WarpX Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Får bestandig litt dårlig samvittighet når jeg sender inn en vare med angreretten, for jeg vet at butikken i de fleste tilfeller ikke kan selge den som ny vare. Taper de mye på dette? De blir vel ikke akkurat glade da... Lenke til kommentar
Erasus Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Taper en del penger selvsagt, desto dyrere produkt, desto større tap medfører det. Som du selv sier kan de ikke lenger f.eks selge ett produkt som ny når forpakning er brutt, men det finnes vel unntak regner jeg med. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 De sparer nok også en del på å ikke ha vanlig utsalgssted. Så det skal gå opp i opp i så måte. Angrerett gjelder også for alle norske nettbutikker, så de stiller likt som konkurrentene også. Men det er klart, de kunne nok hatt noe lavere priser eller høyere marginer uten angreretten. Men jeg synes den er utrolig fin å ha. Misbruker den ikke, men det hender man bestiller feil. Lenke til kommentar
Alastor Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Tapet direkte pr behandling er: Refusjon av frakt av varen frem til kunde, ca 100,-. Total behandling av retur av mennesker, punching i system, sjekk av vare, repakk osv, ca en halvtimes jobb - 60,-. Tap på å selge produktet på nytt som demo med tap xxx. Der har dere vel regnestykket . Lenke til kommentar
Lord_Linus Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Hvis vi tar med alle kostandene, så ligger tapet for en nettbutikk på ca 500kr pr innsendte vare. Dette har jeg fra relativt sikre kilder. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Fin måte å irritere nettbutikker på da... om man blir behandlet jævlig av dem mener jeg Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Taper en del penger selvsagt, desto dyrere produkt, desto større tap medfører det. Nja? Behandlingskostnader er stort sett det samme, relativt sett.. Lenke til kommentar
Januar333 Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Varene får vel en sjekk og ny innpakning før de blir solgt igjen, trur jeg. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 Varene får vel en sjekk og ny innpakning før de blir solgt igjen, trur jeg. Ingen fare med å kjøpe en returvare hos komplett, ps.no eller hos de andre store, varene selges med full reklamasjonsrett. Lenke til kommentar
opresterud Skrevet 19. april 2008 Del Skrevet 19. april 2008 (endret) Kjenner til en som driver en middels størrelse nettbutikk, og spurte han om dette samtidig som jeg antok at svaret var: Uff, ja, returer.... <blærgh> Men han sa at det faktisk ikke var noe stort problem, de fikk relativt sett lite i retur og det gikk greit. Han anså det mest som en service mot kundene! For noen år siden, så klappet DV kameraet vårt sammen og måtte på service. Jeg hadde kraftig behov for å få kjørt noen filmer inn på PC-en, og reiste til den lokale Elkjøp butikken for å høre om de hadde et demokamera elns. som jeg kunne låne noen timer. Jeg endte opp med å bli oppfordret av selgeren til å "kjøpe" et nytt, uåpnet og rimelig DV kamera, og fikk samtidig beskjed om å vøre påpasslig med å komme tilbake med det innen 30 dager så jeg fikk igjen pengene Endret 19. april 2008 av opresterud Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå