Gå til innhold

Kjøp av PC

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg skal snart kjøpe meg ny data, men lurer på hvordan/hvilken data jeg skal kjøpe meg. Har tenkt å bygge selv, så kom også gjerne med forslag til gode komponenter til en grei penge. Har tenkt til å betale rundt 7-8000, men ikke noe særlig mer. Derfor lurer jeg på om dere har noen gode og billige internettsider å anbefale, og evt erfaringer? :)

Trenger ingen "nasa-pc", bruker for det meste dataen til surfing på nettet og cs.

Takk på forhånd!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har du skjerm og sånn eller? eller kabinett?

kan gi litt erfaringer:

amentio er billige enn fleste andre men er ikke alltid beste bruker støtte og service:P hehe

komplett har ikke fult så billige priser somoftest men har bedre service...

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Bruk av emnefelt

Grunnet de mange intetsigende emnefeltene som romstrerer her er det greit med en liten spesifisering på dette. En god pekepinn på om emnefeltet ditt er bra nok er om det er mulig å skille din tråd fra de andre, kan ditt valg av emnefelt brukes til å beskrive flere andre tråder i kategorien?

* Emnefelt som:Ny PC!

* Trenger ny PC

* Hjelp til å velge deler

* Trenger hjelp til ny PC

* Skal kjøpe pc

* Hva synes folka om oppsettet?

* Hva kan jeg få for min pc?

* Hva er min pc verd?

* Hva kan jeg få for disse delene?

er ikke god bruk av emnefeltet. Disse er for lite beskrivende om hva din tråd handler om og gjør det vanskelig å skille mellom trådene.

Emnefelt vedr. kjøp/oppgradering av pc

Et godt emnefelt bør/må si noe om busjettet ditt, hva maskinen skal brukes til. Har du bestemt deg for div. merker/produsenter (t.d. AMD/Intel, ATI/nVidia) kan dette også med fordel inkluderes. Skal du bare ha visse komponenter kan du med fordel opplyse om hvilke deler det er snakk om.

* Eksempler på gode emnefelt:Kontor-PC til under 5000 kr. (Sier noe om bruksområde om budsjett)

* Ny Stille-PC til 10000 kr.

* Spill-PC AMD64 og GeForce under 15K (Valgt merke og sier budjsett).

* Nytt HK, CPU (Intel), RAM max. 7K

Endret av Marvil
Lenke til kommentar

med eller uten skjerm er en vesentlig faktor for totalbudsjett og kvalitet. har du fra før?:

-skjerm

-tastatur/mus

-kabinett

-strømforsyning

Forslag til komponenter

intel e8400 1300kr

gigabyte p35-ds3r 750kr

ati 3870/nvidia 8800gt 1400kr

mushkin extreme performance 8000 4gb(1000mhz ram) 750kr

samsung spinpoint t166 500gb harddisk 700kr

en cpu-kjøler som eliminerer støy, samt mulighet for overklokking av cpu

(mist 500w rev.3 strømforsyning 600kr)

Med det utstyret skulle du være godt rustet for dagens spillmarked. systemet vil kunne klokkes ganske mye, uten at du betaler unødvendig mye for det. i tillegg skulle du ha mulighet for å legge inn en økonomisk 22" skjerm.

lykke til

Lenke til kommentar

Ok, skal ta det til meg moderator.

Jeg har skjerm, mus, tastatur og musematte fra før av, så det eneste jeg trenger er selve PCen. Har ikke kabinett og strømforsyning.

Endret av Fidux
Lenke til kommentar

da anbefaler jeg Mist 500w rev.3. jeg er veldig fornøyd med den. God kvalitet og bråker ikke

mange vil si at du minst må ha 750w, jeg mener det ikke er tilfelle. sats heller på en god 500-600w.

kabinett har jeg ikke peiling på, bortsett fra at Antec har noen populære kabinetter i P182 og P190 (tror jeg de heter)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...