Gå til innhold

Taper butikkene på angreretten?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

De sparer nok også en del på å ikke ha vanlig utsalgssted. Så det skal gå opp i opp i så måte. Angrerett gjelder også for alle norske nettbutikker, så de stiller likt som konkurrentene også.

Men det er klart, de kunne nok hatt noe lavere priser eller høyere marginer uten angreretten.

Men jeg synes den er utrolig fin å ha. Misbruker den ikke, men det hender man bestiller feil.

Lenke til kommentar

Tapet direkte pr behandling er:

Refusjon av frakt av varen frem til kunde, ca 100,-.

Total behandling av retur av mennesker, punching i system, sjekk av vare, repakk osv, ca en halvtimes jobb - 60,-.

Tap på å selge produktet på nytt som demo med tap xxx.

Der har dere vel regnestykket :).

Lenke til kommentar

Kjenner til en som driver en middels størrelse nettbutikk, og spurte han om dette samtidig som jeg antok at svaret var: Uff, ja, returer.... <blærgh>

Men han sa at det faktisk ikke var noe stort problem, de fikk relativt sett lite i retur og det gikk greit. Han anså det mest som en service mot kundene!

For noen år siden, så klappet DV kameraet vårt sammen og måtte på service. Jeg hadde kraftig behov for å få kjørt noen filmer inn på PC-en, og reiste til den lokale Elkjøp butikken for å høre om de hadde et demokamera elns. som jeg kunne låne noen timer. Jeg endte opp med å bli oppfordret av selgeren til å "kjøpe" et nytt, uåpnet og rimelig DV kamera, og fikk samtidig beskjed om å vøre påpasslig med å komme tilbake med det innen 30 dager så jeg fikk igjen pengene :)

Endret av opresterud
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...