GoldenBoys Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Skal isolere og legge på veggpanel på en ettroms leilighet, som dere ser er det mur og gamle stendere. Hva er beste måte å gå fram på? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Du skal da legge isolasjonen imellom mur og panel? Nyttig side å lese på. Lenke til kommentar
GoldenBoys Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 Du skal da legge isolasjonen imellom mur og panel?Nyttig side å lese på. Ja, er det dårlig? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Det er vel det enkleste å gjøre i ditt tilfelle så det går nok bra. Lenke til kommentar
Patrol_33 Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 isolering på utsiden er helt klart det beste alternativet - men det var vel ikke det du ville høre. Lenke til kommentar
GoldenBoys Skrevet 14. april 2008 Forfatter Del Skrevet 14. april 2008 isolering på utsiden er helt klart det beste alternativet - men det var vel ikke det du ville høre. Vil høre alt som hjelper jeg. Men kle på utsiden? det er 30cm grunnmur i kjelleren hvordan skulle jeg gått fram for å kle på utsiden? Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 14. april 2008 Del Skrevet 14. april 2008 Du må vel isolere innvendig nå, husker ikke hva de mattene jeg oftest bruker heter men mener de er ifra rockwool Lenke til kommentar
GoldenBoys Skrevet 15. april 2008 Forfatter Del Skrevet 15. april 2008 Du må vel isolere innvendig nå, husker ikke hva de mattene jeg oftest bruker heter men mener de er ifra rockwool Ok, men er det ikke lurt å bruke asfalt papp eller lignende mot muren før man isolerer da? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 15. april 2008 Del Skrevet 15. april 2008 innvendig isolasjon av grunnmur er omdiskutert når grunnmuren ligger under terrengnivå. Dette fordi fukt kondenserer inne ved muren og kan få stenderne til å råtne, noe som igjen vil føre til et bedritent inneklima. Mur suger også en del fuktighet utenifra så pass på at det er bra drenert. Som tidligere sagt er utvendig isolering absolutt det beste, men skal du fortsette innvendig er det allerede en tråd om det her. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...amp;hl=grunnmur Lenke til kommentar
GoldenBoys Skrevet 27. april 2008 Forfatter Del Skrevet 27. april 2008 Tenker jeg legger Rockwool flexi-a plater 50mm direkte på muren og har veggpanel utenpå stenderne, det skulle vel funke bra? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå