Djenzn Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Jeg installerte vista på en annen HD mens jeg hadde xp installert. Så da lagde den jo automatisk en meny under oppstart, jeg har fjernet den en gang før i tiden men nå husker/finner jeg ikke ut av det. Har lett igjennom Regedit, boot.ini mm.. se vedlegg. Noen som har et tips til fjerning av denne menyen? (vista HD brukes i en annen maskin) Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Vista Boot manager overtar for boot.ini osv. For å bruke Boot loaderen i XP må du konfigurere dette i bootmgr.exe om jeg husker rett. Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 (endret) Så det som har skjedd er at Vista boot manager har "overkjørt" mine tidligere boot filer. Menyen som Vista har lagt inn linker jo ikke lengre til Vista pga HD sitter i en annen maskin. Er det ikke en fil jeg kan slette for å fjerne den menyen som kommer opp i boot? Mulig jeg må koble på Vista HD og redigere i BCDedit? bootmgr.exe finner jeg ikke(synlig og skjult søk) Endret 14. april 2008 av Djenzn Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 bcdedit er det selvsagt jeg mener...beklager! Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 ja, men den ligger ikke på XP HD. Men på Vista HD. Så da må jeg nesten koble på Vista HD og endre det? Eller kan det gjøres på en annen måte? Lenke til kommentar
fenderebest Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Har ikke brukt Vista på over 1 og et halvt år, men kan ikke komme på noen annen måte å gjøre det på. Lenke til kommentar
atlef Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Les denne artikkel hos Microsoft. atlef. Lenke til kommentar
wiberos Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 ja, men den ligger ikke på XP HD. Men på Vista HD. Så da må jeg nesten koble på Vista HD og endre det? Eller kan det gjøres på en annen måte? Du kopierer bootsect.exe fra din Vista plate inn i C:\ Du åpner cmd og med cd .. går ned til C:\>_ Du skriver... bootsect /nt52 sys.... og taster enter. Reboot. (det samme commando kan utføres fra med å boote fra Vista plate----repair my comuter---command prompt) Nå du har fått det til og alt fungerer som du ønsket, så kan du gå tilbake til utgangspunkt igjen slik: -fra xp cmd, igjen, utføre commando.......bootsect /nt60 sys Men nå trenger du ikke å opprette en tråd igjen, fordi du vet svaret, sant? Lenke til kommentar
Djenzn Skrevet 17. april 2008 Forfatter Del Skrevet 17. april 2008 Jepp wiberos! det fungerte finfint... og så enkelt da.. Til andre som får likt problem og får opp denne tråden ved søk, gjør som wiberos sier. Takk for hjelpen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå