Gå til innhold

Baldur's Gate ,vista spørsmål og noen spoilere


Anbefalte innlegg

Nå mente ikke jeg grafikken i vanilla Baldur's Gate men med BGT modden og Baldurs Gate 2 grafikk.

 

Jeg er/var i Durlogs Tower men fant ut at jeg ville trekke meg ut litt får å få solgt og kjøpt noen ting og så dra tilbake. Jeg leter nå etter en Bag of Holding men jeg kan ikke huske om det fantes i 1'ern. Noen som vet? Er nå i Baldur's Gate byen og kikker i butikker.

 

Hehe jeg knerta en flokk med rabide høns med en fireball! :p Men en av dem overlevde før jeg tok ham med slynga.

 

Det er ingen bag of holding i BG.

 

Tror du bare kan finne denne i Icewind dale 2

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Edit : Baldurs gate er ganske fantastisk , det er 8 år gammelt og alt er perfekt til dags dato.

Baldur's Gate er 10 år gammelt (kom ut i 1998), så vi snakker Jubileum her! Sprett sjampisen! :fun:

 

Btw, anbefaler ikke å kjøre noen thieving skills mer enn 100% i vanilla Baldur's Gate, det er ikke verdt det, heller kjøre noenlunde balanse. Pick pockets kan være nyttig ja, men det man får aller mest bruk for er pick locks og find traps. Pick pockets er det minst nyttige siden det aller beste i spillet fås enten kjøpt eller dropper fra fiender.

Endret av Erasus
Lenke til kommentar

Pickpocket er faktisk ekstremt nyttig i BG2 i mine øyne. Jeg spiller som regel med en magiker som hovedperson, og muligheten til å kunne stjele til seg scroller fra diverse kjøpmenn er gull verdt.

 

 

Kjøpmannen som oppe i svingen til høyre på Waukeens Promenade har massevis av magiske scroller. En fingernem tyv kan lett raske til seg verdier for flerfoldige tusen fra denne karen. Hiv over tjuvgodset til magikeren i reisefølget og la ham skrive dem ned. Som en ekstra bonus får man ganske masse XP for hver nye spell man lærer seg. Her kan man fort gå opp en level eller to!

 

 

Lenke til kommentar

Angående Bag of Holding så nevnes det i et brev fra noen fiender hvor Tazok eller en annen brukte Bag of Holding til å bære med seg store mengder etter eller annet stort. Så jeg var i håpet at det fantes slik i BG1 også. Driver på i Durlag's Tower å hender jeg sliter med å få med meg alt jeg finner.. :p

Lenke til kommentar

Det kommer garantert til å få deg vekk fra WoW.

Du blir bare sugd inn i historien og kan ikke unngå å like diverse karakterer.

Det som er litt dumt i 1'ern er at det kan være litt kort for en erfaren spiller. i 2'ern derimot er det uendelig med ting å gjøre.

2'ern er det eneste i "Baldur's gate" serien jeg ikke helt har klart å finkjemme.

Lenke til kommentar
Det kommer garantert til å få deg vekk fra WoW.

Du blir bare sugd inn i historien og kan ikke unngå å like diverse karakterer.

Det som er litt dumt i 1'ern er at det kan være litt kort for en erfaren spiller. i 2'ern derimot er det uendelig med ting å gjøre.

2'ern er det eneste i "Baldur's gate" serien jeg ikke helt har klart å finkjemme.

 

Det er nå en god del ekstra å gjøre i BG1 om man gidder å finkjemme kartene, det er iallfall noe jeg kan anbefale å gjøre ;)

Det var også noe jeg savnet med BG2, mange av disse "meningsløse" kartene med småquests og fiender.

Endret av tørriss
Lenke til kommentar
Det kommer garantert til å få deg vekk fra WoW.

Du blir bare sugd inn i historien og kan ikke unngå å like diverse karakterer.

Det som er litt dumt i 1'ern er at det kan være litt kort for en erfaren spiller. i 2'ern derimot er det uendelig med ting å gjøre.

2'ern er det eneste i "Baldur's gate" serien jeg ikke helt har klart å finkjemme.

 

Det er nå en god del ekstra å gjøre i BG1 om man gidder å finkjemme kartene, det er iallfall noe jeg kan anbefale å gjøre ;)

Det var også noe jeg savnet med BG2, mange av disse "meningsløse" kartene med småquests og fiender.

 

Ja ikke sant. Det savnet jeg også med BG2. At det ikke var flere områder en bare kunne legge i vei å utforske uten noen spesiell grunn.

Lenke til kommentar
Ja, fireball er kos. Når man først har fått tilgang til den blir trollmannen en skikkelig ressurs for reisefølget. Men jeg tror jeg skal gå for dualclasset kensai/mage denne gangen, hvilket betyr at jeg må spille som fighter i BG1. Det blir første gang, faktisk. :yes:

 

 

bleh, er så nærme ->||<- og installere BG og spille igjen.

 

Dog, kan noen forklare hvorfor man må spille som fighter, og hva de forskjellige begrensingene er?

Synes det er drit kjedelig å spille som single class fighter da...

Lenke til kommentar
Ja, fireball er kos. Når man først har fått tilgang til den blir trollmannen en skikkelig ressurs for reisefølget. Men jeg tror jeg skal gå for dualclasset kensai/mage denne gangen, hvilket betyr at jeg må spille som fighter i BG1. Det blir første gang, faktisk. :yes:

 

 

bleh, er så nærme ->||<- og installere BG og spille igjen.

 

Dog, kan noen forklare hvorfor man må spille som fighter, og hva de forskjellige begrensingene er?

Synes det er drit kjedelig å spille som single class fighter da...

 

Kjør Multiklasse da :)

 

Du trenger ikke spille Fighter kan jo velge mellom et drøss av klasser.

 

Jeg er multiklasse Fighter/Cleric/Mage ;)

Endret av Mr. Gnom
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...