Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Mercedes E220CDI - Problem med høy km?

Anbefalte innlegg

Hei! Driver enda og forsker litt på neste bilkjøpet, og har sett litt på Mercedes E-klasse. Siden det blir mye langkjøring (og sikkert litt køkjøring) er 220CDI med automat det naturlige valget her.

Ser på finn at mange av disse er kjørt som taxi, og selv de som ikke er brukt som taxi har kjørt relativt langt (150.000 +). Er dette et problem med denne bilen? Er det best å satse på nyest mulig med høy km eller lavest mulig km uansett alder?

Eksempler:

Mercedes-Benz E-Klasse E200 CDI Personbil 2005, 390000 km., kr. 189.000,-

Mercedes-Benz E-Klasse E220 CDI Stasjonsvogn 2005, 315000 km., kr. 190.000,-

Mercedes-Benz E-Klasse E220 CDI Personbil 2003, 208800 km., kr. 199.000,-

Mercedes-Benz E-Klasse E220 CDI Elegance Personbil 2000, 94500 km., kr. 189.000,-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har en 2000mod e220cdi som jeg kjøpte i sommer.

Den var gått bruktimportert fra tyskland og hadde gått som taxi i norge noen år.

Telleren stod på 340 000 når jeg kjøpte den.

Når man kjøper en taxikjørt bil kjøper man en velbrukt bil, det vil dukke opp ting som ikke funker, men det er sjelden musts.

På listen min har jeg at sigaretttenner, seteveramer i ene setet og cd-spiller ikke virker.

Når det gjelder det mekaniske har jeg hørt at på automatbiler så er girkassen noe som kan ryke etter noen 100 000km.

I min er denne byttet, det ville jeg sjekket litt opp i.

Videre så er dessverre rust et stort problem for disse ellers herlige bilene. Sjekk alle steder du kan etter brunfarge/bobler, se gjerne under bilen om du har mulighet. Ta i tillegg og brett til side gummilistene på døren, der fant jeg en del rust på min.

Jeg ville anbefale deg å poste samme spm på mercefreaken.com hvor du kan få svært mange kompetente svar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...