rvenes Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hei. Eg skal kjøpe meg ein DVD brenner. Men om eg skal velge + eller - standardn er eg forsatt usikkerpå. Det ser ut som at det er + standardn som vil vinne til slutt, men dette er eg litt usikker på endå. Det er viktigt at brenner brenner CD-R kjapt også, for det er vel dette eg kjem til og brenne mest av. Men fra 16-24 X og oppover holder i massevis. Eg har snakka med mange... og noken meiner at + er best og noken meiner at - er best... og eg, eg er ikkje heilt sikker endå! Gi meg forslag på brenner. Lurer også på om eg berre skal vente med og kjøpe dvd brenenr til dei blir litt kjappere i X'n. (ja, eg veit det finnes + og - brennere, men er man heldig så får man brennern til 17 mai, uaktuelt og vente så lenge) Kva er den beste DVD Brenner kjøpet i dag? Eg har også eit SCSI kort ( Adaptec 19160 ) Hadde vore grit og fått meg ein DVD brenner så eg kunne hooke på den. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Skulle jeg ha kjøpt nå, hadde jeg gått for denne (Kommer om 14 dager) Da er man liksom sikret uansett hva som blir standarden. Men hva skal du bruke dvd-brenneren til. Det er jo også litt viktig. Og hvor mye skal du bruke? PS. Hvordan lager man linker, som ikke er så jækla lange? [edit: fikset linken] Lenke til kommentar
It's me Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Jeg ville gått for en + brenner. PS2 leser forresten både dvd+r og dvd+rw hvis det skulle bety noe for deg. Prøv å søke du, da finner du nok det du trenger Lenke til kommentar
Kenny000 Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 PS. Hvordan lager man linker, som ikke er så jækla lange? Kort Link Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 At Microsoft offisielt kun skal støtte DVD+R/RW i fremtidige OS burde ha litt å si for valget ditt. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 At Microsoft offisielt kun skal støtte DVD+R/RW i fremtidige OS burde ha litt å si for valget ditt. Det er feil. MS skal støtte CD+R/W som innebygget funksjon, men DVD-R/W vil fortsatt fungere gjennom bruk av Nero etc som man uansett vil bruke. Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 At Microsoft offisielt kun skal støtte DVD+R/RW i fremtidige OS burde ha litt å si for valget ditt. Det er feil. MS skal støtte CD+R/W som innebygget funksjon, men DVD-R/W vil fortsatt fungere gjennom bruk av Nero etc som man uansett vil bruke. Hæ? Jeg har også hørt at Microsoft har hoppet på dvd+r standarden. Stemmer ikke dette? Lenke til kommentar
Rayline TWB Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Hadde garantert kjøpt Sony'en som støtter begge standardene/formatene...... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 At Microsoft offisielt kun skal støtte DVD+R/RW i fremtidige OS burde ha litt å si for valget ditt. Det er feil. MS skal støtte CD+R/W som innebygget funksjon, men DVD-R/W vil fortsatt fungere gjennom bruk av Nero etc som man uansett vil bruke. Hæ? Jeg har også hørt at Microsoft har hoppet på dvd+r standarden. Stemmer ikke dette? Les innlegget mitt en gang til. MS har hoppet på DVD+R-standarden og vil støtte dette med innebyggede funksjoner, men det betyr ikke at man ikke kan bruke DVD-RW-brennere i Windows gjennom 3. parts programmer Lenke til kommentar
Guybrush Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 At Microsoft offisielt kun skal støtte DVD+R/RW i fremtidige OS burde ha litt å si for valget ditt. Det er feil. MS skal støtte CD+R/W som innebygget funksjon, men DVD-R/W vil fortsatt fungere gjennom bruk av Nero etc som man uansett vil bruke. Hæ? Jeg har også hørt at Microsoft har hoppet på dvd+r standarden. Stemmer ikke dette? Les innlegget mitt en gang til. MS har hoppet på DVD+R-standarden og vil støtte dette med innebyggede funksjoner, men det betyr ikke at man ikke kan bruke DVD-RW-brennere i Windows gjennom 3. parts programmer Leste det en gang til... Men av en eller annen grunn har du jo blandet inn "CD+R/W". Og dermed lurte jeg på om jeg hadde blandet... Selvfølgelig kan man bruke 3. parts programmer. Men det at Microsoft velger en av standardene har nok EN DEL å si... Men det vil jo bare tiden vise... Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Spør du meg så er det ikke lengre noen tvil om at DVD+R/W vil vinne. Hvorfor? - Phillips og Sony står på DVD+R/W sida (og de er flinke til å presse gjennom standarder). - Dell og HP sine maskiner kommer med DVD+R/W brennere noe som får opp volumet endel. - Microsoft har valgt DVD+R/W - "alle" forventer at DVD+R/W skal vinne - DVD+R/W brennerne er noen hundrelapper billigere enn DVD-R/W brennerne. Lenke til kommentar
rvenes Skrevet 2. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 2. mars 2003 Og Plextor kjem med DVD+R brenner... Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Leste det en gang til... Men av en eller annen grunn har du jo blandet inn "CD+R/W". Og dermed lurte jeg på om jeg hadde blandet... Selvfølgelig kan man bruke 3. parts programmer. Men det at Microsoft velger en av standardene har nok EN DEL å si... Men det vil jo bare tiden vise... Liten skrivefeil der ja. CD+RW er det selvsagt ikke noe som heter... At Microsoft hopper på en standard ser jeg nesten på som en fare siden de har en grufull tendens til å aldri følge standarder. De følger ikke en gang sin egen standard som de har definert for RTF-filer.... Men anyway.... Slik jeg ser det vil nok DVD+RW gå seireinde ut fordi støtten deres har blitt langt større enn DVD-RW har klart (til tross for at DVD-RW har DVD-Forum bak seg) Lenke til kommentar
Xibit Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Har Pioneer DVR-A05 DVD-R/-RW og er kjempefornøyd med den. Funker på min standalone dvd-spiller, ps2 og xbox Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Er vel endel som har problemer med Sony multibrenneren og billige dvd plater.. så dette burde man jo tenke på hvis man vurderer å kjøpe den.. Ellers ville jeg gått for en billig + brenner.. + vinner nok krigen og er formatet å satse på Prøv å søk litt i forum neste gang! Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 DVD-R/-RW. +/+RW er bortkastet for en vanlig forbruker. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 DVD-R/-RW. +/+RW er bortkastet for en vanlig forbruker. Kan du underbygge denne påstanden? Lenke til kommentar
skyline Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Det at DVD+R/RW funker på PS2 stemmer ikke , det funker kun på V5/V6 ogV7 (altså kun de nyeste modellene). Og hviss en har en litt eldre stand alone fx min gode gammle Panasonic DVD-A350 som jeg betalte 9000 kr for, støtter kun DVD-R/RW. Men for å være helt sikker hadde jeg kjøpt en Sony DRU500AX, da har du kvalitet, hastighet og kompabilitet. Det er rett og slett idiotisk å kjøpe en brenner som bare støtter en av delene. Jeg er kjempe fornøyd med min DRU500AX, den funker også på billig plater, med nyeste FIRMWARE. (500AX er bare en 500A med nyeste Firmware som støttet 4x og billige plater). 24x på CD-R er vel heller ikke å forakte? Jeg har testet en del plater rundt omkring og vil si at skal du være helt sikker går du for en multi brenner, de finnes tross alt en god del eldre dvd-rom og stand alone og PS2`er der ute som ikke takkler DVD+R. Cornel: Å finne en DVD brenner med SCSI er omtrent umulig, jeg har selv SCSI og har sverget til SCSI i lang tid, men nå ser det ut som slaget er tapt for SCSI, iallefall i en vanlig pc til ok pris. (jeg betalte 9000 kr for min 18,2 GB 10`000RPM ULTRA2SCSI disk for noen år siden, og 5-6000 kr for 8x PLEXTOR SCSI BRENNEREN MIN!) Sats på en IDE, synd og si d, men slik er det. Lenke til kommentar
WeeR Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 Grunnen til at + standaren ikke virker på gamle dvd spilleregamle playstation spillere er at + teknologien er 1 år nyere.. Men det er ikke mye som ikke støtter +.. - støtter ca 4% mer enn +.. så sjekk hvilken spiller du har, sjekk hvilke formaterer den støtter, og etter min mening, kjøp + om spilleren din takler det.. Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 3. mars 2003 Del Skrevet 3. mars 2003 kommer an på hva man skal bruke dvd'ene til.. jeg har ingen planer om å bruke dem til annet enn backup (og gidder liksom ikke et par hundre cdr-plater som ligger og slenger utover alt lengre), så for min del var dvd+r helt kurant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå