Gå til innhold

fungerer et 2kjerne SLI skjermkort på et crossfire hovedkort?

Anbefalte innlegg

Som tittel sier så lurer jeg på om Geforce 9800 GX2 vil fungere på mitt hovedkort som opprinnelig støtter kun crossfire.

Slik jeg har forståttt det så fungerer jo de 2 GPU'ene i SLI modus og da er jeg i tvil om det vil fungere på mitt hovedkort. Hvis ikke får jeg eventuelt kjøpe 9800gtx eller vente til R700 kommer ut.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Selv om haalo sit svar holder ut i det uendelige, så kan jeg bekrefte at det går helt uten komplikasjoner.

Har det selv i praksis, og teoretisk sett så skal det heller ikke være noe problem, da skjermkortet splitter og håndterer singalet slik at SLI fungerer uavhengig av hovedkortet)

For hovedkortet så er det som et helt vnalig skjermkort.

Lenke til kommentar
Selv om haalo sit svar holder ut i det uendelige, så kan jeg bekrefte at det går helt uten komplikasjoner.

Har det selv i praksis, og teoretisk sett så skal det heller ikke være noe problem, da skjermkortet splitter og håndterer singalet slik at SLI fungerer uavhengig av hovedkortet)

hehe. da håper jeg endelig det kommer et 4kjerna skjermkort slik at jeg kan skryte av å ha et quad-sli oppsett

Endret av rosewell
Lenke til kommentar

hehe. da håper jeg endelig det kommer et 4kjerna skjermkort slik at jeg kan ha quadcore-gpu oppsett

Det kan du fint. Bare å kjøpe to HD3870X2 :) .

Lenke til kommentar
Må nok fortsatt ha mer strøm og flere ledninger til skjiten. :p

men hvordan syns du gx2 yter da? yter den 30-40% bedre enn 8800gts 512mb?

Nei, den yter nok mer enn det. :)

Ligger som regel på en 60-70% i de fleste spill jeg prøvde ivhertfall. (høyeste var i FEAR, der den kom helt oppi en 78% ytelseøkning)

Den ligger ivhertfall å vipper mellom 60 og 70% i, BF2, FEAR, WIC, Crysis, COD 4, COJ.

Bioshock var vel egentlig det eneste spillet der 9800GX2 nesten ikke førte med noen ytelseforbedring.

ja, du kan vel egentlig lese testen min av skjermkortet:

(kanskje like greit :p)

Asus EN9800GX2

Edit: I Crysis med 1920x1200 så blir rett og slett minnet en for stor flaskehals og du vil få 0% ytelseforbedrning med de grafikkinstillingene jeg hadde på ivhertfall. (var uansett ikke særlig spillbart uansett)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Ligger som regel på en 60-70% i de fleste spill jeg prøvde ivhertfall. (høyeste var i FEAR, der den kom helt oppi en 78% ytelseøkning)

Den ligger ivhertfall å vipper mellom 60 og 70% i, BF2, FEAR, WIC, Crysis, COD 4, COJ.

Bioshock var vel egentlig det eneste spillet der 9800GX2 nesten ikke førte med noen ytelseforbedring.

Asus EN9800GX2

Edit: I Crysis med 1920x1200 så blir rett og slett minnet en for stor flaskehals og du vil få 0% ytelseforbedrning med de grafikkinstillingene jeg hadde på ivhertfall. (var uansett ikke særlig spillbart uansett)

nekter jeg å tro på, 78% raskere enn 8800gts 512?

kanskje du leste mellom linjene og trodde han mente 3870x2 vs 3870?

Lenke til kommentar

Asus EN9800GX2

nekter jeg å tro på, 78% raskere enn 8800gts 512?

kanskje du leste mellom linjene og trodde han mente 3870x2 vs 3870?

Hehe, nope. Ps: Sjekk linken.

At det er 78% under optimale forhold/instillinger i et spill som Fear kommer nok ikke som noe sjokk. Fear er kjent for å være veldig GPU avhengig, og utnytter SLI veldig godt. :)

Her er det ingen flaskehlaser som oppstår, og 9800GX2 får utfolde seg ganske godt.

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...