Bruker-104685 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) ATW: jeg har jo da Wii, 360 og PS3 så jeg slipper å bekymre meg Men nok om mitt tullskap: Jeg er ikke så frelst av GT-serien så jeg gir blaffen mildt sagt viss det kommer til pc og PS3, da jeg er ikke så bilfrelst og ikke liker simulatorer generelt Jeg kan jo like gjerne argumentere med at om man har en PC og en wii, så er det masse spill man ikke kan få på PS3 som er på disse plattformene. Jeg skjønner ikke helt argumentet ditt, når det gjelder utvalg, så knuser PC alle andre alterntiver. Og uansett hvilke du har, så vil det alltid være spill du mangler om du ikke har alle moderne konsoller. AtW Men situasjonen er att jeg har alle, hadde det sist generasjon og. Det kommer til å fortsette hele veien! Og viss det kommer AGe Of Conan til konsoller, Crysis, Red Alert 3 og fler så for meg så har ikke pcen noe å stille opp med. Bare min mening Så fint, en person med en wii, PS3 og en PC vil ha tilgang til enda flere spill enn deg. Jeg skjønner det er fint å ha alle de moderne konsollene, da har man tilgang til flere spill. Jeg ha også PC og flere konsoller. Men jeg skjønner ikke helt hva du vil fram til med dette. Utvalget av spill er vesentlig større på PC, også om man tenker på unike titler. Hva vil du fram til, er det bare en observasjon fra din side at ikke alle spill finnes på alle plattformer, eller forsøker du å si noe om at konsoller har bedre utvalg enn PC? AtW Grunnlaget er veldig lett egentligt. Jeg er og alltid vært konsollelsker, men fortsatt vil jeg ikke kjøpe meg en pc til 6000kr og mer, da jeg synes tastatur og mus er ubehageligt og ikke minst slitsomt å sitte med jeg får vondt i øynene etter 1 time med pcen mens konsoller kan jeg få vondt i øynene etter 7 timer i strekk. Har spilt så mye Counter Strike att jeg har sett pcen som en død plattform for min del! Det var det spillet som gjorde jeg sluttet med pc som spillplattform. Cheaters, blåskjerm, dumping memory feil, patching, driveroppdateringer dem og gjorde grunnlaget til jeg sluttet med pcen. Bruker jo fann mer tid på å patche ett spill en å spille selve spillet Jeg vil bare ha maskin der jeg kan sette inn spillet å spille med engang! Endret 15. april 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Grunnlaget er veldig lett egentligt. Jeg er og alltid vært konsollelsker, men fortsatt vil jeg ikke kjøpe meg en pc til 6000kr og mer, da jeg synes tastatur og mus er ubehageligt og ikke minst slitsomt å sitte med jeg får vondt i øynene etter 1 time med pcen mens konsoller kan jeg få vondt i øynene etter 7 timer i strekk. Har spilt så mye Counter Strike att jeg har sett pcen som en død plattform for min del! Det var det spillet som gjorde jeg sluttet med pc som spillplattform. Cheaters, blåskjerm, dumping memory feil, patching, driveroppdateringer dem og gjorde grunnlaget til jeg sluttet med pcen. Bruker jo fann mer tid på å patche ett spill en å spille selve spillet Jeg vil bare ha maskin der jeg kan sette inn spillet å spille med engang! Ok, det er bare det at det du nevner her ikke har noe som helst med det du tidligere snakket om. Men uansett, om det er hovedgrunnene dine til å ikke spille PC, så er jo det fint å vite. Men jeg føler noen av argumentene dine er malplasserte, man kan bruke en TV som skjerm på PC, og man kan bruke en Monitor som skjerm på konsoll, dette er fritt valg, ditto med kontrollere, om du synes tast og mus er så ubehaglig, så bruk en joypad istedet. AtW Lenke til kommentar
Intern Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Er det ikke det han stort sett alltid gjør i hver artikkel PC blir nevnt? Nå følger ikke jeg brukere(n) rundt, men her er det ganske obvious at han flamer PC. Synes AtW kan gjøre noe med dette. Han har klart å spore av tråden ganske mye. Endret 15. april 2008 av Intern Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Har spilt så mye Counter Strike att jeg har sett pcen som en død plattform for min del! Det var det spillet som gjorde jeg sluttet med pc som spillplattform. Cheaters, blåskjerm, dumping memory feil, patching, driveroppdateringer dem og gjorde grunnlaget til jeg sluttet med pcen. Bruker jo fann mer tid på å patche ett spill en å spille selve spillet Jeg vil bare ha maskin der jeg kan sette inn spillet å spille med engang! At du tydeligvis ikke innehar nok kunnskap til å beherske en PC på en god måte er jo overhode ikke noe godt argument imot PC som spillplattform da Jeg kan jo slå kontra og si at jeg bruker en PC på grunn av at jeg har så ubegrenset med muligheter når det kommer til nedlasting av modifikasjoner, gjøre mine egne modifikasjoner, tweake litt her og der for å få ting akkurat slik jeg ønsker det osv osv .. Så det blir jo et latterlig dårlig argument. Skal være enig i at en konsoll er utrolig brukervennlig, selv en femåring klarer jo nærmest å starte opp et spill. Men dette gjør en konsoll ekstremt begrenset sammenlignet med en PC også, da du overhode ikke har muligheten til å redigere eller gjøre noe som helst utenom det spillet tillater deg. Dette samsvarer uansett overhode ikke med noen av dine tidligere argumenter imot PC, eller det du har skrevet i mange andre tråder på forumet tidligere. Du har jo stort sett hele veien bare kommet med alle slags argumenter imot PC som spillplattform, og forsøk å få konsoll til å være så ufattelig mye bedre. Og når vi nå gang på gang motbeviser dine argumenter, så skal du nå komme med at du liker konsoll best på grunn av det er så lettvint? Hele argumentet med "cheaters" er jo dødfødt, hvorfor skulle det være mer "cheating" på dagens PC-spill enn det er på konsollspill? Greit du kan lett "jukse" i singleplayer på PC om du ønsker det, da har du jo trainere, juksekoder, you name it.. Men det er da slettes ikke noe særlig lettere å jukse online på en PC enn det er på en konsoll? Er dette nok en desperat argument som ikke holder mål? Blåskjerm og dumping av memory er jo noe som strengt tatt aldri vil forekomme om du faktisk har litt kunnskap, eller får noen med litt kunnskap til å fikse maskinen for deg.. Da kan jo seg kontre å si at en Xbox360 har red-ring-of-death, noe som ser ut til å forekomme langt flere ganger enn jeg noen gang opplever blåskjerm og dumping av minne, så dette blir jo nok et "ikke argument" syntes jeg. Om du får en blåskjerm så er det stort sett på grunn av at du selv har gjort noe feil på maskinen, om du får en med litt kunnskap til å sette opp maskinen for deg, optimalisere den litt osv.. Og du bare bruker den til spilling osv.. Så skal det grusomt mye til for at du får en blåskjerm, det kommer ikke av seg selv heller. Driveroppdatering er også svært sjeldent nødvendig, og det er ikke akkurat noe vanskelig å fikse det heller. Hvor ofte er det du opplever at du faktisk må oppdatere enn driver? Det tror jeg nesten jeg aldri har opplevd.. Jeg oppdaterer alltid når det kommer nyere drivere, for å få litt bedre ytelse osv.. Men det er nesten aldri slik at jeg må installere oppdateringer, det kjører gjerne uten problemer med den driveren jeg la inn med systemet i første omgang. Når det gjelder patcher, så er jo det faktisk oppdatering til et spill som skal fikse / balansere spillet for deg, om du ikke setter pris på eller ønsker dette så er det heller ingen som tvinger deg til å laste ned og installere dette. Patcher får du jo også til konsoller, så dette er jo også et helt tåpelig argument, da det forekommer på både konsoller og PC. Det med driver oppdateringer og patching av spill blir for dumt, du har patcher til konsollspill også for ikke å snakke om at det kommer firmware oppdateringer osv.. Noen av dem må du faktisk installere for å kunne spille nyere spill. Bruker jo fann mer tid på å patche ett spill en å spille selve spillet Da må du ha en latterlig dårlig nettlinje. Det at du la hele PC som spillplattform død på grunn av Counter Strike for flere åt tilbake sier jo sitt. Det er jo som om jeg skulle legge konsoll død som spillplattform fordi min Nintendo64 tok kvelden, det blir bare for dumt å legge en hel spillplattform død bare på grunn av dårlige erfaringer for flere år tilbake i tid. Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 mens jeg husker det, er ikke 1280x1080 en ganske merkelig oppløsning å kjøre spillet i? det er jo ikke widescreen, noe jeg trodde de fleste spill i dag kom i. hvordan vil bildet på en wide tv bli da? 720p er 1280x720, og 1080i/p er 1920x1080. og dagens beste feilsvar går til -sparks-! jeg er veldig klar over det du sier. jeg tror faktisk ikke 1080i er det samme som 1920*1080, men det betyr at tven tar imot 1080i signaler og skalerer de ned til 720p. mulig jeg har misforstått her, men jeg fikk inntrykk av at det var slik. uansett så er vel 720p å foretrekke framfor 1080i. men du svarte ikke på spørsmålet mitt. vil du prøve igjen? Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Disse PC vs konsoll diskusjonene har en tendens til å spise alle tråder de startes i. La nå folk bruke hvilket verktøy de vil uten at diskuteres i det vide og brede. PS; Det er lite som slår 6 personer rundt et bord med et risk brett og godt drikke tilgjengelig. Beste spillplattform er kanskje papp når alt kommer til alt. Lenke til kommentar
-sparks- Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 mens jeg husker det, er ikke 1280x1080 en ganske merkelig oppløsning å kjøre spillet i? det er jo ikke widescreen, noe jeg trodde de fleste spill i dag kom i. hvordan vil bildet på en wide tv bli da? 720p er 1280x720, og 1080i/p er 1920x1080. og dagens beste feilsvar går til -sparks-! jeg er veldig klar over det du sier. jeg tror faktisk ikke 1080i er det samme som 1920*1080, men det betyr at tven tar imot 1080i signaler og skalerer de ned til 720p. mulig jeg har misforstått her, men jeg fikk inntrykk av at det var slik. uansett så er vel 720p å foretrekke framfor 1080i. men du svarte ikke på spørsmålet mitt. vil du prøve igjen? Blame wikipedia da 1280x720 er jo widescreen, noe 1280x1024 ikke er. Hva er det du snakker om? Lenke til kommentar
Bruker-104685 Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Ikke prøv å overbevise meg om pc er best bare fordi du har uendelige muligheter, hva om jeg ikke trenger dem da? Jeg trenger bare maskin til å spille på nothing more. Og da falt valget på konsoller. Hadde pc hatt Resident Evil 5, FarCry 2, GTA IV, Galaxy, Metal Gear Solid 4, God Of War 3 og fler kun bare pc-exclusives så hadde jeg hatt en pc forlengst, det kan jeg innrømme! Back on topic er dere snille: Etter GT 4 så ble jeg direkte lei bilsimulatorer. Men smaken som baken bare min mening Får se om jeg orker å bruke peng på GT5 når det kommer i 2009 engang Endret 15. april 2008 av Toman85 Lenke til kommentar
RamGuy Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 (endret) Jeg prøver ikke å bevise deg om at PC er "best". Jeg bare motbeviser og argumenterer imot mange av de rare argumentene du kommer med imot PC som spillplattform Jeg ser jo at en konsoll er veldig fint til ditt bruk og behov, og det har jeg heller aldri sagt noe som helst mot. Det er bare måten du legger frem ting på og bevist prøver å hakke på PC som en spillplattform som er helt uten mål og mening, og derfor forsøker jeg bare å sette argumentene du kommer med imot PC på plass.. For du har en lei tendens i alle tråder hvor PC og konsoll nevnes til å komme med uendelig mange tomme argumenter imot PC og for konsoll EDIT: Jepp, back "on-topic". Håper virkelig Gran Turismo kommer til PC, for da har jeg stort sett alle mine "must have" spill til PC Endret 15. april 2008 av RamGuy Lenke til kommentar
Bear^ Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 Det jeg liker best med en konsoll er at man faktisk kan stappe spillet inn i konsollen og være ferdig med det. Dessverre ser det ut som den tiden, og, er over for enkelte PS3 spill krever nå innstallering og mer eller mindre samtlige spill til konsoller i dag trenger en eller 2 patcher som så fint automatisk laster ned. Men hvorfor skal det patches hele tiden, klarer de ikke å nøkke vekk de større feilene ved testing? Nei konsoller blir mer og mer like PCer, ja PS3 er vel den som kommer nærmest ved å faktisk kan kjøre et OS. Så om PC er så underlagt konsoll, hvorfor prøver konsoller å bli PCer? Bare noe jeg lurer på. GT har forøvrig vært en serie jeg har spillet på en PS konsoll og om det så har kommet til X360 har jeg ikke kommet til å forandre mine tradisjoner. Gran Turismo er et slikt nostalgi spill som jeg kun uansett kommer til å spille på en PS konsoll. For min del, såre enkelt valg fremdeles. