Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Noe jeg kan gjøre?

Gjest Guest_gutten_*

Anbefalte innlegg

Gjest Guest_gutten_*

Heisann!

Jeg er en gutt som er sammen med ei jente. Vi har det veldig bra sammen, men jeg har fått et lite problem...

Hun er blitt litt overvektig, og dette gjør at jeg ikke tenner like mye på henne som jeg gjorde tidligere. Jeg elsker henne over alt, men dette begynner å bli et problem.

Har tatt det opp med henne litt forsiktig at hun bør tenke på å gjøre noe med vekten, men jeg er veldig redd for å såre henne. Har ikke tatt opp at jeg tenner mindre på henne..

Hva kan jeg gjøre? Jeg vil ikke gjøre det slutt, men dette begynner å bli litt problematisk for meg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forslag:

-Finne på fysisk aktive ting sammen, som å gå turer ol. (Melde dere på dansekurs er populært)

-Legge deg selv opp til en "jeg vil spise mindre sukker"-plan som du følger. Det kan være hun blir med på det. ikke snop og brus i uken osv.

-Begynne å snu deg på gaten etter slankere jenter

Et av forslagene er særdeles useriøst, men følte jeg måtte ha minst 3 forslag slik at innlegget mitt fikk litt tyngde.

Lenke til kommentar
Forslag:

-Finne på fysisk aktive ting sammen, som å gå turer ol. (Melde dere på dansekurs er populært)

-Legge deg selv opp til en "jeg vil spise mindre sukker"-plan som du følger. Det kan være hun blir med på det. ikke snop og brus i uken osv.

-Begynne å snu deg på gaten etter slankere jenter

Et av forslagene er særdeles useriøst, men følte jeg måtte ha minst 3 forslag slik at innlegget mitt fikk litt tyngde.

Jeg har prøvd dette (altså de to første). Men turer vil hun ikke gå, det er kjedelig sier hun. Dansing begynte vi på, men var det kun en gang fordi det passer ikke å ha en fast dag i uka å gjøre ting på da jobb situasjonen er slik at hun jobber dager og kvelder om hver andre.

Vi har sluttet å drikke brus å spise godteri i uka, men hun sprekker som regel etter et par uker. Blir fort slik: "nei idag skal vi noe spesielt, da kan jeg spise godteri og drikke brus", "oi idag er det noe som skjer da kan jeg spise en sjokolade" osv...

Jeg lurer så fælt på hvordan jeg kan motivere henne til å gjøre noe med vekten sin. (Hun er fullt klar over at hun er overvektig, så føler hun trenger ikke bli påmint at hun er overvektig hele tiden.)

Lenke til kommentar

Hva sier hun selv ang overvekten? Synes hun det er greit eller ønsker hun å gjøre noe med det?

Det er ikke bare bare å slanke seg og man trenger sterk selvdisiplin. Hvis hun ikke en gang er motivert for å gå ned i vekt, så blir det vanskelig får deg å gjøre noe med det.

Lenke til kommentar
Hva sier hun selv ang overvekten? Synes hun det er greit eller ønsker hun å gjøre noe med det?

Det er ikke bare bare å slanke seg og man trenger sterk selvdisiplin. Hvis hun ikke en gang er motivert for å gå ned i vekt, så blir det vanskelig får deg å gjøre noe med det.

Hun synes ikke det er greit, og hun ønsker å gjøre noe med det. Og det går bra en uke eller to, og så sklir alt ut igjen...

Jeg har prøvd å spørre henne om hva som motiverer, men hun vet ikke.

Jeg vet jeg muligens er veldig egoistisk, men det begynner å bli et problem for meg!

Lenke til kommentar
Hun synes ikke det er greit, og hun ønsker å gjøre noe med det. Og det går bra en uke eller to, og så sklir alt ut igjen...

Jeg har prøvd å spørre henne om hva som motiverer, men hun vet ikke.

Jeg vet jeg muligens er veldig egoistisk, men det begynner å bli et problem for meg!

Får håpe dere finner ut av det sammen. Hvis hun ønsker å gjøre noe med vekten, men ikke klarer det, så kunne kanskje det vært en ide å feks pratet med fastlegen...? Fått satt opp en diett hun skal følge + fysisk aktivitet. Veiledning kan ofte hjelpe i forhold til overvekt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...