Gå til innhold

asdf

Anbefalte innlegg

Regelen er der hovedsaklig pga. hygiene. Vektene er ikke tyngre pga. plassrestriksjoner, det er rett og slett ikke plass til flere vekter, som du sikkert har sett.

Det er ikke instruktørene som bestemmer dette, det er ledelsen.

En gjeng damer på 50 år med master i psykologi som viser til forskning osv. Dem er ofte i studentavisa.

Det hang et skilt der en gang med teksten

" Der er ikke lov til å trene BARE i singlett"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Regelen er der hovedsaklig pga. hygiene. Vektene er ikke tyngre pga. plassrestriksjoner, det er rett og slett ikke plass til flere vekter, som du sikkert har sett.

Det er ikke instruktørene som bestemmer dette, det er ledelsen.

En gjeng damer på 50 år med master i psykologi som viser til forskning osv. Dem er ofte i studentavisa.

Hva har egentlig det med saken å gjøre?

Endret av String-Emil
Lenke til kommentar

Det mest irriterende er uten tvil når jeg kjører en eller anna crossfit økt som bytter mellom en øvelse med olympia stang, la oss si markløft, og pull ups. Ferdig med 21 reps med mark, går til pullupsa, strever meg gjennom 21 av de, og så bruker noen olympia stanga mi.

Og ja, jeg skjønner jo hvorfor de gjør, men er fortsatt jævlig irriterende, når jeg prøver å kjøre på kortest mulig tid, så ender jeg opp med å henge og dasse.

Ellers er det også rimelig plagsomt med folk som spør hva jeg driver med når jeg er midt i ett eller anna sett. Jeg vet treningsopplegget mitt ikke ligner på noe dere har sett før, men faen, dere ser jo at jeg løper mellom postene, burde ikke være så jævlig vanskelig å skjønne at jeg gjør det på tid. Ellers er jeg svært lite glad i han ene styggen som trener samtidig som meg skummelt ofte, som alltid skal ta skråbenk, med olympia stang i knebøy racket. Og generelt tre-fire gutter som trener sammen, som ingen tar en eneste rep riktig, roper og skriker, og sitter på rævva i fire minutter før de starter selve øvelsen.

Lenke til kommentar
" Der er ikke lov til å trene BARE i singlett"

Tja, regner med folk har på seg truse, noe slags shorts eller bukse, sokker og sko, så da skulle vel den regelen ikke være noe problem. :)

singlett og én sokk? :new_woot:

Endret av Draugluir
Lenke til kommentar
Det mest irriterende er uten tvil når jeg kjører en eller anna crossfit økt som bytter mellom en øvelse med olympia stang, la oss si markløft, og pull ups. Ferdig med 21 reps med mark, går til pullupsa, strever meg gjennom 21 av de, og så bruker noen olympia stanga mi.

Du eier treningsstudioet, eller?

Lenke til kommentar

Du kan jo bare be om å kjøre mellom da. det gjør alltid jeg uansett om det er ei gammal dame, en svær boler, 4 ungutter som brøler eller en personlig trener. får aldri nei.

Lenke til kommentar

Du kan jo bare be om å kjøre mellom da. det gjør alltid jeg uansett om det er ei gammal dame, en svær boler, 4 ungutter som brøler eller en personlig trener. får aldri nei.

Camron, leste du hele innlegget mitt eller? Står vel rimelig klart at jeg skjønner hvorfor de gjør det, men det er fortsatt jævlig plagsomt. Og Neoman, selvsagt spør jeg om det, men det blir jo fortsatt minst 30 sekunder hvor pulsen min går nedover, når jeg lissom skal kjøre på med så lite pauser som mulig.

Lenke til kommentar

Har utviklet et utrolig hat mot jenter på treningssenter. Er ei jente som løfter ca fem reps i benkpress hvor rumpa sikkert er 30-40 cm over underlaget på hver rep, som tar LAANGE pauser mellom settene hvor hun prater med alle rundt seg. Hun kan gjerne dra til en helt annen del av rommet hvis hun ikke finner noen rundt seg å prate med. :nei:

En dag jeg kom inn, satt hun på benken mens hun lente seg over stanga og bare prata prata prata. Ble gal.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Har utviklet et utrolig hat mot jenter på treningssenter. Er ei jente som løfter ca fem reps i benkpress hvor rumpa sikkert er 30-40 cm over underlaget på hver rep, som tar LAANGE pauser mellom settene hvor hun prater med alle rundt seg. Hun kan gjerne dra til en helt annen del av rommet hvis hun ikke finner noen rundt seg å prate med. :nei:

En dag jeg kom inn, satt hun på benken mens hun lente seg over stanga og bare prata prata prata. Ble gal.

Enig med de som tar eviglange pauser mellom sett, og gjerne blir sittende på feks benken etter de har tatt sine reps, fordeom de veit du skal ta etter!

Lenke til kommentar

Tidligere syntes jeg dere som skrev i denne tråden var nokså smålige og menneskehatende generelt...

Vel, i dag møtte jeg noe i nærheten av "sammendraget" til hele denne tråden - I EN OG SAMME PERSON!!! En utrolig usystematisk rotekopp som skravler i vei med alle og enhver rundt seg. Legger gjerne ut om uinteressant bullshit som hvor ekkelt det er å se damer som trener styrke osv.

Når han er "ferdig" med å trene ligger det gjerne 5-6 manualer og et par vektstenger strødd rundt i treningssalen. Når han holder på og trener ligger genseren og drikkeflaska på hver sin benk samtidig som han okkuperer tre andre apparater. Skulle tro han kom rett fra et kurs med Stein Lillevold! I tillegg til disse nå fem stativene/apparatene han opptar ber han i tillegg om å få ta et sett imellom på et stativ der vi allerede er to stykker som kjører mellom hverandre! Og ikke minst står han oppå deg og stirrer deg ned når du trener!

Når jeg først er i gang med å lette på trykket.. På treningssenteret mitt er det 6-7 tredemøller hvorav 2 av disse er nye og veldig flotte til å løpe på, i motsetning til de gamle som knekker sammen ved lett jogging. Hvorfor er det sånn at 40år gamle damer som går i bestemortempo samtidig som de leser ei bok alltid skal velge disse nye, flotte møllene? I praksis merker man ikke forskjell før man kommer over 8km/t~..

Skavvi se... Hva annet er det som kan være irriterende... Expired Product har et poeng med ungdomsgjenger og bicepscurl i squatracken.. evt. ungdomsgjenger generelt - de har så sinnsykt mye energi og får utløp for den på ALLE ANDRE MÅTER ENN Å FAKTISK TRENE!!

Og "muskelbunter" som står og flexer seg foran speilet samtidig som "guttevennene" deres står og tar bilder er både LATTERLIG og NASTY!!!!!!

Endret av Melkekartong
Lenke til kommentar

at folk tar bilder er vel ikke så veldig nasty, eller rart? Er somregel på gym`et man har pump, så man virkelig kan se hva man har jobba for, er jo motiverende, flexing hører jo også hjemme på ett treningssenter spør du meg, men finns jo grenser såklart ;)

Lenke til kommentar

irriterer meg over min gamle trenings kamerat eg:P vi pleide å trene ilag før, men han gav seg da.. så han har ikke trent på over 2 år. men han var litt lubben da, å har levd slask for å si det mildt siden da.. er faktisk overvektig nå. vi reina ut bmi her om dagen..

men det er ikke det eg vill frem til.

hver gang vi nevner trening, så tar han frem armen og tar i med han greier, og sier kjenn da.. sjekk arm musklene mine. det verste er att han mener det liksom. blir bare frustrert.

hadde han med meg på trenings senteret her om dagen, og da gjorde han som nevnt tidligere.

skulle bare makse på alle øvelsene han prøvde seg på. så da kunne ikke han vere med å trene lengre, for han var ødelagt i en periode:P

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Er ikke spesielt mye som irriterer meg på treningssenteret, men jeg kan peke på 3 forholdsvis plagsomme ting.

1) Floraen av orddelingsfeil generelt over hele senteret. "Herre garderobe", "Ut tøying", "Hånd manualer" ol.

2) Den infernalsk dårlige musikken (nrk mp3 om jeg ikke er helt på bærtur), som dessuten går i konstant replay dag ut og dag inn.

3) Folk som leser avisa mens de utfører øvelser, eller som leser ut halve aftenposten mellom hvert sett de tar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
I trondheim NTNU er det "ingen singlet" regler pga forhindre fokus på kropp, og for å forhindre "bolere" folk som roper og løfter tungt er vektene redusert. Teit opplegg.

Om folk er så ustablie i huet at dem begynner med dop pga en de så på gymmet hadde store armer og det synntes pga han/hun hadde på singlett

så burde man kanskje trene hjemme.

Så du vil kanskje at studentene skal bruke av den vesle lånet fra Lånekassen som normalt bare rekker til mat og tak over hodet og spandere på seg et helt treningsstudio i den 12 kvm hybelen sin?

Husk vi snakker om et studenttreningssenter. Eneste grunnen til at studentene gidder trene der er at det er så billig, hadde de hatt råd ville de heller trent på 3T eller lignende, eller kjøpt seg en leilighet med eget treningsstudio.

Jeg trener selv for å få større muskler, men støtter likevel singlet-forbudet. Folk trener for mange ulike grunner, og da skal de slippe å få kroppsfokuset presset midt i trynet.