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Blame wikipedia da 1280x720 er jo widescreen, noe 1280x1024 ikke er. Hva er det du snakker om? Hele poenget hans er at 1280*1024 er en merklig oppløsning å kjøre på, fordi det ikke er WS og ikek er en standar oppløsning. Personlig mistenker jeg det for å være feilinformasjon, og at det egentlig er 1280*720 det kjøres på. AtW Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 det høres ganske logisk ut. fint at du forsto hva jeg mente og forklarte det på en annen måte. ikke at jeg helt ser hvordan jeg skreiv kan være så vanskelig å forstå, men shit au. Lenke til kommentar
MistaPi Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Blame wikipedia da 1280x720 er jo widescreen, noe 1280x1024 ikke er. Hva er det du snakker om? Hele poenget hans er at 1280*1024 er en merklig oppløsning å kjøre på, fordi det ikke er WS og ikek er en standar oppløsning. Personlig mistenker jeg det for å være feilinformasjon, og at det egentlig er 1280*720 det kjøres på. AtW 1280x1080 oppskalert til 1920x1080. Det er også noen PSN spill som bruker denne oppløsningen. Lenke til kommentar
Professional Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 Er ikke så dyrt for å kjøpe en pc så driver alle PS3 spill så har komt ut til begge platformene, en kjapp kikk hos PS.no avslørte at 4.5k holder. Ja sikkert, og jeg er "kongen" av Norge! SÅ du kan si den pcen jeg har som ble kjøpt i 2007 hos komplett.no til 4900kr klarer å ta PS3, ja sakligt Amd 3800+, geforce 7650 GS 258mb videominne og 2048ram, denne klarte nesten ikke call of duty 4 på low og med jævla mye lagg og slowdowns mens ps3en kjører omtrent high uten problemer, du har nok bommet litt der Gratulere med å vere kongen av Norge Ingen prater om din pc du kjøpte i 2007. Se når jeg postet det er i 2008 denne måneden Hvis du ikke klarer / vil se på ps.no og bygge deg en maskin til 4.5k så driver PS3 spill så er det jo ditt eget problem Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 (endret) Om det skjer håper jeg at det i såfall er snakk om en egen tittel kun for PC, og ikke bare en portering av et konsollspill. Ellers vil piratkopieringen ta knekken på hele serien. Hvorfor i alle dager vil piratkopiering ta knekken på hele serien om det er en portering? AtW Det vil i hvertfall bli en økonomisk påvirkning da mange heller vil laste ned en piratkopiert PC-utgave i stedet for å betale dyrt for konsollutgaven (hvis begge er identiske). På sikt kan jo da de reduserte salgsinntektene påvirke serien videre. Endret 18. april 2008 av Pellick Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Om det skjer håper jeg at det i såfall er snakk om en egen tittel kun for PC, og ikke bare en portering av et konsollspill. Ellers vil piratkopieringen ta knekken på hele serien. Hvorfor i alle dager vil piratkopiering ta knekken på hele serien om det er en portering? AtW Det vil i hvertfall bli en økonomisk påvirkning da mange heller vil laste ned en piratkopiert PC-utgave i stedet for å betale dyrt for konsollutgaven (hvis begge er identiske). På sikt kan jo da de reduserte salgsinntektene påvirke serien videre. Jeg tviler på at det veier opp for det ekstra salget som PC genererer, og selv om det på sikt skulle føre til lavere salg, så kan de vel bare slutte med PC-versjonen, kontra å legge ned hele serien? AtW Lenke til kommentar
Pellick Skrevet 18. april 2008 Del Skrevet 18. april 2008 Jeg tviler på at det veier opp for det ekstra salget som PC genererer, og selv om det på sikt skulle føre til lavere salg, så kan de vel bare slutte med PC-versjonen, kontra å legge ned hele serien? AtW Vi får håpe at det stemmer om de skulle bestemme seg for å portere f.eks GT5. En egen PC-versjon kunne likevel vært et smart trekk da mange sikkert ville kjøpt spillene til begge plattformer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg