Fjaslokt Skrevet 2. mars 2003 Del Skrevet 2. mars 2003 Lurer bare på hva jeg kan bruke for å lage enkle spill.. har litt erfaring med C++, og har litt lyst til å prøve å lage et ENKELT spill.. ala skate og alle disse småspillene.. hvilket språk er disse programmert i? Lenke til kommentar
TLZ Skrevet 5. mars 2003 Del Skrevet 5. mars 2003 Her kan du sikkert bruke de fleste programmeringspråk. Eg anbefaler et språk som har god tilgang til bra 2D library. Viss du velger eit .NET(C#, VB.NET, og andre eg ikke kommer på) språk så får automatisk GDI+, veldig enkelt å bruke men mange mener at det er litt tregt pga 'Just In Time Compiling'. Dessuten så har du tilgang til DirectDraw viss du laster ned Mananged DirectX på .NET. Du kan sikkert gjøre alt dette med C++ og, men eg har ikke så mye peiling på det. PS: Det er noe som heter Mananged Extension for C++ som gjør at du kan programere C++ med .net. Lykke til, husk å publisere spillene dine så vi kan prøve de Lenke til kommentar
Fjaslokt Skrevet 5. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 5. mars 2003 Takk for svar:) Er det mulig å skaffe en gratis .NET compiler? har allerede brukt dyre dommer på Visual C++. har du en brukbar en det går å laste ned? Lenke til kommentar
oyvind_b Skrevet 6. mars 2003 Del Skrevet 6. mars 2003 Takk for svar:) Er det mulig å skaffe en gratis .NET compiler? har allerede brukt dyre dommer på Visual C++. har du en brukbar en det går å laste ned? .NET kompilatoren til Microsoft er allerede gratis (.NET sdk), det er kanskje Visual Studio .NET du tenker på som koster penger. Et gratis alternativ til Visual Studio .NET er http://www.icsharpcode.net/OpenSource/SD/Default.aspx .Ø. Lenke til kommentar
Duronator Skrevet 9. mars 2003 Del Skrevet 9. mars 2003 Vær portabel. Bruk C/C++ og SDL eller Clanlib. Da får andre en bare windowsbrukere også spillt spillene dine.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå