ikke passer i Europa, er det noe spesielt jeg bør tenke på?

Har dere kanskje tips til butikker som er bra å handle i?

Ser prisen ligger på ca $1800, og med dagens dollarkurs bør vel det bli et billig kamera?

B&H er stedet å dra.

OBS! de stenger på jødiske helligdger. Skjekk på hjemmesiden deres for detaljer.

Var forøvrig reportasje derfra i Dagens næringsliv her for noen dager siden i forbindelse med den rekordlave dollarkursen.

Lenke til kommentar
Nikon har vel ikke internasjonal garanti?

Ja og nei!

Du kan ikke gå ut ifra at de så mye som vil ta i kameraet i Norge.

Du får ikke engang registrert kameraet på Nikon sine Europeiske sider.

Dermed gjelder regelen om at Nikon varer evig :fun:

Lenke til kommentar

Å? Er det vanskelig å reparere et USA kamera i Norge? De må vel tilby reparasjon på vanlig måte, men kunden må betale for reparasjonen i stedet for at det på garantien?

Når man sparer så mye på å kjøpe i statene, har man råd til dyre reparasjoner før man går i minus sammenlignet med norske priser. -men det krever jo at man får reparert det...

Lenke til kommentar
Det er Camera & Videoteknikk som har service på konsumenthusene, og Interfoto som har service på proffhusene. De bryr seg ikke om hvor kameraet er kjøpt, bare de for pengene sine...
Lenke til kommentar

Jeg vet ærlig talt ikke, men hører at Nikonforhandlere i USA ikke tar imot gråmarked varer til reparasjon (ikke for penger heller). Vet ikke om dette er en regel, eller om det bare er særskilte tilfeller. Temmelig håpløst dersom så er tilfelle.

Regner med at det er andre her som kan svare bedre på hvordan virkeligheten fortoner seg i Norge

Lenke til kommentar
Jeg vet ærlig talt ikke, men hører at Nikonforhandlere i USA ikke tar imot gråmarked varer til reparasjon (ikke for penger heller).
USA er på ingen måte sammenliknbart med Norge på denne fronten. Ikke for det, du må nok regne med å sende kameraet direkte til verkstedet her også, der jeg jobber tar vi i hvert fall noe for å gjøre det på egenbetalte reparasjoner (ikke garanti/reklamasjon).
Lenke til kommentar
Enig, dersom man skal "fikse det selv" kan man nok dessverre ikke regne med noe hjelp fra forhandlere. Man må gå direkte til verkstedet.
Uansett er det enklere å forholde seg til. Da kan du få det sendt rett hjem når det er ferdig, det er enkelt og greit å ta direkte kontakt med verkstedet om du lurer på noe, og det er greit for dem å ta direkte kontakt med deg, i stedet for å la henvendelsene gå gjennom en butikk. I tillegg blir det i mange tilfeller billigere - så man får i pose og sekk...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...