Så, tilbake på tema. I går var jeg på treningsstudioet, og kjørte knebøy. Selv er jeg ikke noen muskelbunt og ligger fortsatt i den "lette enden" av RYP-programmet mitt, så jeg ligger faktisk bare på 15 kg for tiden, men synes likevel jeg får god motstand av dette. Så kommer en annen fyr og spør om å bytte med meg.

Jeg må bare presisere at han heller ikke så ut som noen Arnold Schwarzenegger, han så ganske spinkel ut selv sammenlignet med meg. Så når han smelte til med 10 reps på 30-40-ish kg følte jeg meg ganske satt ut. Inntil jeg så teknikken hans! Han utførte nemlig pingle-versjonen av knebøy, bare cirka 1/3 av bevegelsen. Fin bevegelse hvis du skal drive og vise deg frem med schvære vekter for damene, men du får ikke trent bena dine noe særlig på denne måten. Jeg skal nesten vedde på at jeg får mer motstand når jeg får bena helt ned i vertikalen, enn det han får med det dobbelte av min vekt når han gjør disse liksom-se-så-sterk-jeg-er-knebøyene sine.

Egentlig litt merkelig at det skal irritere meg sånn, da teknikkene hans ikke er mitt problem. Men jeg blir bare så oppgitt når han står der og tror han er så sterk, når han egentlig bare lurer seg selv (og andre?) på denne måten...

Lenke til kommentar
Husk vi snakker om et studenttreningssenter. Eneste grunnen til at studentene gidder trene der er at det er så billig, hadde de hatt råd ville de heller trent på 3T eller lignende, eller kjøpt seg en leilighet med eget treningsstudio.

Jeg trener selv for å få større muskler......

Slike treningssentre, selv om de er billige, så skaper de bare utgiftsposter, for effektiv trening krever mye næring, helst proteintilskudd (da de fleste ikke klarer å dekke dette)

alt skaper sine utgiftsposter. selv den minste lille hobby kan bli veldig stygg med årene (økonomisk) :)

Når det er sagt, ting som irriterer på treningssenter: alt for mye.

Endret av Databamse
Lenke til kommentar

Aldri hyggelig med folk som tar null hensyn og tror de eier senteret. Da jeg tok manualroing med hånda på støtte på en benk opplevde jeg både at folk, som stod i en gjeng og prata, satte vannflaska på benken før en ny person like gjerne setter seg ned. Også utrolig irriterende å se på folk som kjører markløft og ikke stopper bevegelsen nærmest før ryggen er parallell med golvet. :p

Endret av Ingar
Lenke til kommentar

Av og til kommer det en person til meg og lurer litt på teknikken. Er ikke ekspert på dette, i hvert fall ikke i de øvelsene jeg ikke bruker, men jeg sier det jeg tror og presiserer at jeg egentlig ikke vet. (er rimelig sikker på at jeg har rett da, selv om jeg ikke har blitt instruert i teknikken noen gang)

MEN etterpå måper den samme personen når jeg trener med lavere vekter enn han selv. Av og til mye lavere. De sier ingenting, men synes på en måte at hele episoden er litt mistenkelig. Som om de egentlig bare skulle gjøre meg obs på hvor mye de tar eller noe:P

Men dette er bare noe jeg tror da..Men syns det er merkelig at de går til meg, når de som regel er minst like sterke (oftest sterkere) enn meg selv. Ser ikke særlig stor ut heller.

Poenget mitt (er veldig trøtt) er at de ser helt sjokkerte ut når jeg løfter så lavt i den øvelsen jeg holdt på med etter at jeg hadde vist ferdig. Som om jeg har snytt dem og latt som om jeg er ekspert eller noe.. Hadde det ikke vært for dette ville det jo simpelthen barevært noen folk som ville høre en annen persons mening om teknikken.

Ellers synes jeg de fleste the-voice sangene de spiller på radioen er helt forferdelig.

PS: Stian89 (tror jeg..) Det du skriver om senteret ditt er ganske morsomt. Håper du skriver det her, hvis det dukker opp nye ting:P

Lenke til kommentar
Jeg trener selv for å få større muskler, men støtter likevel singlet-forbudet. Folk trener for mange ulike grunner, og da skal de slippe å få kroppsfokuset presset midt i trynet.
På hvilke måte plager det deg om jeg trener i singlet? Og på hvilken måte plager det deg om jeg trener med tunge hantler?

Skulle ikke forundre meg om NTNUI tar frem baufila og korter ned olympiastengene snart, så folk ikke kan ha på mer enn 100 kg på ei stang der heller. For det ender jo med at de som ikke er fornøyde med 36kg eller 40kg (dragvoll eller gløs) hantler må bruke tilsvarende øvelser med stang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...